Varulv [KoK] - R1

Accepterar du ordförande Fjodorsenubas paket?

• Total voters
    12
Okej jag safe:ar ifall det är någon ulvmove som sker i bakgrunden på val av ordförande ect. Jag kommer välja Impetigo till ordförande. Eftersom vi kommer rösta ner alternativet så blir det slump som jag förstår det. Jag upplever Impetigo som bybo denna runda.

Ulvarnas förmågor
Kan det vara så att varje ulv kan köpa en förmåga?
Dyrt, visst, men då finns det en anledning till att de vill vara kvar, snarare än åka ut. För i nuläget tjänar nog ulvarna på att förlora en av de sina.

Dyrt, visst, men då finns det en anledning till att de vill vara kvar, snarare än åka ut. För i nuläget tjänar nog ulvarna på att förlora en av de sina.
Är inte konsensus att förmågorna är one-offs? Ett mord, ett siande, etc etc?

@Impetigo föreslog att vi inte röstar ut någon. Du svarade "Känns Inte Alls Bra att inte rösta ut ulvar. De kan vinna på antal efter ganska få rundor!". Min regeltolkning är att ulvarna kommer behöva köpa nattmordsförmåga, och att vi borde ha rätt bra med tid på oss om vi INTE röstar ut någon.

Du gör uppenbarligen en annan tolkning, så du får gärna förklara den, istället för att bara slänga ur dig en oneliner.
Jag förstår inte mycket av detta spel. Det du skriver klargör inte för mig anldningen till att vi inte ska försöka rösta ut ulvar. Att det tar lång tid för dem att köpa nattmord är inget argument för att skjuta på försöken.

Att det är svårt att pricka ulvar är samma som i alla spel. Inget skäl att skjuta på det.

Anledningen till att jag inte röstar på Fjoddes paket är att jag tror han är ulv och stt han gjort val som är obra för byn.

Jo, men de kan ju fortfarande vara begränsade till en förmåga per ulv också.
Kan kan det väl kunna. Men det har vi inga belägg för. Jag skulle gissa på att det inte är begränsat till ett per ulv. Det blir plötsligt väldigt volatil design om de ulvarna som inte fått någon förmåga hängs, och ulvarna får slut på "slots". Nä, det tror jag inte.

Är inte konsensus att förmågorna är one-offs? Ett mord, ett siande, etc etc?
Jag har tänkt engångsförmågor på ulvarnas lista men när jag läser reglerna är det inget som säger det.

Det kan ju vara så att ulvarna köper förmågor i den klassiska bemärkelsen (”nu är jag siare”) snarare än one-shots som ju byns förmågor definitionsmässigt är.

I så fall är de förstås mycket dyrare än oneshots.

Kan kan det väl kunna. Men det har vi inga belägg för. Jag skulle gissa på att det inte är begränsat till ett per ulv. Det blir plötsligt väldigt volatil design om de ulvarna som inte fått någon förmåga hängs, och ulvarna får slut på "slots". Nä, det tror jag inte.
I så fall tjänar ulvarna på att förlora en av sina, och kan spela ett riktigt högt spel för att knipa ordförandeposten.

Jag förstår inte mycket av detta spel. Det du skriver klargör inte för mig anldningen till att vi inte ska försöka rösta ut ulvar. Att det tar lång tid för dem att köpa nattmord är inget argument för att skjuta på försöken.

Att det är svårt att pricka ulvar är samma som i alla spel. Inget skäl att skjuta på det.

Anledningen till att jag inte röstar på Fjoddes paket är att jag tror han är ulv och stt han gjort val som är obra för byn.
Vi nåste inte ta ut ulvar för att vinna. Om vi satsar på att samla ihop 15 NWO-poäng är det antagligen en fördel att låta ulvarna leva (de får mindre sheeple-poäng då och vi riskerar inte att hänga massa bybor vilket skylle underlätta ulvarnas seger via nattmord och majoritet).

Jag har tänkt engångsförmågor på ulvarnas lista men när jag läser reglerna är det inget som säger det.

Det kan ju vara så att ulvarna köper förmågor i den klassiska bemärkelsen (”nu är jag siare”) snarare än one-shots som ju byns förmågor definitionsmässigt är.

I så fall är de förstås mycket dyrare än oneshots.
Nja, jag tror det är designat att det ska droppa in poäng successivt, som de spenderar på one-off-förmågor. Men vem vet.

Men OM det nu är dyra permanenta förmågor så är det ju jätteultrabra för oss att minimera deras poäng. Vilket vi ju gör nu.

Det här funkar i så fall konstigt med att de får fler poäng att handla för ju färre de är kvar. Att en ensam ulv kvar får mer budget att spendera än den kan göra av med

I så fall tjänar ulvarna på att förlora en av sina, och kan spela ett riktigt högt spel för att knipa ordförandeposten.

Spelar man tNWO tror jag att det är sant men de kan ju fortfarande förlora pp klassiskt manér också.

Men kör vi utan att jaga ulvar kan det säkert komma några spännande ulvastunts iom att de kanske snarast tjänar på att förlora en kropp.

Back