Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    4
Vad betyder detta Sidd? Det finns "smul" (ledtrådar alltså), men ingen anledning att vara överdrivet försiktig?
Ja det blev fel av mig där.
Skrev det på uppstuds innan jag gämförde ordentligt med formuleringarna och organisations-listan.
Först tyckte jag inte det var nåt större problem (då jag inte ens kollat igenom organisations-listan)

Det FINNS anledning till att vara försiktig.

Det finns smul som är uppenbart för en bybo.

Ja det blev fel av mig där.
Skrev det på uppstuds innan jag gämförde ordentligt med formuleringarna och organisations-listan.
Först tyckte jag inte det var nåt större problem (då jag inte ens kollat igenom organisations-listan)

Det FINNS anledning till att vara försiktig.

Det finns smul som är uppenbart för en bybo.
Och jag är övertygad om att även ulvarna fattar.

Som tidigare sagts, om Fjodde verkligen fick 1-3:an så vore det ju ulvgodis att låtsas som att den var 1-1 eller 1-0, och sen försöka få byn att rösta ja. Bara det faktum att han inte gjorde det talar emot att han var ulv.
På samma sätt talar de här kassa poängen emot att Sidd är ulv, som Häger nyss var inne på. Ska man trolla så låtsas ha en 3-0:a istället. Suboptimalt ulvspel.

Nä, jag känner nog att både Sidd och Fjodor är snela trots allt. Och att vi alltså har återkommande poängkombinationer att handskas med.

Som tidigare sagts, om Fjodde verkligen fick 1-3:an så vore det ju ulvgodis att låtsas som att den var 1-1 eller 1-0, och sen försöka få byn att rösta ja. Bara det faktum att han inte gjorde det talar emot att han var ulv.
På samma sätt talar de här kassa poängen emot att Sidd är ulv, som Häger nyss var inne på. Ska man trolla så låtsas ha en 3-0:a istället. Suboptimalt ulvspel.

Nä, jag känner nog att både Sidd och Fjodor är snela trots allt. Och att vi alltså har återkommande poängkombinationer att handskas med.
Eller fick Fjodor egentligen 3-0, 2-0 och 3-1 eller nåt? Då är det ju kanske rimligt att bara låta byn vaska skiten. Men nej, en av 1-1, 0-2 och 0-3 VAR GARANTERAT med i Fjodors hand.

Fast OM @Sidd är ulv och trollar järnet så vore det en mycket bättre trollning att lägga fram alternativ som vi vill rösta ja till. Sen ba’ långnäsa byn ni trodde ni skulle ha 3 poäng och nu har ni fortfarande 0 och jag har utsett en ny ordförande som ni ska vinmugga lol 😇

Den här trollningen gör ju bara att vi röstar nej oavsett om han är ulv eller inte. Det är inte heller särskilt bra för ulvarna.
Byn kommer väl inte vidare i VJVS-spelet om vi inte börjar kolla upp färg på spelare.

Sätt inte epitetet ”trollning” på mina inlägg som nåt slentrian nu tack.

Mkt troligare att Fjodde dragit en vals.

Men OM det nu är hyggliga ledtrådar så skulle ju ulvarna mer eller mindre automatiskt få tre av nio victory points bara av att få ordförandeklubban. Så kan det inte gärna funka va?
Nej, jag tycker inte det. Om en ulv får ordförandeklubban kan han presentera ett bra paket och därmed utse sin ulvkompis till nästa ordförande så har de fått sex konspirationer med en gång. Eller fem då eftersom en har gått i arv, men ni fattar. Den här förmågan som låter en se en tidigare ordförandes meny blir också skitstark för ulvarna då.

@fjodorsenuba och @Sidd
Ni verkar båda tro att menyn indikerar vilka konspirationer som är i spel.
Är det för att konspirationer nämns i alternativen eller är det eftersom det står saker om konspirationerna i alternativen?

Dvs, om vi tar cykeltjuvsmaffian som konspiration:
Exempel 1 ”donera pengar till Cykeltjuvsmaffian så de kan köpa nya schurgaardförråd”
Exempel 2: ”köp ny kostym till cykeltjuvsmaffians representant, eftersom han har så trasiga byxor och det passar sig inte på konspiratörernas årsstämma”

Osannolikt att det lottats endast 2p till byn på sex förslag.

Tveksamt att flera förslag har samma siffror men där vet vi inte fullt mekaniken. Jag gissar att fjodde bara i sitt första outning såg till att spara den sämsta 0-3 som denne planerade att skicka vidare. Övriga siffer-förslag är en ulvmiss eller så finns förslag med samma siffror.
Dock otur för ulvafjodde att jag Sidd inte fick bättre siffror för då hade vi inte brytt oss om de låga bybo-alternativen.

jag ska släppa det här grubbleriet nu men om namnen på ordförandens alternativ visar vilka konspirationer som är i spel så borde det dyka upp dubbletter ganska ofta, eftersom det bara är 9 konspirationer i spel och vi får tre alternativ varje gång.

Nej, jag tycker inte det. Om en ulv får ordförandeklubban kan han presentera ett bra paket och därmed utse sin ulvkompis till nästa ordförande så har de fått sex konspirationer med en gång. Eller fem då eftersom en har gått i arv, men ni fattar. Den här förmågan som låter en se en tidigare ordförandes meny blir också skitstark för ulvarna då.

@fjodorsenuba och @Sidd
Ni verkar båda tro att menyn indikerar vilka konspirationer som är i spel.
Är det för att konspirationer nämns i alternativen eller är det eftersom det står saker om konspirationerna i alternativen?

Dvs, om vi tar cykeltjuvsmaffian som konspiration:
Exempel 1 ”donera pengar till Cykeltjuvsmaffian så de kan köpa nya schurgaardförråd”
Exempel 2: ”köp ny kostym till cykeltjuvsmaffians representant, eftersom han har så trasiga byxor och det passar sig inte på konspiratörernas årsstämma”
”det står saker om konspirationerna i alternativen”

jag ska släppa det här grubbleriet nu men om namnen på ordförandens alternativ visar vilka konspirationer som är i spel så borde det dyka upp dubbletter ganska ofta, eftersom det bara är 9 konspirationer i spel och vi får tre alternativ varje gång.
Det här behöver redas ut!

Tre olika konspirationer eller om samma konspiration?
Ohh shit!

Bra att du frågade.
Jävla slött av mig att inte vara noggrannare.
Får skylla på tröttheten.

Det är tre formuleringar.
Två är snarlika och skiljer sig från den 3:e.

Vill inte ge möjlig ulvaFjodde för mkt men när jag nu tittar över detta så ger min info INTE info om 3 organisationer.

Bara 1.

Det betyder alltså att om fjodde är ulv så har de bara 1 organisation från fjoddes ordförandeskap.

Tack @Brynolf för att du lyfte detta🙏

Borde hjälpa i tänket om hur många rundor ulvarna behöver vara ordförande för att få rätt info.

Hmmm
Varför fick jag 2 samma då?
1 skickade han vidare sanningsenligt.
1 ljög han om och just denna råkade lottas till mig.
Håller med om att: varför dölja en sifferkombo och hitta på en? Och därmed riskera detta dilemma.
§3.2.1.2 Konspirationer som slängs eller ingår i ett paket (oavsett om det röstas igenom eller inte) kommer “tas ur leken” och dyker inte upp igen.
Hur får du Vimes regel att gå ihop med ditt uttalande ovan,@Sidd ?
Enligt Vimes regler kan väl bara en konspiration från föregående runda gå vidare, så om du får två som liknar de som Fjodor uppgett i antal poäng så kan det ju inte vara för att två har gått från föregående runda, då MÅSTE det finnas flera upplagor av samma poängfördelning.

Kan du förtydliga varför du tror att det måste vara flera från föregående runda snarare än flera upplagor av samma poängfördelning?

Låter osannolikt att byn bara skulle få chans på EN sketen poäng på två hela rundor, när målet är 15.

Mer troligt att någon av Sidd & Fjodd ljuger.
Kan mycket väl vara att Sidd eller Fjodor ljuger. Fjodors claim om sina val kommer ur ett vacuum, Sidd har hävdat att två konspirationer ger samma poäng.

Kan Sidd och Fjodor kanske försöka bena ut om deras överlappande konspirationer är helt samma eller om de är olika konspirationer med olika fluff men aamma poäng?

Finns också en liten chans att det finna få högöoängare på NWO-sidan för att en poängvinst ska vara lagom svårnådd?

@fjodorsenuba
Jag vill fatta status på dig.
Jag vill hemskt gärna stämma av med dig (utan att vi outar för mkt för ulvarna!!!!) vilken förmåga som du nu INTE fick.

Klarar vi det fjodde😇🙏
Med tanken att det finns 4 att slumpa på så är det inte mycket hänga i julgranen på att de inte listar ut det. De kan ju tom chansa rätt.
Jag kan säga det i klartext men jag tycker det helt klart var en av de svagare förmågorna jag hade. Vimes bekräftade att det slumpas vid ny slumpad Ordförande.

Tycker inte du ska outa förmågan.

Detta har säkert redan diskuterats och jag inte hängt med. Men jag vaknade med en tanke som jag vill dela:

Från reglerna: ”ordföranden kommer i PM av mig få tre möjliga konspirationer att välja mellan.”

Är detta konspirationer som är lediga och inte utdelade till bybo? Eller är det helt slumpat från totala listan? Eller vet vi inte?

Om det är lediga konspirationsteorier så kan en ulv-ordförande därmed stryka 3 från listan och komma en bit på vägen i sökandet efter de nio.

Låter osannolikt att byn bara skulle få chans på EN sketen poäng på två hela rundor, när målet är 15.

Mer troligt att någon av Sidd & Fjodd ljuger.
Har SL slumpat fram dessa för byn kassa alternativ eller sitter SL och styr spelet till ulvarnas fördel? För att vi har hittat en metod som lutar åt bybovinst?

Kan mycket väl vara att Sidd eller Fjodor ljuger. Fjodors claim om sina val kommer ur ett vacuum, Sidd har hävdat att två konspirationer ger samma poäng.

Kan Sidd och Fjodor kanske försöka bena ut om deras överlappande konspirationer är helt samma eller om de är olika konspirationer med olika fluff men aamma poäng?

Finns också en liten chans att det finna få högöoängare på NWO-sidan för att en poängvinst ska vara lagom svårnådd?
Du får fråga Vimes om det.

Jag tror att oavsett kan vi inte lita på Sidd. Han bestämmer och han har pekat ur mig som ulv på svaga boliner, frödröjde informationen när han var aktiv samt har inget kritiskt tänkande mot Vimes system (eller väljer att aktivt ljuga om det).

Med tanke på att han fiskar både mitt ordförandeförmåga OCH namnen på mina konspirationer så håller jag honom misstänkt som ordförande.

Jag kommer rösta nej oavsett paket han föreslår. Inget av paketen han sätter ihop med de poängen han lyfter är särskilt bra.
Jag kan

Sidd om du nu är bybo så gör samma som mig. Släng det sämsta alternativet 0-3, rösta om det andra och skicka 1-1 vidare. Så får vi se hur Vimes drar oss alla vid näsan.

Back