Varulv [KoK] - R8

Accepterar du ordförande Empiricus förslag?

• Total voters
    10
Sen är det lite elakt att sno ordförandeskapet tillsammans med framtida förmåga så förstår att det känns som en dolk i ryggen.
Nej, det är ju smart drag som ulv, du vet ju redan att jag är bybo men det funkade ju för Anthrox så det kommer vara lättare för byn att acceptera att det händer igen

Om Empiricus varit ulv var det bra att denne inte fick förmågan iallafall. En klen tröst.

Håller tummarna att du är en ulv i fårakläder @Empiricus 😉

Nej, det är ju smart drag som ulv, du vet ju redan att jag är bybo men det funkade ju för Anthrox så det kommer vara lättare för byn att acceptera att det händer igen
Som ulv hade det varit smartare att ta ordförandeskapet om du hade deals som var bra för byn. Nu hade du inte det. Hade varit mycket smartare att vänta tills nån bybo påstår sig ha något byn tjänar på och sedan sabba festen. Detta är ju bara mellanmjölk viktat till ulvarnas fördel. Så ulvlogiken gällande poängen finns inte.

Jag har gjort mitt case så gott jag hinner och kan. I min hjärna är du med storsta sannolikhet ulv, jag tror det är dåligt för byn att låta dig få igenom paketet, men jag ser gärna svara skarpa hjärnor också väga in. Jag försöker vara inne några varv till och i kväll efter läggdags så kan jag nog höra lite mer gräv

Vi är fortfarande i mångt och mycket i förarsätet så finns ingen anledning att deppa ihop.

Rösta och ta ställning. Återkommer mot kvällen✌️

Tror det kan vara så att Sysp eller Brynolf behöver ha fått en bra förmåga för att kunna rädda situationen lite här. Vet inte riktigt vad det skulle vara för något dock. Gå till protokollen gör ju inte så mycket nu. Inte heller väktare. Osannolikt att vi fått ett tredje misstroende. Men ett siande på Basse eller BM vore kanske något?
Hur många rundor har vi råd att vaska nu? Finns det någon möjlighet att få reda på status av de kvarvarande? Jag tror som sagt att både BM och Basse är ulvar, och då vet jag inte riktigt hur vi ska ta oss ur det här utan att behöva rösta nej flera rundor i rad.

Ajaj vad händer?

Jag hoppade Empiricus ljög och egentligen satt på nånting bättre för byn.
Men varför skulle Emp ha ljugit åt det hållet? Vore ju som sagts många gånger nu bättre ulvalir att låtsas ha bra kort för byn, och tona ned ulvpoängen. För att få byn att svälja paketet.

Skumma motiv här, Octa. Bra försök att spela dum och låtsas ångra sig, men du är smartare än så.

Jag kommer fortsätta lita på Octa, för jag får inte ihop hur det ur ett ulvperspektiv skulle vara bra att rösta igenom mitt paket över att bara rösta ner det och hänga mig rundan efteråt istället.
Om Octa får förmåga nu har vi tre spelare med förmåga, en av dem borde vara ett siande.
Vi röstar fram Stradh nu. Kommer han in i spel av det är det ett ulvtecken och siaren siar honom. Är det grönt är det bara att köra på, annars tackar vi nej. Kommer Stradh inte in alls kan vi rösta igenom bara för att ha chans att slumpvinna ifall Octa tar fram 2-3 nu. Eller så gör vi inte det och låter det gå framåt.
Vi röstar ut någon av BM/Basse denna rundan. Då är det bara en potentiell ulv kvar i potten som antingen är Stradh eller den vi inte röstade ut. Med ett siande på Stradh vet vi om S är röd (och då borde B vara grön) eller om S är grön (och då borde B vara röd).

En tanke?

Det kan nog också vara värt att gå till protokollen med Sidds ordförandeskap, för att försöka avgöra ifall han är ulv eller ej, för det påverkar nog hur stor risk det är att Impe är ulv.

Jag har gjort mitt case så gott jag hinner och kan. I min hjärna är du med storsta sannolikhet ulv, jag tror det är dåligt för byn att låta dig få igenom paketet, men jag ser gärna svara skarpa hjärnor också väga in. Jag försöker vara inne några varv till och i kväll efter läggdags så kan jag nog höra lite mer gräv
Det har nu gått en runda med Octa som ordförande vilket gav oss 2p i alla fall.

Visst de kan lura oss och hemligt putta 3p till ulvarna men förra rundan ser bra ut.

Fattar inte hur du kan rösta nej när Anth, Brynol och Octa skrapat ihop 10p till byn.

Ajaj vad händer?

Men varför skulle Emp ha ljugit åt det hållet? Vore ju som sagts många gånger nu bättre ulvalir att låtsas ha bra kort för byn, och tona ned ulvpoängen. För att få byn att svälja paketet.

Skumma motiv här, Octa. Bra försök att spela dum och låtsas ångra sig, men du är smartare än så.

Det hade gått. Empiricus kastar det bra alternativet för byn.

Skickar igenom en liten fördel för ulvarna.

Ses fortfarande som grön i våra ögon och får en förmåga som kan utnyttjas senare av team ulv.

Om Empiricus påstår sig ha en bra grej för oss bybor och inte genomför den kommer vi inte lita på honom och hans nästa ordförande.

Om Empiricus påstår sig ha en bra grej för oss bybor och inte genomför den kommer vi inte lita på honom och hans nästa ordförande.
Fast vi är troligen i ett läge där ulvarna inte har tid att smickra in sig och se gröna ut, utan behöver offra sig för att maxa poängen. Så att vi inte skulle lita på honom längre är ingen big deal.

Fast vi är troligen i ett läge där ulvarna inte har tid att smickra in sig och se gröna ut, utan behöver offra sig för att maxa poängen. Så att vi inte skulle lita på honom längre är ingen big deal.

Om Empi använder en förmåga, om vi låtsas exempelvis misstroendeförklaring behöver byn lita på denne för att inte röstas ner.

Jag kommer fortsätta lita på Octa, för jag får inte ihop hur det ur ett ulvperspektiv skulle vara bra att rösta igenom mitt paket över att bara rösta ner det och hänga mig rundan efteråt istället.
Om Octa får förmåga nu har vi tre spelare med förmåga, en av dem borde vara ett siande.
Vi röstar fram Stradh nu. Kommer han in i spel av det är det ett ulvtecken och siaren siar honom. Är det grönt är det bara att köra på, annars tackar vi nej. Kommer Stradh inte in alls kan vi rösta igenom bara för att ha chans att slumpvinna ifall Octa tar fram 2-3 nu. Eller så gör vi inte det och låter det gå framåt.
Vi röstar ut någon av BM/Basse denna rundan. Då är det bara en potentiell ulv kvar i potten som antingen är Stradh eller den vi inte röstade ut. Med ett siande på Stradh vet vi om S är röd (och då borde B vara grön) eller om S är grön (och då borde B vara röd).

En tanke?
Ja, ordföra strad och hänga bm/bass innebär ju att det bara är den kvarvarande bm/bass som blir den siste ordföranden. Inga val eller slump kvar.

Eller bättre att låta strad vara siste ordföranden? Så att när det ska slumpas så har alla fina bybor öppnats upp igen?

Annars är ju risken att siste ordföranden är en aktiv ulv, som aktivt väljer en polare.

Back