Nekromanti Konventsrapport GothCon XXXV

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Konventet har inte ens börjat än, och ändå har jag lyckats träffa följande forumiter på området: Gnomvid (med posse), Vildkatt.

--

Var på puben, träffade en massa folk jag redan träffat tidigare år, och så Dante. Vi diskuterade skägg.

--

Fredagen klar. Hälsat på SARZ och Jocke demade Misery Ruby Ruby Gloom, trevligt spel. Har demat en vända LitToS i Indierummet, och testade Kadettspelet en kortomgång.

Kikade på Magneter och Mirakel, fin bok.

Var runt och kikade i butikerna, och köpte tärningar med Enhörning. Hon valde ut sitt första set, GameScience. En dam med smak således.

Kaleidoskoparna hade bara två ex av Höstdimma kvar när jag var förbi och snackade med dem.


--

Lördagen klar. Kom igång sent, men spelade en omgång Fenomenet med DeBracy, Lycan och Bobby Magikern. Hejade på en attans massa folk, första gången jag träffade LSW och Ulvtand.

Satt genom auktionen, och kom därifrån med en bokstavlig famnfull brädspel. Och ett RuneQuest, skall bli kul att kika närmare på det.

Var förbi Sarz med Enhörning och en ickeforumit från hemmavid och testade ett spel där man byggde träd, och ett där man flyttade runt färgglada pluppar och försökte matcha mönster. Det senare var lite som Rickochet Robot, med den stora skillnaden att det var kul.

Kaleidoskoparna hade sålt slut på Höstdimma, och jag har blivit av med några MVGU också.

Löste in min spelledarlapp och fick tillbaka anmälningsavgiften. Hurra!

--

Söndagen. Drev runt massor och hälsade på folk. Körde en omgång MVGU på engelska de sista timmarna innan det var dax att packa och åka hem igen.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Det var snabbt jobbat. Vi har inte ens lämnat Linköping ännu. (Men planerar att göra det inom 30 minuter.)

/tobias
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag var på gothcon-fika med krank, unfair, DeBracy och folk jag inte kan nicket på, men jag hade glmt anmäla mig till puben så när de drog vidare fick jag sätta mig och spela brädspel hela kvällen. Träffade inga fler forumiter, men väl gamla GothCon-bekantskaper, och upprepade min gamla favorit att vinna på Ricochet Robots samtidigt som jag spelade ett annat spel på bordet bredvid.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
G: Konventsrapport GothCon XXXV

Märkligt kort konvent för mig i år, men av förklarliga orsaker, min dotter är idag exakt en vecka gammal.

Men det hindrade oss inte från att vara på GothCon igår, både jag och frun har varit på nästa varje GothCon sedan mitten av nittiotalet typ och gillar traditionen. Och lilla Emma behövde börja i tid tyckte vi. Får se om vi passerar något symboliskt imorgon för att hennes bror ska behålla sin perfekta svit, fast det kanske kan duga med att han i år var med som arrangör.

Så mitt GothCon i år:
Lämnar fru och barn hos mormor och åker in, passerar arr.rec. hälsar på på spelledarsamling för Singapore Sling (mäktigt nöjd med att det är dryga 20 spelledare till 20 lag där, nästa alla raggade av oss själva). Smiter därifrån via några kramar för att starta mitt andra arrangemang (visst två scenarion trots att jag inte var säker på att överhuvudtaget kunna vara där, lite korkat tycker jag i efterhand). Startar Tangonätter och går runt och lyssnar på lagen som spelar. Det flyter på utmärkt (scenariot är spelledarlöst, men vi är två funktionärer utifall att det skulle vara några frågor).

Åker och hämtar fru och dotter, äter lunch och återvänder till GothCon och placerar oss på en picnicfilt. Pratar med folk, får lite rapproter från Singapore Sling (verkar fungerar bra, kanske liten kort och rätt trad, men uppskattat). Får responce från Tangonätter, utmärkta till lyriska kommentarer. Lyssnar lite till också på den grupp som tar längst tid och njuter av hur kul och bra det funkar.

Hälsar på på Singapore andra spelledarsamling, 19 spelledare, 20 lag :-( men vet nu att det tjugonde laget fick spela dagen efter istället. Får en förfrågan om det går att ordna Tangonätter till nattpasset och det är klart det går (det är ju spelledarlöst och har visat sig fungera utmärkt utan funktinär). Startar Tangonätter pass två och går runt och lyssnar i dryga timmen tills det är uppenbart överflödigt med funktionärer (fast väldigt kul att lyssna på). Det då även blivit lagom att åka hem så Emma sex dagar inte ska bli för fullmatat med intryck.

Så det blev allt för mig i år, men roligt med att hinna med lite tid på konventet. Spelledarlöst verkar vara en hit så det kan det bli igen och O:FR är hiskligt populärt.

-Gunnar (som tjuvstartade sitt konvetnande på sitt sätt genom att ha med en debattartikel om rollspel i GT 20 april, fick lite komplimanger för det på konventet)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Vi har rapporterat löpande under torsdagen och fredagen på boningen, dock har vi inte hunnit med att skriva om vår upplevelse av det eviga folket (fredag natt) eller apocslype world (lördag morgon) ännu.
 

omgbambi

Veteran
Joined
21 Feb 2009
Messages
173
Location
Göteborg
Jag fick spelat Null State och Domedagen-någonting, två spel som verkligen väckte något inom mig, en lustig känsla.. tärningslöst (well väldigt lite tärning i null state iaf).. and fun!

Hade gärna provat Medan Världen Går Under men en annan gång :gremsmile:


//Western 4 = awesome \\ Var inte lika imponerad av Fallen Reich äventyret Tid för en sista Singapore Sling?
Sen var det något mord på en Fransk herrgård som också var rätt kul.

Köpt: Null State (!)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Årets GothCon är troligen det mest sociala jag varit på riktigt, riktigt länge. Nä, det här var det konvent som jag varit mest sociala på någonsin. Blev mängder med forumiter som jag fick tillfälle att tala med, vilket var roligt. Särskilt att de slet tag i mig - eftersom jag är för blyg för att göra sånt själv.

Jag var där för att spelleda årets Bortom-scenario (vilket hette Anakronismer) och hade en viss oro över att vi skulle få för få spelledare. Något som visade sig rätt så felaktigt - folk verkade hela tiden komma och slita i en för att få spelleda Anakronismer. Väldigt trevlig överraskning.

Min personligt största skräck däremot var Pass 4 - kvällspasset då jag skulle spelleda för laget Omega. Japp, Omega betyder krank. Och Victotnik, Möller och Mahlex. Det var länge sen jag var nervös inför ett spelpass - åratals sen sist - men nu var jag rejält nervös. Efter en del stakningar, förlorade minnen och en lite trevande start så tog scenariot fart. Personligen kände jag att scenariot lossnade någon gång under den tid vi spenderade tillsammans i komplett beckmörker. Det var då som nervositeten släppte för mig. Överlag kändes spelpasset som det gick rätt bra (forumiter får gärna rätta mig om jag har fel!) - kanske var det för att våra spelstilar låg relativt nära varandra så det gick av sig själv då jag slappnade av.

Auktionen brukar vara en favoritgrej att besöka, men i år var den rätt så sorglig historia - i alla fall om man är där för rollspelen. Väldigt få utrop. Jag tror det nya förfarandet med en högre insats och skippandet av femmor som budgivande skadade just rollspelen eftersom de brukar gå för lägst pris, medan brädspelen hår för högre. Sorgligt. Men jag fick spendera auktionen att stirra på Wilpers bakhuvud och se honom frustrerat bli överbjuden vid ett flertal tillfällen. :gremwink: Och just ja, jag gjorde ett inköp: Sinkadus #2. Bara två nummer kvar nu.

Auktionen blev en väldigt lång och plågsam historia, så jag var glad att Xhakhal slet tag mig då jag var förbi MylingSpel för att eskortera Tina till Auktionen. Det gjorde att tid gick och jag fick träffa en av de illustratörer som jag arbetat med. Väldigt trevligt - tack för introduktionen Xhakhal! Och ännu mer tack för de användbara säljknepen som du gav då jag desperat försökte hålla lyktan upp i Mylingbutiken!

Av mina nästan 10 års erfarenhet av GothCon-besök är det här troligen det bästa året. Jag fick bra respons på Anakronismer, hade kul att spelleda, träffade och pratade med massor med folk, fick träffa många forumiter, spelleda för krank, fynda lite och så vidare. Suveränt!

Och justja, trots uppmuntrande från Gardener fick jag inget smisk på konventet. :gremfrown:

NÅGRA ALLMÄNNA FORUMSOBSERVATIONER

Första forumiten jag träffade: Ubereil - tidigt under fredagen springer jag givetvis på herrn som på Facebook sagt att vi skulle träffas där. Givetvis fick han rätt.

Sista forumiten jag träffade: JohanK - precis innan jag klev mot parkeringen på söndagen för att åka därifrån.

Hjälpsammaste forumiten: Xhakhal - som gav en hel del användbara säljtips då jag satt i butiken (en dag ska jag bli lika awesome som henne)

Den mest chockerande forumiten: krank - den där hårda, ibland lite elaka, forumiten som vi lärt att älska på forumet var inte alls så hård IRL. Han var som en kramgo nallebjörn! Jag tror jag kommer att läsa kranks forumsposter på ett annorlunda sätt nu.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Jag har:

*) Spenderat GothCon-puben med att helt i onödan nojja över att hälsa på de andra forumiterna.
*) Spelat en drös nya brädspel, vissa bättre än andra.
*) Shoppat med krank. Det var farligt, han talade sig varm för typ allt.
*) Köpt brädspel för runt 1100 kr. Det var drygt 1100 kr mer än jag hade förväntat mig att lägga på brädspel.
*) Blivit fotad av Möller.
*) Spelat Citadel... någonting med Dante, Möller, Debbie, Vildkatt och Ulfgeir. Kul spel, fantastiskt sällskap.
*) Under stora delar av Lördagen haft det stora nöjet att hänga med mina medforumiter och kännt mig som en accepterad och omtykt del av en samvaro. Tack alla!
*) Spelat Apocalypse World. Det var sådär.
*) Ätit indisk mat. Det var riktigt gott.
*) Njutit av fantastiskt väder.
*) Frivilligt gått upp innan åtta tre dagar i rad.
*) Blivit jagad av en hund. Plötsligt bara dök den upp och började skälla på mig, vilket gjorde att jag först försökte gå ifrån den och sedan fick springa ifrån den.

Skulle helt klart gärna göra om det här. Skulle dock då gärna ingå i ett lag och delta i ett par av rollspelsarrangemangen.

Detaljerad rapport, för dom som är extremt uttråkade verkligen inte kan komma på något annat att göra vill läsa:

Kördes ner på Torsdagen av en vän som också skulle dit. Åt pizza med denna vän och en annan vän och medpassagerare. Gick på GothCon-puben där jag spenderade all min tid med att titta snett på Debbie, Wilper, Möller och Kranks bakhuvud och ha ångest över att gå fram och hälsa. Gick hem vid 11 undrandes över om jag gjort bort mig som åkt dit. Sov i sovsal på hårt golv med tunnt underlag.

Vaknade på Fredagen runt klockan 7 efter att ha sovit oroligt (dock enbart på grund av underlaget, då allt ljud blockades undan av öronpropparna jag köpt). Gick upp och ut i det fina vädret. Kände mig förvånansvärt utvilad för att ha sovit oroligt och vaknat klockan 7. Sprang in i Robert Jonsson och kunde nalla två mackor och ett ägg från hans frukost (då han tog för mycket mat). Begav mig till indierummet där jag efter lite väntan träffade Wilper. Vi sa "hej..."...

Lite folk dök upp i indierummet (Debbie och en trio välklädda herrar från Västerbotten, som satt och var allmänt snygga i svart kostym (utan kavaj) och solbrillor bland annat). Folk ville spela så jag kom med på Love in the Time of Said. Det var halvkul. Sen gick jag och spelade brädspel. Spelade ett spel som hette Repetio vilket var ganska kul. Gick sedan till indierummet där jag träffade Genesis (som jag träffat tidigare) och hälsade på Krank samt ett par andra. Sa inte mycket. Gick och åt med de jag åkte med. Vi åt på en trevlig, Indisk restaurang där dom hade god mat. Fantastiskt väder på det. Gick sedan tillbaks till indierummet där jag hakade på Apocalypse World (med Arvidos, Genesis, han som i efterhand visade sig vara Pilzeman, han som i efterhand visade sig vara Svarte Faranonen och någon mer). Skapade som vanligt en för tråkig och stel karaktär och blev därför väldigt odrivande. Spelet verkade annars mer actionfokuserat (och mindre djupt/realistiskt) än vad jag är van vid. Hade gärna spelat det igen för att se om jag kunde slappna av och delta mer. Gick ändå och la mig med en känsla av att Fredagen var lovande.

Vaknade kl 7 på Lördagen och klev upp. Gick runt lite. Hälsade på en person som såg ut som Robert Jonsson bakifrån men som inte var Robert Jonsson. Han blev inte det minsta sur. Köpte en macka i caféterian och åt den vid ett bord. En person slog sig ner vid bordet brevid mig med ett brädspel vid namn Ricochet Robots, sökandes en medspelare vilket blev jag. Det var ett rätt kul spel som slutade 8-8. Efteråt pratade jag med en annan spelare som hade slagit sig ner vid samma bord i någon timme (ett par av hans kompisar dök upp också). Gick sedan till indierummet där inte mycket hände, så jag flöt vidare till brädspelsrummet där jag blev demad i diverse mer eller mindre roliga spel.

Gick sedan tillbaks till indierummet där jag satt och glodde i en tio minuter. Sedan kom krank in med ett par vänner. Han skulle iväg till affärerna och jag hängde på. Krank lämnade ett exemplar av Null State hos Myling games och pratade med lite folk (jag tittade mest på). Ett av borden bjöd på pizza, vilket jag tog lite. Sedan begav sig jag, krank och någon oviktig (det var så hon presenterade sig) upp till butikerna på övervåningen. Pratade med krank om allt möjligt medan krank tittade på spel och dylikt (jag kikade med ett halvt öga). Osäkerheten som bortblåst, kände mig bekräftad och som en accepterad del av en samvaro, trivdes förträffligt. När krank fick gå iväg för att spelleda Null State så gick jag iväg och träffade Doffe (som också åkte med i bilen, nämnd ovan). Vi gick och spelade Repetio innan Doffe skulle och spela semi i GothBowl. Gick då till indierummet.

Gick därefter och åt med Möller, krank och unfair. Köpte en Mer för att inte köpa något av Coka Cola, och krank påpekade skadeglatt att Mer visst ägs av Coka Cola. Åt. Gick tillbaks till campus, där krank nu skulle och köpa saker. Hängde på och köpte Ricochet Robots och Tannhäuser. Hittade sedan Space Alert vilket jag länge velat ha, men hade inga pengar så jag lånade av Möller. Detta Space Alert visade sig när jag kom hem vara en expansion...

Sedan bar det tillbaks till indierummet. Möller tog bilder på mig (eftersom jag på forumet sagt att jag ville ha hjälp med det) och sedan satte Dante igång ett parti Citadel... någonting... (har för mig det hände sen...) Ett kortspel som gick ut på att ta olika roller och bygga byggnader. Ett trevligt spel som gjordes trevligare av deltagarna (Dante, Möller, Debbie, Vildkatt och Ulfgeir...? Den sistnämnde åt för övrigt vid samma bord där jag satt och pratade med de slumpmässiga främlingarna vid frukosten). Lyckades tillslut komma på delad förstaplats.

Lite senare gick jag iväg och träffade min chaufför för att ge honom mina spel så han kunde ta hand om dom. Spelade också lite brädspel med min chaufför, ovannämnda medföljande vän och chaufförens flickvän (som dykt upp under dagen). Vid halv tolv var vi klara efter att ha spelat nåt fjantigt grodspel, Repetio samt Seven Wonders. Chauffören tog mina spel och gick till sitt hotell.

Som epilog på Lördagen gick jag sedan tillbaks till indierummet där Max Raven satt och brainstormade med Möller. Hakade på det och kom med några vettiga förslag. Trevligt även det, fick mig att känna mig lite kreativ och gav både självförtroende och inspiration till senare. Gick sedan och la mig.

På söndagen hände inte mycket. Vaknade halv åtta, gick upp, åt en macka i caféterian, gick runt. Det mest intressanta som hände innan andra dök upp i indierummet runt kl 10 var att jag under en promenad blev jagad av en okopplad hund (den dök upp från ingenstans, började skälla och sprang sedan mot mig). Väldigt udda händelse. Iaf så hände inte mycket vid indierummet. Sa hej då till Stockholmsgändet innan dom drog (hängde även med för att krank skulle köpa något mer). Hakade på en omgång Berättelser från Staden, vilken jag var tvungen att avbryta precis innan upplösningen för att jag skulle åka vid tolv snarare än ett. Och sedan följda bilresan hem.
Übereil
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Nu ska vi se.

Reste ner i bil i goda forumiters sällskap, Dante och Vicotnik och anlände lagom till puben. Hade en trevlig kväll där. Snackade Dieselhjärta med Max Raven.

På fredagen var det rollspel som gällde. Vårt lag fick ingen spelledare till Age of Twilight: Skymning över London. Lite tråkigt. Istället var jag med på wilpers speltestande av det som då hette Kadettspelet. Roligt, om än inte riktigt min typ av, spel. Det blev en bra berättelse om brittiska ungdomars skolgång i omloppsbana.

På natten var det då arret Anakronismer till Bortom som gällde. Robert Jonsson hade själv sett till att vi redan på förhand skulle ha spelledare, han själv. Ojojoj, det var bra! Mitt bästa rollspelsarrangemang på ett konvent någonsin. Fast, jag har ju inte spelat särskilt många då.

Istället för att min drivande, nyfikna, kunniga roll som jag ofta spelar så blev det en annan roll som jag gillar, men inte spelar lika ofta. Sadies melankoli och existentiella funderande passade mig riktigt bra. Ett hedersomnämnade till den nya bekantskapen Mahlex, som visserligen inte spelade ut känslor men som verkligen satte tonen i 1920-tal med sin ytterst artiga och professionella tidsresande doktor.

Lördagen bestod mest i att hänga i indierumet. Spelade dock en galen variant på våld och stress för sexåringar liksom en Blokus-klon med Vicotnik och Vildkatt nere hos SARZ. Föga förvånande blev det inget av mitt sena inhopp i Mouse Guard: SPQR. Istället snackade jag Äventyrssommar med Max Raven under kvällen. Kul, det med!

Och på söndagen anslöt krank och Simon för resan upp. Återigen dundrade The Kristet Utseende genom högtalarna när vi for igenom Jönköping, tradition enligt Dante.

EDIT: Justja, jag fotade också! Bilderna har hamnat här. De flesta är namntaggade, ibland dubbelt upp pga. lite krångel i Picasa. Ser ni någon som inte är taggad och som ni känner igen, hojta till i praten eller skriv en kommentar på bilden.

Jag tyckte fotandet gick bra. Att jag fick några bra bilder utan att störa för mycket. Medhåll? Eller var jag för påstridig?
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Arvid A. C. said:
Ubereil said:
Skapade som vanligt en för tråkig och stel karaktär och blev därför väldigt odrivande.
Ledsen om jag pushade för mycket.
Inte ditt fel (skulle jag säga), jag tror mest jag bara var otränad och osäker. Hade jag spelat en gång till tror jag (som sagt) att jag fått ut mycket mer av det. Nu blev det snarare att jag mest inte hakade på, vilket jag inte vet om man ska beskylla andra för.

Übereil
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Ubereil said:
JGick sedan tillbaks till indierummet där jag hakade på Apocalypse World (med Arvidos, Genesis, han som i efterhand visade sig vara Pilzeman[...]
Då var det någon annan som visade sig vara jag, för jag satt bara där och lyssnade på er en stund under en jaktsekvens med en skördetröska. Jag var inte med och spelade.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
...det kanske du inte var nej. Men du var med i Berättelser från Staden, va?

Übereil
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Spellet jättemycket Apocalypse World och fick det skithäftiga spelet TeknoChock av en av spelgrupperna. Köpte också ett begagnat ex av Myth the Fallen Lords-supplementet till GURPS (boken är ren skit men älskar Myth för mycket för att inte köpa boken). Spelade Gnomvids Yttersta Domen i år igen, ett riktigt bra spel och ett fritt scenario som tog en oväntad vändning när en av spelarna triggade en kapakblomning.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Tillbaka till GothCon efter ett års bortavaro kände jag mig nästan som hemma - det enda är att det är såpass många människor jag nu är tillräckligt gammal för att borda känna igen, men för många för att jag ska hålla reda på dem, vilket gör att det känns som en för stor kompiskrets.

Jag levlade lite i år och var spelledare på riktigt, för ett förbokat lag jag inte kände! Första gången och ganska nervöst, men de sa att de var nöjda. Det var Apocalypse World och ajg behövde inte vara särskilt kreativ - de gick mest runt och försökte övertyga varandra om att deras plan var bäst.

Jag fick spellett två pass microscope, och även om det var kul har jag insett att jag behöver fundera ordentligt på hur man ska göra det bäst på konvent - alla gånger jag har spelat annars har det varit ett osagt "vi träffas nog nån gång igen och fortsätter", och spelet är coolt för att det aldrig blir klart. På ett konventspass blir man klar, så ett annat tänk behövs.

Jag fick testa Kadettspelet, och känner lite som Möller - inget favoritspel, men jag hade kul.

Jag fick också testa Love in the time of Seid, och det var riktigt roligt. Jag borde nog testa ett vanligt friformsscenario nån gång, för det har jag aldrig gjort. Skulle också gärna spela just Love igen, för att testa en annan roll.

Jag var med och gjorde en hardholder till Simons sex-spelar-aw, men droppade ut för att ta ner spelarantalet och spelleda Microscope för ett gäng glada trötta personer som av någon anledning var bäst på att gestalta pårökta roller.

Samma personer kom förbi dagen därpå och "sökte indie-visdomen" så jag bad krank spelleda null state för dem. Han svarade att det kunde jag väl göra själv, men när jag väl peppat upp mig själv till det hade spelarna gått. Jag körde null state i alla fall, för krank, Arvid och några till.

På söndagen blev det ett återseende för Berättelser från Staden, som nästan var det enda jag spelade på gc för tre år sedan eller när det var.


Åsså mitt favoritögonblick i alla spel på konventet:
Slutscenen i Microscope efter att ha spelat igenom historien som började med koloniseringen av USA och slutade med post-apoc-stammar i amerikanska öknen, med teman folklig resning, idiotpresidenter och barnsoldater.
Tre galningar i mohawks sitter vid en eldtunna när stammens krigare kommer hem med ett byte: han har hittat en bok från den gamla tiden, Rosalie Velasquez memoarer. Rosalie Valesquez var ledaren för the Disney State 14, ett gäng mordiska flyktingar fårn ett barnfängelse som mördade President Wilson.

Oraklet, den mest läskunnige i sällskapet, börjar läsa högt och kommer efter ett tag till slutet:
"Många har frågt mg varför jag gjorde det. Jag har tänkt igenom alla möjliga förklaringar, men i slutändan kan jag bara säga: för lulzen, kompis. För lulzen."
Post-apocarna tittar på varandra frågande och säger "Vad är lulzen?" Oraklet börjar prata, men avbryts av ledaren (hon med störst mohawk):
"Det är väl det vi gör när vi slår på den andra stammen med våra pinnar?"
"Jaa! För lulzen!"
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,694
Location
Värnhem, Malmö
Pilzeman said:
Ubereil said:
JGick sedan tillbaks till indierummet där jag hakade på Apocalypse World (med Arvidos, Genesis, han som i efterhand visade sig vara Pilzeman[...]
Då var det någon annan som visade sig vara jag, för jag satt bara där och lyssnade på er en stund under en jaktsekvens med en skördetröska. Jag var inte med och spelade.
Apocalypse World-gänget bestod i det här fallet av mig, Genesis, Arvidos, Dnalor, Ubereil och Wilmer, med den sistnämnde som MC.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Okej, här kommer min wall of text, då. Ska dela upp den lite med spoilertaggar så den blir mer hanterlig...









<p class="western" style="margin-bottom: 0cm; font-weight: bold;"><font size="6">Konventsrapport Gothcon
2011</font> </p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0cm;">

</p>
<p class="western" style="margin-bottom: 0cm;">Oj, vilket gott con! </p>

<p class="western" style="margin-bottom: 0cm;">Jag hade spenderat
tisdagen och onsdagen ute i Lövgärdet en bit utanför centrala
göteborg (man tar spårvagn till Angered och åker sen en bit till
med buss...), hemma hos ett par gamla kompisar från tiden då jag
bodde i Hudiksvall. Innan dess hade jag hunnit med att spendera
fredag till söndag hemma hos mina föräldrar i Hudiksvall, så jag
hade exakt en dag i Nynäshamn mellan – och jag hade förlorat min
stora väska med kläder, Geminiboxar och psoriasismedicin genom att
glömma den på bussen upp mot Hudik. Jaja, den dyker nog upp. </p> <p class="western" style="margin-bottom: 0cm;">Torsdag:
</p> <p class="western" style="margin-bottom: 0cm;">
</p>
<ul> [*]Arvidos [*]Avatarex [*]Blasphemy [*]Bunnie [*]Dante [*]Debbie [*]Den svarte faraonen [*]Dimfrost [*]Eva Florén [*]Foggmock [*]Genesis [*]Gnomvid [*]Gurgeh [*]Hulken [*]JohanK [*]Krille [*]Mahlex [*]Major Boothroyd [*]Max raven [*]Möller [*]Pilzeman [*]Robert Jonsson
[*]Seinet [*]Skruttfia [*]Snigel [*]Snow [*]Stream [*]Surukai [*]The gorger [*]Ubereil [*]Ulfgeir [*]Ulvtand [*]Unfair [*]Vicotnik [*]Vildkatt [*]Wilmer [*]Wilper [*]xDanielx [*]Xhakhal [*]Ymir [/list]
 
Top