Troberg
Sinister eater
Re: Min lista
Ordos? Finns det något annat än Harkonnen? Deras devastators och Buzzsaws är ju bara så läckra! Låter som om vi har en utmaning på gång...
Prova trean, den är ett stort lyft på alla sätt.
Japp, jag spelade genom det på en dag, satt till fyra på natten i ett nedsläckt rum och bälgade te för att hålla mig vaken. Man studsade högt varje gång ledmotivet drog igång: "Consumite Furore". Jag var så adrenalinpumpad att jag knappt kunde somna efteråt.
Har det, men har inte testat det.
Det gällde ju bara att ha laddat upp med magiska prylar och röja järnet, samt att inte ha för bråttom.
* Dune 2 - hittills det spel jag roats av flest gånger. Naturligtvis ska man spela Ordos!
Ordos? Finns det något annat än Harkonnen? Deras devastators och Buzzsaws är ju bara så läckra! Låter som om vi har en utmaning på gång...
* UFO 2 - fantastiskt roligt att spränga bensinmackar i luften, det mest spännande (och mest frustrerande) stridssystemet.
Prova trean, den är ett stort lyft på alla sätt.
* Phantasmagoria - det enda dataspel förutom Alone in the dark som nästan har fått mig att kissa på mig av skräck. Rälsat - vem bryr sig? Motiverad åldersgräns på kartongen!
Japp, jag spelade genom det på en dag, satt till fyra på natten i ett nedsläckt rum och bälgade te för att hålla mig vaken. Man studsade högt varje gång ledmotivet drog igång: "Consumite Furore". Jag var så adrenalinpumpad att jag knappt kunde somna efteråt.
* Gabriel Knight - rälsat som Phantasmagoria men mycket kul. Jag har förresten en kompis som har rest i Gabriel Knights fotspår.
Har det, men har inte testat det.
Trevligt nog klarade jag 2:an före mina skrytiga dataspelsnisse-kompisar som påstod att slutstriden var "omöjlig".
Det gällde ju bara att ha laddat upp med magiska prylar och röja järnet, samt att inte ha för bråttom.