Varulv [KoK] - R2

Accepterar du ordförande Sidds paket?

• Total voters
    3
tolkar jag det rätt om jag säger att sidd fått lite förslag/parametrar som hjälper byn och/eller voffarna och vi ska ta ställning till om de ska vara i spel eller ej?
Han får 3 olika alternativ med att dela ut poäng på olika sätt. Ett av dem är det som Fjodor inte valde eller strök i förra rundan.

Han väljer ett av de alternativen, en spelare som utesluts (om han vill) och en ordförande till nästa runda. Han skickar det paketet till SL. Vi röstar Ja eller Nej, om vi röstar ja delas poängen ut och spelaren utesluts. Om vi röstar nej delas inga poäng ut, ingen utesluts.

Phu
Sitter nu slutkörd i fåtöljen å ska börja läsa av R2.
Jag har fått info av SL som ska outas.
Behöver kolla av listan från startposten R1 så jag inte försäger mig för mkt.
Kan dock snabbt konstatera att det finns smul i vad de tre förslagen heter.
Dock så ökar initialt mina misstankar om varför @fjodorsenuba var så försiktig.

Ska kolla med @Vimes SL om jag får skriva allt från PM men tror att det är ok.
Återkommer 😇

Nu kan jag skriva lite i sängen efter full resdag.

Märklig runda 😄 Tror att det var vettigt att vaska den där vilket var snyggt fångat men i längden är det ju förstås inte lönt, ska vi gå på NWO-vinst måste vi rösta igenom paket.

Rundan slutade med status quo förutom att ulvarna fick en Sheeple-poäng och byn slipper 1-3 och 0-3 förutsatt att @fjodorsenuba

…förutsatt att @fjpdorsenuba talade sanning men om ett 0-3 eller 1-3 paket dyker upp igen så kan ju den nya ordföranden avslöja detta. Så Fjodor ljög nog inte oavsett om han är ulv eller ej.

Däremot tror jag @Anthrox håller på att knäcka spelet men hoppar över skidorna lite va? Vi ska ju jaga och identifiera ulvar oavsett, däremot kanske inte vi vill rösta ut dem för att hindra dem från att få extra Sheeple-poäng ju färre de blir. Men att sluta jaga dem verkar ju helt värdelöst?

Däremot tror jag @Anthrox håller på att knäcka spelet men hoppar över skidorna lite va? Vi ska ju jaga och identifiera ulvar oavsett, däremot kanske inte vi vill rösta ut dem för att hindra dem från att få extra Sheeple-poäng ju färre de blir. Men att sluta jaga dem verkar ju helt värdelöst?
Ja, jag kanske är lite överentusiastisk. Klart vi ska jaga ulvar.

de paket vi kan få är (NWO-SHP):
0-0
0-1
0-2
0-3
1-0
1-1
1-2
1-3
2-0
2-1
2-2
2-3
3-0
3-1
3-2
3-3
Alltså jag undrar om det här antagandet att konspirationkombinationerna är unika stämmer. Det konsumeras två konspirationer per runda (1 slängs, 1 ingår i paketet). Spelet kan bara vara i 8 rundor? Det är i och för sig länge, men räcker det garanterat?

Däremot kanske namnen är unika, men dessa vet ju bara Fjodor (två av dem), Sidd (två av dem) och en som både Sidd och Fjodor vet.

Phu
Sitter nu slutkörd i fåtöljen å ska börja läsa av R2.
Jag har fått info av SL som ska outas.
Behöver kolla av listan från startposten R1 så jag inte försäger mig för mkt.
Kan dock snabbt konstatera att det finns smul i vad de tre förslagen heter.
Dock så ökar initialt mina misstankar om varför @fjodorsenuba var så försiktig.

Ska kolla med @Vimes SL om jag får skriva allt från PM men tror att det är ok.
Återkommer 😇
Vimes är ute hos korna. Ge oss poängen till en början.

Alltså jag undrar om det här antagandet att konspirationkombinationerna är unika stämmer. Det konsumeras två konspirationer per runda (1 slängs, 1 ingår i paketet). Spelet kan bara vara i 8 rundor? Det är i och för sig länge, men räcker det garanterat?

Däremot kanske namnen är unika, men dessa vet ju bara Fjodor (två av dem), Sidd (två av dem) och en som både Sidd och Fjodor vet.
Eller så blandas de om när alla använts.

Om paketet röstas igenom får jag Sidd en förmåga som ser jäkligt bra ut för byn.
Ska jag outa detta.
Eller är det för bra för ulvarna om de fattar vad för förmåga som Sidd får (så nattmördar de denne) eller att de ser då vilken förmåga som försvinner ur spel?

Är det nån som törs ge sig på att räkna på sannolikheten för hur lätt ulvarna har att gissa nio faktioner runda för runda? Det låter som fruktansvärt jobbig matte men jag fruktar att spelet kan ta slut tidigare än vad vi tror. Om ulvarna får veta hur många faktioner de har rätt (framgår inte av reglerna) kan det gå ännu fortare.

Om paketet röstas igenom får jag Sidd en förmåga som ser jäkligt bra ut för byn.
Ska jag outa detta.
Eller är det för bra för ulvarna om de fattar vad för förmåga som Sidd får (så nattmördar de denne) eller att de ser då vilken förmåga som försvinner ur spel?
Du ska nog vara tyst om vilken förmågan är.

Möjliga poängval som ordföranden kan få.

Och @Hägerstrand , ulvarna vet ju också om vad som finns, lika bra att försöka vara pedagogisk om det.
Emojin var på skoj, jag är generellt för att man är övertydlig även om det hjälper ulvarna.

Sen tycker jag att det finns ett värde i att pressa potentiella ulvar från att ta sig tid att ljuga ihop något bra, så då kan tajmingen vara en faktor.

@Sidd har ju läst @fjodorsenuba s alternativoutning. Han vet vad som är relevant, och det borde inte ta någon tid alls för honom att outa de relevanta delarna på samma sätt.

@fjodorsenuba
Jag vill fatta status på dig.
Jag vill hemskt gärna stämma av med dig (utan att vi outar för mkt för ulvarna!!!!) vilken förmåga som du nu INTE fick.

Klarar vi det fjodde😇🙏

Ska jag outa detta.
Låter misstänkt jättedåligt att outa förmågan. Om den är bra och inte väktninh blir du väl nattmördad. Det kan du ju bli ändå, men det blir väl ännu sannolikare i det fallet och då får vi ingen fördel av din förmåga.

@fjodorsenuba
Jag vill fatta status på dig.
Jag vill hemskt gärna stämma av med dig (utan att vi outar för mkt för ulvarna!!!!) vilken förmåga som du nu INTE fick.

Klarar vi det fjodde😇🙏
De 4 potentiella förmågorna finns i regelposten. Eftersom det är fyra förmågor vet vi att de återkommer i ordförandens paket.

Du outar jävligt mycket nu, medans vi andra bara väntar på att få veta poängalternativen.

Back