Varulv [KoK] - R7

Accepterar du ordförande Octagonals paket?

• Total voters
    5

Vimes

Gallerix
"Jag har ett förlag" säger en röst som dryper av slug ondska runt bordet "Om man skulle dra en tunnel för många skattekronor. Genom en ås. Och sprida tankekontrollerande kemikalier i samma veva..."
"Låter som en helt vanlig måndag..." skrockar någon.
"Ja... men säg att man drar tunneln inte bara genom åsen, utan också genom diverse helvetesdimensioner också? Vore det nått då?"

Paketet röstas igenom.

Ingen har röstats ut, ingen har nattmördats.

NWO-poäng: 8

---

Rundans ordförande är Octagonal

Denna runda slutar imorgon 14:00!

Inget nattmord alltså? Vad planerar de nu? Ulvarna har samlat på sig 4 eller 5 poäng nu. Vad kan de ha för plan med dem?

Totalt zonat ut.
Recappa de två senaste rundorna som om jag vore Basenanji på en Sidd-freakout.

Har BM kommit ut som ordförande? Har jag blivit vald till universums härskare? Har vi hört nått alls Stradh?

Alright gott folk. Inte de bästa alternativen.

Jag redovisar dessa nedan.

Spya och alkohol, 2-3
Bålsta, 2-2
Bofors, 1-1

Jag tänker använda 2-2.
Skicka vidare bofors och slänger 2-3.

Vem vill ni ha som nästa ordförande?

Totalt zonat ut.
Recappa de två senaste rundorna som om jag vore Basenanji på en Sidd-freakout.

Har BM kommit ut som ordförande? Har jag blivit vald till universums härskare? Har vi hört nått alls Stradh?
Brynolf siades grön och gav byn 3 poäng. Sysp gick och såg Amanda Jenssen. Finns nog inte mycket mer att säga.

Alright gott folk. Inte de bästa alternativen.

Jag redovisar dessa nedan.

Spya och alkohol, 2-3
Bålsta, 2-2
Bofors, 1-1

Jag tänker använda 2-2.
Skicka vidare bofors och slänger 2-3.

Vem vill ni ha som nästa ordförande?
Om du tar en tvåa nu behöver vi fem poäng till, så en tvåa till och en trea. Bättre då att skicka vidare 2-3 så det garanterat finns en av dem tillgängliga. 1-1 gör inget för oss annat än att fördröja vinsten en runda.

Ordföranderöst: Empi

Tror vi ligger rätt bra till, men det är ju läskigt att ulvarna kan vinna vilken runda som helst med gissningen.

@Basenanji du brukar köra på och vara rivig. Vad är dina tankar om spelet?
Hur är stämningen i ulvchatten?😉
Vill du bli ordförande?

@Empiricus, ge oss ett fint tal nu om varför jag ska utse dig till min efterträdare!
NWO-poäng: 8
Jag tycker att 8 är ett ganska fint tal, det har potential att växa och med lite ansträngning kan vi få det att bli nästan det dubbla.
Annars kan jag säga några platityder kring vikten av att vara en riktig teamlagspelare, berömma mig och er för en stark början på Q3 med snygga kundnöjdhetssiffror och med förhoppningar om att fortsätta mot en ny rekordhöst. Kanske referera till den hemska 25e organisationen "Big Teeth" som försöker förstöra för oss medelst ulvtassar och uppmana till försiktighet. "Att anförtro sig åt en bekant kan vara att anförtro sig åt fienden". Jag kanske avslutar med något platt skämt som berör våra grundvärderingar och bjuder på nästan gott alkoholfritt bubbel?*

*inga referenser eller smulor till PM utan enbart dålig pappahumor efter 2,5 timmar vaken med ett litet bajstroll.

Jag tycker också det är vettigt att ta 2-2, 1-1 skulle potentiellt göra samma sak fast långsammare och med fler rull på "Vimes vaskar fram ulvpositiva kort"-tärningen. Ska försöka lägga upp så jag finns så mycket tillgänglig som möjligt vid 14 och framåt för att leverera på PM om jag blir ordförande. Nu försök att få någon timmes ögonvila innan dagen fortsätter :)

Jag sympatiserar till viss del med @StradhLestat , det är svårt att hinna med spelet när det är årtiondets finaste sommar.

Nu kräver knappast spelet särskilt aktivt deltagande som tur är, jag tror att vi kommer promenadsegra oss igenom med den taktik vi lagt upp.

Något jag inte riktigt hängde med på efter lin frånvaro i går kväll var varför @StradhLestat

… inte utselöts. Jag såg inga riktigt bra argument för att ha kvar honom och det blir ju självklart ett hinder om han slumpas till ordförande eller väljs av wn ulv för den delen.

Jag röstar föe att:
Spela 2-2, skicka 2-3
Utesluta: @StradhLestat
Ordförandw: @Empiricus

Jag har ju fortfarande @Octagonal som rödast på min lista men ser inte att rösta ned hans paket skulle vara ett bättre alternativ än att se vad som händer när han får styra så jag röstar ja.

Om inte 2-3 skickas vidare står det förstås ännu klarare att Octa inte har rent mjöl i påsen så den ska självklart skickas ochvinte slängas.

Om någon (beynolf eller sysp) har möjlighet att avsätta Octa tror jag att det kan vara ett bra drag och rimligt.

Nej, jag ändrar mig.

@Octagonal är ulvigast av de som är kvar i ordförandekön. Bättre att rösta ned hans paket och lotta nån annan.

Det hade varit surt och potentiellt farligt att ge ulvaran sianden eller tilgång till misstroendeföeklaring.

Back