Varulv [KoK] - R9

Accepterar du ordförande Basenanjis paket?

• Total voters
    8
@Empiricus vad tänker du om detta?
Se min tidigare post - du ville ha/ville hindra mig från att ha förmågan, för om förmågan hade varit att kunna sia (vilket den var) så hade jag uppenbarligen siat dig efter min post rundan innan. Det räcker med att ta ordförandeskapet, du behöver inte vinna.
Nog med personer ligger bland nejrösterna gör att dina medulvar kommer sticka ut om du vinner röstningen och du kan vinna som ulv utan att vinna omröstningen - allt som sker nu är ett spel för galleriet?

Se min tidigare post - du ville ha/ville hindra mig från att ha förmågan, för om förmågan hade varit att kunna sia (vilket den var) så hade jag uppenbarligen siat dig efter min post rundan innan. Det räcker med att ta ordförandeskapet, du behöver inte vinna.
Nog med personer ligger bland nejrösterna gör att dina medulvar kommer sticka ut om du vinner röstningen och du kan vinna som ulv utan att vinna omröstningen - allt som sker nu är ett spel för galleriet?
Förstår inte riktigt vad du menar. Känns invecklat. Jag hade ju aldrig som ulv baserat hela mitt spelande på att det är 1/4 att en bybo får en specifik förmåga.
På det ska jag också ha oturen att bli siad rundan efter?

Nej så hade jag aldrig gjort.

Klart våra poäng är viktiga, det säger ju sig själv, men det betyder inte att octa är grön. Och så som du försvarar det utan att anamma någon form av skärskådande blick bortom det är lite lurigt.

Ren känsla och hur jag minns trådarna och det jag ser när jag försöker jobba med att göra gräv. Jag vill inte tjata alltför mycket (okej, det är en lögn, det vill jag såklart) om min 3,5 månaders bäbis som tar mycket tid och gör att jag läser när jag kan och jobbar mer ur minnet än med 12 flikar på datorn och 2 excelark :)
Det jag menar med tex Stratten är att du sätter denne som en av de 3 mest tänkbara ulvarna tan att vi vet nöt alls.
Det är i mina ögon bättre att ta bort denne från listor och diskutera hur vi för byn bäst ska hantera tex dennes ordförandeskap eller om vi vinner nåt på att utesluta stratten.
De tre högst upp på listan är det vi behöver göra rätt😇

Förstår inte riktigt vad du menar. Känns invecklat. Jag hade ju aldrig som ulv baserat hela mitt spelande på att det är 1/4 att en bybo får en specifik förmåga.
På det ska jag också ha oturen att bli siad rundan efter?

Nej så hade jag aldrig gjort.
Du kan ju inte åka ur spel med mindre än att du utvisas, och det är ju liten chans för det om inte du sias och bevisas röd. Är det så att det är det enda hindret för dig från att gå mot ulvseger så är det ett jätterimligt val. 25% chans att inte vinna far ut ur fönstret och försvinner.

Lutar då liiiiiiite mer åt att frånvarande @StradhLestat är bybo.
Anar att ulvlaget pressat fram en Nej-röst från denne annars.
Men visst de bränner ovissheten vi har då så vete tusan.
Vad tror ni andra?
Du skriver som att alla som röstade nej är ulvar. Jag röstade nej för att undvika att ulvarna skulle få massa poäng.

BM har röstat emot ett par bra paket och har underlig syn på vem som är röd och grön.
Nope, jag har röstat nej till dåliga paket.

Jag såg Ant som röd och därmed också dig. Nu när vi vet att Ant är grön så grönar det också dig Brynolf.

Att bybor gör ulviga saker har jag noll acceptans för däremot.
Eftersom vi bybor inte har all info och inte vet vem som ljuger så kommer vi spela ”ulvigt” ibland och det visar sig först när facit redovisas.

Ta min hand så ska jag hjälpa dig ner från den höga häst du satt dig själv på. 😉

Nu sjunger jag första tonen om 20 minuter.

Ber SL att lista kvarvarande spelare i första posten vid varje runda.

Ser fram emot att vara ordföranden och kommer behöva all hjälp i beslut då.

🎶

Du kan ju inte åka ur spel med mindre än att du utvisas, och det är ju liten chans för det om inte du sias och bevisas röd. Är det så att det är det enda hindret för dig från att gå mot ulvseger så är det ett jätterimligt val. 25% chans att inte vinna far ut ur fönstret och försvinner.
Du fattar Empi att du spelar på andra planhalvan mot Brynolf!

Bara påminna om att Brynolf är grönSiad av Anthrox.👍

Och Anthrox blev precis nattmördad.

Ja du förstår kedjan som det är vi bybor desperat kan försöka klänga oss kvar i.
Lite det som Octa är inne på i en del poster att vi behöver våga lita på det vi har att gå på.
Grön-kedjan och poängskörden som där producerats.

Eller så kan vi börja tvivla/så split och då faller detta paket förstås. Då står vi med?
Ja vad då: pajkastning och bybor som snestegar medans ulvarna har koll.

Följ grönspåret alla bybor👍

Du fattar Empi att du spelar på andra planhalvan mot Brynolf!

Bara påminna om att Brynolf är grönSiad av Anthrox.👍

Och Anthrox blev precis nattmördad.

Ja du förstår kedjan som det är vi bybor desperat kan försöka klänga oss kvar i.
Lite det som Octa är inne på i en del poster att vi behöver våga lita på det vi har att gå på.
Grön-kedjan och poängskörden som där producerats.

Eller så kan vi börja tvivla/så split och då faller detta paket förstås. Då står vi med?
Ja vad då: pajkastning och bybor som snestegar medans ulvarna har koll.

Följ grönspåret alla bybor👍
Nu ljuger du väl rentav? Elker vad snackar du om här, försöker du också missrepresentera mig för att jag ska läsas annorlunda. Fine då har vi väl 2 ulvar i Octa och Sidd. Vi är ju här för att jaga ulvar och vinna med för dessa två verkar det viktigare att inte ifrågasätta Octa trots uppenbar skumhet.

Låter som att fu försöker likställa Brynolfs grönhet med att Octa (och du) därför också måste vara gröna. Men det är ju inte alls en sanning.

Är på stranden och glassar. Men jag trivs inte riktigt med att Octa och Sidd försöker associera sig så hårt med mig här. Jag har ju tyckt ni varit ulviga nästan hela spelet och motvilligt kladdat lite grönt på er enbart för att ni röstade på Anths paket förut.

Min mage vill helst att Emp och Imp är bybor.

Röstar vi ja nu på ren chans så är blir det ändå så att vi måste slumpa in i andra halvlek. Inge bra. Men om vi röstar nej nu så är det 50/50 att sovande Stradh blir ordförande och inte lägger fram nåt panet alls, vilket gör att vi går via bigmama in i andra halvlek. Ännu sämre.

OM vi röstar nej nu och BM blir ordf så kan hon hänga strad och välja en vettig ordförande. Men det är dels 50/50 och dels är hon säkert ulv ändå.

Jag ser inte hur vi ska kunna sy ihop det här på annat sätt än att rösta nej tre ggr och hoppas att en bybo slumpas fram efter det.

Back