Varulv [KoK] - R1

Accepterar du ordförande Fjodorsenubas paket?

• Total voters
    12
Nu kanske jag är obrydd, men är det rationellt att misstänka att en ordförande skickar vidare nåt skräp? Jag tänker att en ulv-Fjodor nog hade mörkat ett ulvdrag mer isf.
Inte i det här fallet, eftersom fjodde bara visat på skräp. Om nästa ordförande lovar guld och gröna skogar kan det ju vara värt att fundera på hur mycket skit som kommer framöver. Jag tror ju att även en ulvordförande så här tidigt i spelet inte har möjligheten att ljuga allt för mycket om vad som finns i paketet, eftersom det troligtvis framkommer ganska snabbt.

Oavsett om nästa ordförande är en ulv eller bybo kommer de då ha ett för byn dåligt val oavsett, och om denne då får ytterligare två dåliga val blir det samma situation igen med att ordföranden sitter i en pissig sits för att alla val är dåliga. Så slänger vi bort båda dåliga är det större chans att få något bra nästa runda, samtidigt som vi stänger ner möjligheten för att en ulvordförande ska fucka oss.
Aha! NU tror jag att jag fattar! Smart! Ändrar min röst! Btw har vi något att gå på för att bedöma sannolikheten att nästa paket är bättre än det Fjodor fått?

Fast om vi röstar ned Fjodors paket, blir det inte slumpen som avgör vem som blir ordförande? Är inte det något att vara skraj för?

Jag är nog mest orolig över att ulvarna internrekryterar varandra i tre rundor än något annat och få känns Fjodors paket som en tryggare väg att gå.
Inte så här tidigt. 75% av fältet är ju bybor, så just nu ligger ju slumpen till vår fördel. Vi har ju dessutom inget att gå på, så även en vald ordförande är "slumpad" eftersom vi inte vet om någon är grön eller ej.
Och i nästa runda kommer vi ju rösta fram ordförande, så då kan inte ulvarna kuppa fram fler ulvar på posten, då det skulle avslöja dem. Visst, de kan göra det en gång typ, med ett ganska katastrofalt resultat. Men det är farligare om det händer om en tre rundor eller så, snarare än nu.

Sluta snöa in dig @Sidd tyckte jag var tydlig med att jag var på simskola under dagen. Inte mycket mobil där. Släpp sargen och gör nått vettigt istället.
Simskola är Ok. Vad som inte är Ok är att när du väl skrivit har det inte hjälpt att klargöra något som hjälper byn. Luddigare än en torktumlare.

Litar inte riktigt på dig idag och kommer rösta nej till ditt paket.

Aha! NU tror jag att jag fattar! Smart! Ändrar min röst! Btw har vi något att gå på för att bedöma sannolikheten att nästa paket är bättre än det Fjodor fått?
Av vad jag kan utläsa från reglerna så finns det en begränsad mängd alternativ som inte kan återkomma. Och jag tror inte det finns dubbletter. Är det så så är det absolut sämsta vi kan få i paketen 0-3 och 1-3, vilket vi då nu i så fall slänger på tippen. Så ja, alla paket borde vara bättre framöver.

Ulvar med misstroendeförmåga kan göra jettemycket kaoz.

Säg att ulv A får misstroendeförmågan, och väntar därefter in att ulv B blir ordförande. Ulv B presenterar ett paket som är BRA FÖR BYN men är egentligen BRA FÖR ULVARNA. (Säg ett sånt 0-3 alternativ).

Runda X: ljug om konspiration, väljer ulv C till efterträdare.
Runda X+1: ulv C blir ordförande, +4 ulvpoäng vid start. Ulv C’s förslag röstas ner, eftersom ulv B och C är outade.
Runda X+2: bybo blir ordförande. Ulv A misstror och blir ordförande. +5 ulvpoäng vid start. Ulvar är outade (i bästa fall för byn).
Runda X+3: bybo blir ordförande, röstar ut ulv A. +6 ulvpoäng vid start.
Runda X+4: bybo blir ordförande, röstar ut ulv B. +8 ulvpoäng vid start.
Runda X+5: bybo blir ordförande. +11 ulvpoäng vid start.

Så. Om ulvarna har 4 poäng och en misstroendeförklaring så kan de vinna medans vi bara kan titta på.

Och det här är ganska dåligt spelat av ulvarna. Om ulv A utser Ulv B till ordförande i runda X+2 så behöver inte ens ulvarna outa hela gänget.

Om Ulv A dessutom misstroendeförklarar klockan 21.55 och byter utröstningen till ett alternativ som ger ännu fler ulvpoäng så kanske inte byn hinner byta till Nej-alternativet.

Vi är praktiskt taget tvungna att rösta nej på alla omröstningar för att stoppa den här grejen

Haha jag är så jävla dum jag målar upp ett långt scenario och dubbelkollar först efteråt att det verkligen var så att både ulvar och bybor kunde vinna vid 15 p

Nu kanske jag är obrydd, men är det rationellt att misstänka att en ordförande skickar vidare nåt skräp? Jag tänker att en ulv-Fjodor nog hade mörkat ett ulvdrag mer isf.
Fjodor MÅSTE skicka vidare 1-3 om han föreslår 1-1 i sitt paket (eller 0-3 men det vore ju ännu sämre).

Vill man inte skicka vidare 1-3 eller 0-3 måste man lägga en av dem i paketet. Och sen rösta ned paketet förstås så att skiten slängs i stället för spelas.

Hinner inte spela mer ikväll, men jag är på planen att vaska.

Tycker Anthrox och Impetigo har visat byframfötter. Det kanske är slug ulvlist, men aktivt spel är ju skitbra oavsett jämfört med passiv lågflyg.

Rödast är nog frånvaro-Stradh.

Av vad jag kan utläsa från reglerna så finns det en begränsad mängd alternativ som inte kan återkomma. Och jag tror inte det finns dubbletter. Är det så så är det absolut sämsta vi kan få i paketen 0-3 och 1-3, vilket vi då nu i så fall slänger på tippen. Så ja, alla paket borde vara bättre framöver.
Det är förstås en filosofisk fråga om 1-3 är sämre än 0-2. Men har man hjälm inomhus så har man.

Jag känner mig rätt säker på att kortleken är 16 kort med 0-3/0-3. Det är klart snyggast.

Fjodor MÅSTE skicka vidare 1-3 om han föreslår 1-1 i sitt paket (eller 0-3 men det vore ju ännu sämre).

Vill man inte skicka vidare 1-3 eller 0-3 måste man lägga en av dem i paketet. Och sen rösta ned paketet förstås så att skiten slängs i stället för spelas.
Tack för förklaringen! Jag är lite ”vsr inte då nojjiga!”-linjen och tänker att vi inte behöver vara så skraja för att skivka vidare nåt dumt, flr nästa (bybo)ordförande lär ju vägra att ta med det.

Det känns skönt att för en gångs skull vara lite mer sorgfri än nojj-nojjig. Men det kan ju ändras…

Tack för förklaringen! Jag är lite ”vsr inte då nojjiga!”-linjen och tänker att vi inte behöver vara så skraja för att skivka vidare nåt dumt, flr nästa (bybo)ordförande lär ju vägra att ta med det.

Det känns skönt att för en gångs skull vara lite mer sorgfri än nojj-nojjig. Men det kan ju ändras…
Värt att ha i huvudet är ju också att (utan förmåga) vet vi inte om en ordförande lagt fram 1-3 eller 1-0 i ett paket, eftersom vi inte vet ulvarnas poäng. Så skulle vi skicka 1-3 vidare till en ulv ordförande så är det inte ens helt säkert att vi skulle fatta att vi blivit dragna vid näsan förrän det var för sent.

Simskola är Ok. Vad som inte är Ok är att när du väl skrivit har det inte hjälpt att klargöra något som hjälper byn. Luddigare än en torktumlare.

Litar inte riktigt på dig idag och kommer rösta nej till ditt paket.
Perfekt det är ju det jag vill!

Ok, det ledsen @fjodorsenuba det blir alltså ingen förmåga till dig, däremot blir vi av med dåliga NWO-SHP-poäng. Och ingen utröstning alls. Heller inga nattmord så det känns ändå som en ganska skön R1?!

Jag måste välja ordförande och den kommer ju räknas i poolen som sen inte kan bli vald inser jag nu... då borde vi ju rösta på en ordförande vi ser som röd eller?

Jag måste välja ordförande och den kommer ju räknas i poolen som sen inte kan bli vald inser jag nu... då borde vi ju rösta på en ordförande vi ser som röd eller?

Nä, jag läser det i alla fall som att det är när man varit ordförande som man inte blir valbar.

När vi röstar ned paketet säger vi ju nej till ditt förslag så den blir aldrig ordförande.

Back