Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    12
Jag är böjd att vilja se hur information presenteras för oss om vi röstar ja till ett paket. Om flera alternativ ger oss lika poäng men ulvarna olika, får vi veta vilket som faktiskt låg i paketet när nästa runda öppnas. Som jag läser reglerna så är det teoligt att vi inte får veta mer än hur mycket poäng vi har.

Samtidigt tar det ont att acceptera Sidds paket, en ulvsidd kan ju slänga in bästa konspirationen för ulvarna istället bl a.

Eftersom snacket gått att det är dåligt att rösta ut folk, även om de är bekräftade ulvar, känns det inte orimligt att Sidd som ulv vill röra om i grytan rejält för att få byn att tveka. Och att ulvarna nog gärna vill spela högt för att få offra en av de sina för att få fler poäng senare i spel.
Vi förlorar på status quo, som bekant, och behöver rösta fram NWO. Så om han blev slumpad ordförande som ulv och blir tilldelad två för byn bra kort är det ju rätt bra för ulvarna att se till att de vaskas bort, och då ge Sidd fritt spelrum att kaosa järnet. Vi kommer ju inte kunna avgöra denna rundan vem av F och S som är legit (och det kan vara båda/ingen), men vi kan lockas till ett dåligt beslut genom att exv rösta ut Fjodde (vilket är vad som kommer hända om vi röstar jag till paketet).
Om brus har ett värde har ju ulvSidd tjänat in en guldgruva här, som blir svårt för byn att få veta exakt hur mycket skada som kan göras. Hela rundan slösas ju, och ulvarna får en gratispoäng.

Min gissning är följande upplägg:

NWO-poängSheeple-poäng
00
01
02
03
10
11
12
13
20
21
22
23
30
31
32
33

Här är samtliga 16 poäng-kort. Detta vet vi om poäng-korten.

Det antyder alltså att varje enskilt konspirationskort förbrukas när det antingen:

- Röstats igenom (det i paketet)
- Kastas bort

Det betyder att vi har 16 kort där två försvinner varje runda. Efter 8 rundor är alla korten förbrukade och slänghögen blandas och börjar om från början.

Detta upplägg makear sense! @Anthrox håller du inte med?
Ja, alltså, jag har ju redan sagt allt det där. Ord för ord typ. Är vi i samma tråd och spelar, eller har du större fokus på vad som händer i ulvchatten?

Och ingenstans står det ju i Vimes post att det stämmer.

och jag lägger till enligt ovan att Sidd ”inte vill outa” info som han redan outat vilket känns som sannolikare för en ulv att göra än en bybo som mer sannolikt hade kommit ihåg att den infon redan var outad
…jag var fullt medveten om det när jag skrev detta försök att dölja det som inte ulvarna behövde veta.
Bra (not) att du påpekade tydligt för dem @Impetigo 😇

En möjlig orsaken jag kan komma på är att om det inte finns några bra ulvalternativ bland konspirationerna och team ulv har en spelare som kan tänka sig att bli offrad för att gröna resten och ge ulvteamet fler poäng per runda. Spela lite suspekt för att kunna motiveras en utröstning på och så gröna den/de som tidigt driver det som case?
Jäkla krumbukter nu.
Sidd kan vara ulv som försöker spela dåligt för ulvarna för att framstå som bybo men det betyder att han är ulv egentligen; krystat järnet för att klämma ut den sommarkorven?

Ja, alltså, jag har ju redan sagt allt det där. Ord för ord typ. Är vi i samma tråd och spelar, eller har du större fokus på vad som händer i ulvchatten?

Och ingenstans står det ju i Vimes post att det stämmer.

Alright så hur är vi inte på samma sida då.

"Ordföranden får tre konspirationer att välja bland. En väljs ut och ingår i paketet, en kastas, en skickas vidare till nästa ordförande. De två förstnämnda försvinner ur spelet."

Du tror alltså på 32 kort istället? Eller 48? Eller 64?

Du jobbar aktivt emot det jag skriver och tänker. Då får du skriva vad du tror istället.
Det rimliga upplägget är det jag presenterade. Du håller inte med. Då får du förklara.

”Det betyder att vi har 16 kort där två försvinner varje runda. Efter 8 rundor är alla korten förbrukade och slänghögen blandas och börjar om från början.”

@Anthrox du tror inte på detta upplägg föra att Vimes inte rakt ut skrivit att det exakt är så?

Det argumentet kan man säga om precis allt. Nästa gång jag blir anklagad för att vara ulv kan jag säga att jag minsann inte är det för att SL inte skrivit ut att undertecknad är det öppet. Det argumentet håller inte.

Det jag menar att vi får gå på våra bästa gissningar och just nu är detta min bästa gissning.

Jag är böjd att vilja se hur information presenteras för oss om vi röstar ja till ett paket. Om flera alternativ ger oss lika poäng men ulvarna olika, får vi veta vilket som faktiskt låg i paketet när nästa runda öppnas. Som jag läser reglerna så är det teoligt att vi inte får veta mer än hur mycket poäng vi har.

Samtidigt tar det ont att acceptera Sidds paket, en ulvsidd kan ju slänga in bästa konspirationen för ulvarna istället bl a.
Jag är inte ulv!
Jag har jäkligt svårt med spelupplägget.
Tusen punkter, paragrafer och möjliga upplägg i reglerna som jag inte ens orkar ge mig på.
Så nu var det sagt.
Att jag blev ordförande är piss för byn för att jag inte har koll på vad som är bäst att skriva utan att outa för mycket.

När jag försöker sammanfatta tankar i poster så får jag skit för att ”det har du ju redan skrivit” glömde du det din ulv!

Som du skriver så vore det vettigt att fler ser regelmekaniken om vi röstar ja till nått.

Röstas det Ja så slänger jag in 1-1 paketet.
Vi behöver vara redigt tydliga med majoritet för vi har 3 ulvar som sitter å gillar när det är jämt och kommer att röra om i grytan till deras fördel på slutet.

Jag är borta på spelning 17-22 men kommer göra snabbkoll efter 21:30 å se till att rätt paket röstas om, skickas vidare och slängs👍

Jag har hela dan försökt få till hjälp av gruppen och ser att vi har flertalet lågflygare som chillar och inte direkt hjälper ”tomten på loftet” här nu😇🙏🫨

Alright så hur är vi inte på samma sida då.

"Ordföranden får tre konspirationer att välja bland. En väljs ut och ingår i paketet, en kastas, en skickas vidare till nästa ordförande. De två förstnämnda försvinner ur spelet."

Du tror alltså på 32 kort istället? Eller 48? Eller 64?

Du jobbar aktivt emot det jag skriver och tänker. Då får du skriva vad du tror istället.
Det rimliga upplägget är det jag presenterade. Du håller inte med. Då får du förklara.
Om du testar att läsa lite i tråden så upptäcker du snart att vi andra också postar saker. Läser du lite noggrannare kanske du ser att allt det redan har diskuterats, och att ett möjligt alternativ är just att poängvalörerna på korten kan vara samma. Det är alltså inte säkert att någon av Sidd eller Fjodde ljuger (till skillnad från vad du har pushat för).
Och om det är så att någon av S och F ljuger, så tycker jag det är mycket mer sannolikt att det är Sidd som gjort det (som jag har redovisat i mängder med poster nu i R2). Till skillnad från dig som direkt verkat ställa dig på Sidds sida i sammanhanget.

Att jag blev ordförande är piss för byn för att jag inte har koll på vad som är bäst att skriva utan att outa för mycket.
Likväl så ignorerade du de flertalet spelare som bad dig posta vad poängalternativen var, och fokuserade istället på en massa brus, nonsens och självklarheter.

Och du kan som sagt fortfarande inte skylla på att du inte förstår reglerna i ena andetaget, och sen använda reglerna som förklaring till att du beskyller Fjodde i nästa.

En möjlig orsaken jag kan komma på är att om det inte finns några bra ulvalternativ bland konspirationerna och team ulv har en spelare som kan tänka sig att bli offrad för att gröna resten och ge ulvteamet fler poäng per runda. Spela lite suspekt för att kunna motiveras en utröstning på och så gröna den/de som tidigt driver det som case?
Tack att du påminde. Den fällan har jag gått i alltför många gånger.

Å andra sidan, man måste hela tiden välja nån att lita på.

@fjodorsenuba @Sidd Väldigt sugen på att se vad ni tror om övriga spelare.
Svårt förstås:
De jag tycker spelat mest grönt för byn äro:
Brynolf
Impetigo
Empiricus

Sen så har vi det här med om det finns dubbletter i sifferleken eller ej: Detta ser jag inte i reglerna men stämmer det som Oct är inne på så stämmer det så har vi ju hittat en ulv i fjodorsenuba!
Och då är Octa mer grön (om nu inte denne nu slänger fjodde under bussen då de anar att vi kommer kolla upp status på fjodde/sidd)

Övriga deltar för lite under radarn för att kunna bedömas där Stradlestat lågflyger mer än fjodde vilket är svårslaget😇

Läser du lite noggrannare kanske du ser att allt det redan har diskuterats, och att ett möjligt alternativ är just att poängvalörerna på korten kan vara samma.

Så du tror det är sannolikt med 32 kort, dubbel uppsättning av samtliga kort?

Det enkla och rimliga upplägget är 16 kort där två försvinner varje runda. Passar storleken och antalet spelare. Sen vet jag att det har diskuterats men när slutsatsen i mitt tycke blir fel måste jag nämna det. Det är absolut ingen sanning att det finns flera av varje kort.

Det vi vet är att ett kort som slängts försvinner. Det talar alltså starkt för att kortet är borta och inte borde dyka upp rundan efter.
Att du blundar för det med argumentationen att vi inte vet exakt för att Vimes inte exakt har berättat tycker jag blir konstigt. Då frågar jag dig igen vilket upplägg du tror är mer rimligt?

Jag tror att det vi behöver ta ställning till är om vi vill ha en utröstning (tveksamt) och om vi vill att det ska slumpas en ordförande eller om vi är ok med att Sidd eller majoriteten väljer en.

Jag börjar luta mot att rösta ner paketet, vaska 0-3 och 0-2 och skicka vidare 1-1 och låta slumpen avgöra ordföranden. Lägger mig på Nej så länge för att tydligare visa det.

Ja, det är en lätt tolkning att göra för mig också. Men i så fall hade det varit megafett om du hade granskat det @Sidd skrev om vilken information ordföranden får och försökt hjälpa byn lite där du också.
Han är korrekt i upplägget på informationen.
Jag tror dock inte på hans värden.

Svårt förstås:
De jag tycker spelat mest grönt för byn äro:
Brynolf
Impetigo
Empiricus

Sen så har vi det här med om det finns dubbletter i sifferleken eller ej: Detta ser jag inte i reglerna men stämmer det som Oct är inne på så stämmer det så har vi ju hittat en ulv i fjodorsenuba!
Och då är Octa mer grön (om nu inte denne nu slänger fjodde under bussen då de anar att vi kommer kolla upp status på fjodde/sidd)

Övriga deltar för lite under radarn för att kunna bedömas där Stradlestat lågflyger mer än fjodde vilket är svårslaget😇
Öhm, vad tycker du om Anthrox då? Han borde väl vara lika grön som Octa i din bok eftersom han kom med samma teori om unika siffror först. Vad har du på Anthrox? Är det pressen på dig som gör att du rödar honom?

Back