Varulv [KoK] - R9

Accepterar du ordförande Basenanjis paket?

• Total voters
    8
Jag litar inte på Octa
Du litar aldrig på mig och har konsekvent stått på fel sida hela detta spel i typ alla omröstningar. Det är inte jag som behöver förklara mig.

Om du mot förmodan är bybo så är det dags att släppa prestigen och jobba med byn. 😇

Okej, det här var ju skräp. Tack för spel @Anthrox och @Sysp .
Det måste till att börja med att ulvarna inte behövde få igenom paketet (eller att det var oviktigt). Anthrox och Sysp, Sidd, Brynolf och Octagonal röstade för paketet. Två döda och gröna ssmt Brynolf som är grön - Då kan det inte vaea 3 ulvar i det gänget. Men jag har ju octa som ulv och då måste minst en ulv vara ibland nejrösterna. Om inte, såklart, ulvarna är octa, sidd och stradh och stradh verkligen är afk till resten av ulvligans förtret. Skulle ju lite förklara hur octa rampat upp sin aktivitet. Vinnarskalle och med en afk medulv som sinkar.

Då skulle dock nog octa prioritera att få utvidning på dtradh för extrapoängen så det känns ändå inte som givet.

Vi hade ju inte så bra poängval förra rundan, så enda orsakerna en ulvocta skulle försöka ta ordförandeskapet vore om något poängalternativ skulle vinna för dem eller för att få förmågan/hindra mig från att få förmågan ( vilket var siande). Det kunde ju inte ulvarna veta innan men gissar att det var en chansning att det kunde hända och att jag garanterat skulle sia octa då och hitta päls.

Med 2 nattmord var det uppenbarligen inte viktigt nog att vinna utröstningen också. Känns litec som att vi är körda

Jag har svårt att få ihop hur ulvarna resonerat med nattmorden. Varför två nattmord denna rundan och varför @Anthrox och @Sysp ?

Antjrox var ju indragen i den märkliga pingpongmatchen mellan migvoch @Octagonal om huruvida Octa var grön pga sitt agerande i r4 eller inte.

Han skrev ett inlägg där han sa att jag måste vara ulv för att jag pratade strunt. När jag läste det blev jag tveksam till hur mycket jag missförstått av skeendena i r4, jag trodde ju att Antjrox skulle backa upp min version men det blev alltså tvärtom.

Sen tog Octa stolen från Empi och då blev det inte längre intressant vad som hände i r4.

angående Antjrox som säger att jag pratade strunt:

Jag orkar inte dra hela grejen en gång till, mycket kort menar jag att Octa inte grönas av att röata föe Anthrox paket i r4 och Octa verkar mena att han tydligt grönas i allas ögon.

Jag menar att en ulv skulle kunna rösta ja till oaketet för att Antjrox skulle hängas, Antjrox svarar att det var hans tanke från börjab men att det inte blev aktuellt sedan när jag avslöjar att förnågan som stod på spel var siande.

Då svarade jag att siande knappst är så farligt för ulvar i byns händer utan främst är farlig för byn u ylvhönder. Hotet om ett siande till Antjrox skulle inte avskräcka ulvar. Då svarade Antjrox att jag pratade strunt och var ulv vilket var rätt extremt och sjukt olyckligt nu bär han inte är här och kan föeklara sig.

Antjrox har själv skrivit ganska många ord, typ i r2?, om hur relativt liten vinst det är för byn att jaga ulvar. Antingen missförstår han mitt inkägg om vargör siandet inte blir avskräckande för ulvarna eller också har han ändrat sig på den punkten men jag kan i så fall inte förstå HUR siandet skulle väga så tungt som Anthrox räknar med.

Som ulv hade jag riskerat att ge byn ett siande mot en god chans att få ut Anthrox.

Det märkligaste är att det är blotta möjligheten till att ett sådant resonemang skulle finnas som jag rödmålas för. Jag säger aldrig att ”Octa låste vara ulv pga hur han röstade i r4”, jag säger att ”en ulv kan tänkas rösta ja till Antjrox paket i r4”.

Om man drar så högs väclar på det påståendet att man kallar mig för ulv så är man antingen A) oärlig, eller B) i affekt.

Octa är alltid i affekt när han skriver om mig, han började ju röda mig långt innan r4 utan nåt på fötterna, och det hör ju till i vårt lilla spex att vi ska vara på varandra så det är väl inget konstigt i sig. Sen går det inte att förs ettig diskusion r5-r8 utan det är bara ”ulv! Ulv!” Och upprepning av samma gamla argument. Det är så klart värdelöst och jag är ju också rätt triggad och sur på Octa så det går åt båda hållen.

Antjrox har varit vass de flesta rundor detta spelet men en svaghet hos honom som han kanske delar med vissa andra ☺️ är att han kan få väl mycket feeling och få upp i varv, förlora i analysföemåga för att i stälelt snabbt agera. Han gjorde det bevislugen i r4 och sedan allrsä igen i r8. Det vqr hans heder som räddades när Octa röstade ja till hans paket i r4 och ur Natjrox perspektiv blir ju Octa en räddare i nöden, det ska inte underskattas hur det påverkar ens analys somni det här fallet när Nathrox car den enda förutom de direkt berörda Octa och @Sidd som tyckte att det var helt uppenbart grönande att rösta ja till Antjrox paket.

@Brynolf skriver att jag eller octa torde vara ulv och går sen påvad. Athrox skrev i r8. Du behöver fundera kring detta som jag skrivit nu och varför Anthrox hamnade i det felslutet.

Vi behöver hitta spelare som vi kan lite på.

Jag litar inte på Octa efter att han tig stolen från @Empiricus

Jag ser inte hur en bybo skulle kunna agera så. Jag tror det var @fjodorsenuba som påpekade att det logiska för en bybo i octas sits är att ge stolen till den ulvigaste och sen sno tillbaka den, vilket är hemt sant och inte nåt som bybo-octa skulle missa.

Vill du förklara dig här Octa? Och är du verkligen nöjd med Octa som bybo i ljuset av detta Brynolf?
Förstår att alla ulvar gör allt för att gröna sig nu här när korten är utspelade med nattmord på @Anthrox som var så drivande för byn och liksom navet som byn kan hålla sig fast vid och samlas runt,
Och mordet på @Sysp som hade en förmåga som ulvarna var rädda för.

Det var nog 50/50 på nattmord mellan sysp/brynolf.
Kändes som att sysp var mycket tystare om sin förmåga (säkert bättre fö byn) medans Brynolf verkade ha en mindre stark förmåga.
Gissar att det var därför de valde Sysp.

Det som hände innan Anth dog var att Impe, Basse å BM gjorde allt för att stoppa dennes race med Octa/Brynolf/Sysp att samla poäng till byn vilket dessa lyckades med.

Nu denna runda är det förstås silkeshandskar runt Anth men ni fortsätter alltså att försöka brunsmeta Octa.

Både Anth och Octa hade en förmåga de inte ville riskera dö natmordsdöden med.
Båda använde sin grej på bästa sätt med att försöka sätta dit en Impe eller Empi.
Det gav inget då Impe och Empi är för smarta för att våga ljuga om sina poäng. De är inte dumma å riskerar det förstås.
Anth och Octa vet att de är bybor men förtåeligt osäkra på Impe och Empi. Inte så konstigt att de gjorde så: det hade jag med och Impe/Empi: erkänn det hade ni också👍

Hur exakt har jag jobbat mot byn?
Ur mitt perspektiv blir det uppenbart att vi har varit ett gäng som har samarbetat och fått ihop tio poäng. Du står utanför den allainsen och röstar nej gång på gång. Sen har du ändrat dig i slutet och röstat ja ett par gånger när omröstningen varit körd.
Det finns en anledning till att flera av oss i bybo-aliansen haft dig som röd.

Förklara varför du är grön! 😇

Basse ser ju ulvig ut när han inte blivit mördad men det kan ju definitivt vara med flit från ulvarna.
Tja, det här kan vinbägas tills man får skrumplever, meeen den rimligaste tolkningen är väl att ulvgenget prioriterade starka, pratiga spelare. Hade de haft poäng nog hade jag nog rykt.

Okej, det här var ju skräp. Tack för spel @Anthrox och @Sysp .
Det måste till att börja med att ulvarna inte behövde få igenom paketet (eller att det var oviktigt). Anthrox och Sysp, Sidd, Brynolf och Octagonal röstade för paketet. Två döda och gröna ssmt Brynolf som är grön - Då kan det inte vaea 3 ulvar i det gänget. Men jag har ju octa som ulv och då måste minst en ulv vara ibland nejrösterna. Om inte, såklart, ulvarna är octa, sidd och stradh och stradh verkligen är afk till resten av ulvligans förtret. Skulle ju lite förklara hur octa rampat upp sin aktivitet. Vinnarskalle och med en afk medulv som sinkar.

Då skulle dock nog octa prioritera att få utvidning på dtradh för extrapoängen så det känns ändå inte som givet.

Vi hade ju inte så bra poängval förra rundan, så enda orsakerna en ulvocta skulle försöka ta ordförandeskapet vore om något poängalternativ skulle vinna för dem eller för att få förmågan/hindra mig från att få förmågan ( vilket var siande). Det kunde ju inte ulvarna veta innan men gissar att det var en chansning att det kunde hända och att jag garanterat skulle sia octa då och hitta päls.

Med 2 nattmord var det uppenbarligen inte viktigt nog att vinna utröstningen också. Känns litec som att vi är körda
Empiricus hade jag varit ond hade jag vunnit omrsötningen. Vad tror du om den teorin. En av mina ulv-kompisar hade ju avgjort det till kin favör. Jag förstår att du är sur att jag tog ordförandeskapet ifrån dig men lyft blicken.

Du citerar mig. Sen hittar du på ett eget citat som du svarar på. Qué?
Jag sammanfattade inkägget jag svarade på. Menar du att min sammanfattninf var missvisande? Jag tyclte det var tydligt att det du sa var att vissa är bybor och att jag inter det. Om jag missförstod fåe dy gärna rätta mig och förklara vad i min sammanfattning som du tycker är fel

Jag vet inte vad du menar med att jag svarar päå mutt eget citat. Nästa inlägg var etg svar pä ditt inlägg, inte på mitt sammanfattande citat.

Tycker du inte att det blir fånigt att hållanpå så här? Vore det inte bättre att diskutera sakfrågor?

@Sidd du skriver att ”nu måste alla fatta att Anthrix är grön” elller likanande nu denna rundan.

Det är väl ingen som hävdat nåt annat sedan r4? Är det mig du menar så är det i alla fall så. Jag skrev tydligr att Antjrox var grönad i r5.
Ja jag och Octa vhansade rätt med Anth vilket lett till 2+2+3+3poäng på ordförandeskapen.

Detta behöver bybor ”fatta” och ta med i beräkningarna på vilka som är ulvar eller nu. 👍

Möjligt att jag var lite för tigger happy men om det visar sig att Empi var röd var det spelvavgörande att jag tog ordförandeskapet.
Så du trodde att Enpi var ulv? Det är ju etg arhument i alla fall.

Tror du fortfarande att Enpi är ulv?

Ja jag och Octa vhansade rätt med Anth vilket lett till 2+2+3+3poäng på ordförandeskapen.

Detta behöver bybor ”fatta” och ta med i beräkningarna på vilka som är ulvar eller nu. 👍

Jag har sagt hela tiden att resultatet blev bra när Antjs paket röstades igenom.

Men det visste vi inte i förväg. Det var fortfarande fel att rösta ja till paketet även om utfallet sen blev bra.

Jag ”fattar” att det är bra för byn när vi får poäng. Det har aldrig varit det som jag diskuterat.

Röd till grön

BM
Sidd
Basenanji
StradhLestat (mest för frånvaron)
Octagonal
Impetigo
Empiricus
Brynolf
Viktigt @fjodorsenuba att du följer de som ger byn poäng: Brynolf, Octa och Sidd.
Dessa tre har jobbat för att rösta igenom de poäng byn har👍

Allt annat du har på övriga kan du inte veta vad som är sant/falskt😇

Förstår att alla ulvar gör allt för att gröna sig nu här när korten är utspelade med nattmord på @Anthrox som var så drivande för byn och liksom navet som byn kan hålla sig fast vid och samlas runt,
Och mordet på @Sysp som hade en förmåga som ulvarna var rädda för.

Det var nog 50/50 på nattmord mellan sysp/brynolf.
Kändes som att sysp var mycket tystare om sin förmåga (säkert bättre fö byn) medans Brynolf verkade ha en mindre stark förmåga.
Gissar att det var därför de valde Sysp.

Det som hände innan Anth dog var att Impe, Basse å BM gjorde allt för att stoppa dennes race med Octa/Brynolf/Sysp att samla poäng till byn vilket dessa lyckades med.

Nu denna runda är det förstås silkeshandskar runt Anth men ni fortsätter alltså att försöka brunsmeta Octa.

Både Anth och Octa hade en förmåga de inte ville riskera dö natmordsdöden med.
Båda använde sin grej på bästa sätt med att försöka sätta dit en Impe eller Empi.
Det gav inget då Impe och Empi är för smarta för att våga ljuga om sina poäng. De är inte dumma å riskerar det förstås.
Anth och Octa vet att de är bybor men förtåeligt osäkra på Impe och Empi. Inte så konstigt att de gjorde så: det hade jag med och Impe/Empi: erkänn det hade ni också👍
Som sagt: Jag har tydligt haft Anth som grön sedan r5 när hans paket röstades igenom.

”Silkesvantar” tycker jag är missvisande, jag skriver ju rakt ut att jag tycker att Anthrox spelade i affekt ich gjorde dåliga analyser.

Tja, det här kan vinbägas tills man får skrumplever, meeen den rimligaste tolkningen är väl att ulvgenget prioriterade starka, pratiga spelare. Hade de haft poäng nog hade jag nog rykt.

Antibgen lever du för att du är ulv eller för att ulvarna vet att vi kommer se dig som ulv och automatiskt rösta ned ditt paket

Så enkelt tror jag att det är.

Och det kan nog vara matchboll för ulvarna med den vinbägaren.

Empiricus hade jag varit ond hade jag vunnit omrsötningen. Vad tror du om den teorin. En av mina ulv-kompisar hade ju avgjort det till kin favör. Jag förstår att du är sur att jag tog ordförandeskapet ifrån dig men lyft blicken.
Alltså, jag har inga stora sårade känslor över ordförandeskapet, men det är ju superulvigt av dig att minimera alla argument mot dig till "sluta vara sur". Det är ganska tydligt att du inte har bra rimliga motargument så du kör på känslogreppet för att grumla hur andra läser mig.

Röd till grön:
Octagonal
Stradhlestat
BM
Sidd
Basse
Impetigo
Fjodor
Brynolf

Konstigt att du inte gillat att Octa aktivt sett till att byns poäng rullar in?
Och därmed tycker det är bra och borde betyda grön.
Ulv-octa kan ju garanterat med facit och ulvmenyn i hand ha suttit och räknat poäng och insett atg det går att vinna som ulv och ändå driva bybopoäng för att hålla lite alibi

Konstigt att du inte gillat att Octa aktivt sett till att byns poäng rullar in?
Och därmed tycker det är bra och borde betyda grön.

ULVAR KAN FATTA BYBOIGA BESLUT

Det ligger i sakens natur att ulvar kommer göra byboiga saker. De vill ju framstå som bybor. Det har varit egentligen min endapoäng sedan r5 och då fåt jag höra att jag är ulvig.

Det är som twilight zone detta.

Att bybor gör ulviga saker har jag noll acceptans för däremot.

Back