Varulv [KoK] - R3

Accepterar du ordförande Anthrox paket?

• Total voters
    11
Blir inte de dödas roll offentliga måste de fortfarande bränna rundor på att sia dessa vilket hade varit väldigt bra för oss!
Om de dödas organisation offentliggörs, så finns det ingen anledning för ulvarna att sia folk, eftersom mord och hängningar ger samma info.

Nej, jag är övertygad om att vi inte får veta något om spelare som åker ut.

Du har fyrdubbelkollat i ulvtjatten menar du😉

Det är ju den vi skickat vidare mellan oss och
både jag och Fjodde har redan checkat av 1-1 mot varandra och ingen av oss har påstått att denna är nåt problem.
Varför skulle denna vara nåt skapa rubriker om mer än att jag och fjodde inte felbrusat här.

De intressanta är ju förstås de andra ”kortens” fluff å siffror.
Mina två andra var helt klart relevanta och pekade på 1 organisation.
Fjoddes 2 andra vet jag inte då denne varit vag om detta.
Tydligen hade jag å fjodde båda en 0-3 där jag påstår att även denna har en dryck.
Där påstår fjodde att det inte alls är så.

Att det skulle vara så att INGEN av de tre har nån som helst info om organisationer som du menar i post R3:3 vore helt tokigt.
Kan du förklara det😇🙏
Njae, både du och Fjodde har sagt vid något tillfälle att ni tyckte alla var informationsbärande. Sen att du byter åsikt mellan varje andetag gör ju att det är lite svårt att hänga med i svängarna.
Men förklara gärna för hela klassen hur du till en början kunde tycka att corona-raden hintade om en organisation, som du skrev först. En behöver ju liksom skela rätt rejält för att kunna vara ens i närheten av att koppla ihop den med en organisation.

Men det är sak samma, för poängen kvarstår. Om fluffet inte är informationsbärande, hur kan de då kopplas till en organisation? Hur ska det hjälpa någon? Och om det är så att du har fluff som faktiskt pekar på en organisation, vad gör det för skillnad? Finns det något som säger att det är en organisation som någon av oss tillhör? Är det en rak koppling, eller är det "jag måste dra en parallell för att göra kopplingen"? Det kanske bara är bete? Det kanske bara är fluff. Det kanske bara är du som fortsätter hålla på att trolla runt.
Men alla tre av mina fluffgrejer är på INGET sätt kopplade till en organisation, så de har ingen som helst bäring på vilka organisationer som är i spel.

Ulvar har nattmords- och siarförmåga enligt reglerna. Vissa pratar som att siarförmågan ”siar” någon av organisationerna. Jag tror att den precis som vanligt siar en spelare. Det är så siarförmågor brukar funka
Jag har inte sett någon påstå något annat än att sianden sker mot en *spelare*?

@Brynolf
@Octagonal
Nu när ni två är inne i spel:
Vad tror ni om Vimes spelupplägg ang mekaniken?

De 3 förslag som rundans ordförande får bör väl vara informations-bärande för spelet.

Annars så har vi ju liksom inget att sitta å spela/snacka om. Sitta å vänta in Sianden och att nån fraktion ska uppnå sitt vinstkriterium att byn ska uppnå 15p eller ulvarna vinna på lika antal spelare är ju inte bara tanken.

Spelet ”går ut på”, till stor del, att bybor inte ska försäga sig om fluffet för mycket och att ulvarna ska hitta info bland fluffet.

Anths påstående att det inte alls finns nåt i flufftexterna tycker jag sticker ut som obegripligt.

Håller ni med?
Förklara hur den här posten går ihop med corona-raden.

Oklart hur du menar att jag styrt Vimes utdelande av poängalternativ så att ulvarna hamnade före byn i poäng, men jag förstår din oro :) den är dock obefogad och jag gör gärna vad ni än vill för att stilla era 4D-sinnen.

Men det är en snygg tagning där, att de siar spelare och en som lämnat inte går att sia. Tror dock inte det går att göra så mycket med, eftersom ulvarnas förmågor alltid går först så de kan sia den som väljs till utröstning varje runda.
Det beror på vad ett siande kostar. Om ett siande kostar 2p så kan de inte sia den som åker ut varje runda om de inte lyckats bygga upp en bank innan vi börjar rösta ut spelare.

Och poängen som delades ut till ordförandena i R1/R2 är beside the point. Det viktiga var ju att byn skulle avstå uteslutningar. Det argumenterade ju du för helt oaktat om vi skulle acceptera poängdealen eller inte.

Jag och Impe har lyft det på det sättet, att ulvarna "siar" ifall en organisation är med eller ej av de 24 i listan.
Men Hägers variant känns snyggare, så jag tror mer på den.

Det är så jag förstått den allmänna acceptansen av den här idén att ulvar behöver 24 p för att vinna med organisationsvillkoret. 24 p för att sia 24 organisationer.

@Brynolf
@Octagonal
Nu när ni två är inne i spel:
Vad tror ni om Vimes spelupplägg ang mekaniken?

De 3 förslag som rundans ordförande får bör väl vara informations-bärande för spelet.

Annars så har vi ju liksom inget att sitta å spela/snacka om. Sitta å vänta in Sianden och att nån fraktion ska uppnå sitt vinstkriterium att byn ska uppnå 15p eller ulvarna vinna på lika antal spelare är ju inte bara tanken.

Spelet ”går ut på”, till stor del, att bybor inte ska försäga sig om fluffet för mycket och att ulvarna ska hitta info bland fluffet.

Anths påstående att det inte alls finns nåt i flufftexterna tycker jag sticker ut som obegripligt.

Håller ni med?
Jag tycker det är vettigare design att INTE låta de tre alternativen ge några ledtrådar. Det blir annars väldigt volatilt; om ulvarna råkar få ordförarklubban så kan de skyffla in victory points med pizza-spade. Annars inte.

Så jag undrar som Anth: Hur kunde du (och @fjodorsenuba) tycka att "coronaöl ger coronavirus" gav ulvarna nån vettig info?

Jag och Impe har lyft det på det sättet, att ulvarna "siar" ifall en organisation är med eller ej av de 24 i listan.
Men Hägers variant känns snyggare, så jag tror mer på den.
Aha, jag har väl läst er lite slarvigt i den frågan då. Då var det därifrån Octa fick 24 poäng också.

Det beror på vad ett siande kostar. Om ett siande kostar 2p så kan de inte sia den som åker ut varje runda om de inte lyckats bygga upp en bank innan vi börjar rösta ut spelare.

Och poängen som delades ut till ordförandena i R1/R2 är beside the point. Det viktiga var ju att byn skulle avstå uteslutningar. Det argumenterade ju du för helt oaktat om vi skulle acceptera poängdealen eller inte.
Jag vände också lite stenar i R1 för om det inte kanske ändå var bra att försöka rösta ut ulvarna (och alltså köra vanlig utröstning) för att de kanske kunde få fördel i menyn av att vara flera, men det är väl en rätt svag ståndpunkt här.

Njae, både du och Fjodde har sagt vid något tillfälle att ni tyckte alla var informationsbärande. Sen att du byter åsikt mellan varje andetag gör ju att det är lite svårt att hänga med i svängarna.
Men förklara gärna för hela klassen hur du till en början kunde tycka att corona-raden hintade om en organisation, som du skrev först.
Corona-fluffet 1-1 kunde jag och fjodde stämma av mot varandra vilket visade oss två att den ene inte totalt var ute å blajjade👍

Ingen av fjodde eller mig har påstått av just corona-fluffet skulle ha nån bäring på nån av de 24 organisationerna.

Jag har påstått att de andra två pekar på en 1 organisation.

Detta anar jag att du redan förstås fattat.
Skriver här tydligt så bybor som läser av tråden inte missar.

Du står på dig att ingen av de tre olika förslag du fått av SL pekar på nån organisation.

Vore så märklig spelkonstruktion att jag till och med börjar ana att din post R3:3 kan tänkas råkat slaskat med hit till öppna tråden från en ulvtjatt där ni diskuterat strategi.
Attans Jobbigt?

Om det inte finns bärande viktig info i de tre flufftexterna så vad ska vi då liksom spela om? Vänta in å se vilken fraktion som lyckats Sia andra först? Kul🤔

Ska bli intressant å läsa av @fjodorsenuba reaktioner och ställningstagande runt det här.

Aha, jag har väl läst er lite slarvigt i den frågan då. Då var det därifrån Octa fick 24 poäng också.
Det är Impes mattepost i R1 från början.

… då borde ulvarna ocksp kunna bå sin seger på fem rundor så:

5 rundor à 3 sheeple-poäng är 15
5 rundor á ett garantert poäng är 5

Vilket blir 20. Om nån ulv eller två ryker tilkommer några poäng, säg 4 poäng iom att matten då går ihop så fint:

24 sheeplepoäng i r5 innebär då 24 sianden och ulvseger.

Sen kan de gissa rätt på några så de behöver inte sia 24. Vimes har säkerligen också tagig höjd för att några bybor kommer försäga sig.

Känns som rimlig design alltså att 1 sheeplepoäng ger fakta om huruvida 1 organisation finns i spel.

Om det inte finns bärande viktig info i de tre flufftexterna så vad ska vi då liksom spela om? Vänta in å se vilken fraktion som lyckats Sia andra först? Kul🤔
Du vet att det finns fler spelmekaniker här är en va?

Jag tycker det är vettigare design att INTE låta de tre alternativen ge några ledtrådar. Det blir annars väldigt volatilt; om ulvarna råkar få ordförarklubban så kan de skyffla in victory points med pizza-spade. Annars inte.

Så jag undrar som Anth: Hur kunde du (och @fjodorsenuba) tycka att "coronaöl ger coronavirus" gav ulvarna nån vettig info?
Varken jag eller fjodde har påstått att Corona-punkten skulle vara en av organisationerna!

Vem har arbetat in det påståendet egentligen?

Jag vände också lite stenar i R1 för om det inte kanske ändå var bra att försöka rösta ut ulvarna (och alltså köra vanlig utröstning) för att de kanske kunde få fördel i menyn av att vara flera, men det är väl en rätt svag ståndpunkt här.

Ändå ganska coolt om den här teorin stämmer, och jag kommer på den först nu när du är ordförande och helt immun?

Det enda som skulle vara coolare är ju om du bekräftade att den var sann eftersom du ändå är helt immun den här rundan. Fan vad coolt det vore.

Corona-fluffet 1-1 kunde jag och fjodde stämma av mot varandra vilket visade oss två att den ene inte totalt var ute å blajjade👍

Ingen av fjodde eller mig har påstått av just corona-fluffet skulle ha nån bäring på nån av de 24 organisationerna.

Jag har påstått att de andra två pekar på en 1 organisation.

Detta anar jag att du redan förstås fattat.
Skriver här tydligt så bybor som läser av tråden inte missar.

Du står på dig att ingen av de tre olika förslag du fått av SL pekar på nån organisation.

Vore så märklig spelkonstruktion att jag till och med börjar ana att din post R3:3 kan tänkas råkat slaskat med hit till öppna tråden från en ulvtjatt där ni diskuterat strategi.
Attans Jobbigt?

Ska bli intressant å läsa av @fjodorsenuba reaktioner och ställningstagande runt det här.
både fjodde
och du
Har sagt att alla tre alternativ ni fick (dvs inklusive corona) var informstionsbärande för en organisation.

Back