Jag fick feeling när jag skrev om mitt spelledande i tråden om ålars hjärnor, så jag tänkte att jag postar de anteckningar jag tar efter sessionerna som en spelrapport här!
----------------------
Session 1
Åke, Bänkfrid och Haraldus kommer från Kloster Sol och Måne för att hålla i ölprovningar.
Haraldus är en präst och bryggare, Åke en skribent och alltiallo, Bänkfrid är chaufför.
De anlände till hamnstaden Grums för att leverera öl och hålla provning med kocken på skeppet Salta Annakarin.
En tullare hade inte sett någon stiga av båten men noterade att skeppets två master satt lite för nära varann.
Landgången till skeppet öppnades och stängdes till synes självmant.
De välkomnades av en liten man som hette typ Tuborg Persika.
Satte sig i kabyssen med kocken Skulmalin för att prova öl. Hon gillade öl nr 2. Sa att hon skulle gå och hämta kaptenen.
Krälarna upptäckte att dörren till kabyssen gått i lås.
De märkte att båten börjat åka.
Bänkfrid lirkade upp låset med köksredskap och de tog sig ut.
På väg upp för trappan till däck slocknade deras ljus och alla föll ner under däck.
En ilsken husu (grisman) var kedjad vid bortre väggen. En stege leder upp brevid husun.
Haraldus trollade sig mer kallsinnig.
Åke gav den lite mat, och den blev lugnare.
Åke påbörjade en magisk dans och husuns grymtande blev plötsligt förståeligt för honom.
"hnnuyrk *nöff* vafan håller du på med?"
SLUT PÅ SESSION
Åke och Bänkfrid fick 2KP
Haraldus fick 1KP
----------------------
Session 1
Åke, Bänkfrid och Haraldus kommer från Kloster Sol och Måne för att hålla i ölprovningar.
Haraldus är en präst och bryggare, Åke en skribent och alltiallo, Bänkfrid är chaufför.
De anlände till hamnstaden Grums för att leverera öl och hålla provning med kocken på skeppet Salta Annakarin.
En tullare hade inte sett någon stiga av båten men noterade att skeppets två master satt lite för nära varann.
Landgången till skeppet öppnades och stängdes till synes självmant.
De välkomnades av en liten man som hette typ Tuborg Persika.
Satte sig i kabyssen med kocken Skulmalin för att prova öl. Hon gillade öl nr 2. Sa att hon skulle gå och hämta kaptenen.
Krälarna upptäckte att dörren till kabyssen gått i lås.
De märkte att båten börjat åka.
Bänkfrid lirkade upp låset med köksredskap och de tog sig ut.
På väg upp för trappan till däck slocknade deras ljus och alla föll ner under däck.
En ilsken husu (grisman) var kedjad vid bortre väggen. En stege leder upp brevid husun.
Haraldus trollade sig mer kallsinnig.
Åke gav den lite mat, och den blev lugnare.
Åke påbörjade en magisk dans och husuns grymtande blev plötsligt förståeligt för honom.
"hnnuyrk *nöff* vafan håller du på med?"
SLUT PÅ SESSION
Åke och Bänkfrid fick 2KP
Haraldus fick 1KP