Varulv [KoK] - R1

Accepterar du ordförande Fjodorsenubas paket?

• Total voters
    12
Toppen förslag av Fjodor!

Jag röstar på mig själv som ordförande!

Röst: @Octagonal

Tycker du det? Att @fjodorsenuba s förslag där han väljer någon som ska bli utesluten baserad på vajbs är ett toppenförslag?
Uteslutning: Jag läser av vilka ni föreslår för uteslutning vid 2130 och väljer den kandidat jag anser vara lämpligast.
Jag tycker det är ett rent löjligt förslag, där vi inte ens försöker spela ett spel där röster ska gå att analysera.

Jag tyckte det var för konstigt för att läsa någon ulvighet i, men eftersom du tycker det är ett toppenförslag kan du väl förklara vad jag missar?

Om du lägger in 1-1 i paketet och det röstas fram så kommer ditt 1-3 att följa med till nästa ordförande.
Om du lägger in 1-3 i paketet och det röstas ner så kommer ditt 1-1 att följa med till nästa ordförande, och 0-3 och 1-3 är borta ur spel.
Då kommer
"Fjodors paket i #2:an"
Röst: @ordförande enligt Martin3. Rösta nu och ta ställning till ny orförande och hjälp byn.

Slänger 0-3 paketet.
Skickar vidare 1-1 paketet
Röstar om 1-3 paketet.

Ingen utröstning verkar vara byns val så då röstar jag inte ut någon.

Kom ihåg att rösta nej till paketet!

Om du lägger in 1-1 i paketet och det röstas fram så kommer ditt 1-3 att följa med till nästa ordförande.
Om du lägger in 1-3 i paketet och det röstas ner så kommer ditt 1-1 att följa med till nästa ordförande, och 0-3 och 1-3 är borta ur spel.
Ok, om detta stämmer så är ju frågan: Är det bättre för byn att de två kassa alternativen vaskas bort än att Fjodde får en go förmåga? Troligen va?

Alltså ska @fjodorsenuba föreslå 1-3 och vi ska rösta ned det. Finns väl inte så mkt att debattera?

Vore ju strålande👍
Vad händer med dessa förslag om vi röstar nej?
Ingen aning. Helt omöjligt att veta. Man får helt enkelt fråga ett ouijabräde, spå i kaffesump eller bara fantisera vilt. Att man skulle läsa i tråden där förslaget presenteras är i varje fall helt uteslutet.
§3.2.1.2 Förmågor som slängs eller ingår i ett paket (oavsett om det röstas igenom eller inte) kommer “tas ur leken” och dyker inte upp igen.

Då kommer
Röst: @ordförande enligt Martin3. Rösta nu och ta ställning till ny orförande och hjälp byn.

Slänger 0-3 paketet.
Röstar om 1-3 paketet.

Så det är det här paketet som gäller nu? Bara så det spikas och inte folk fortsätter kuta runt som yra höns för att de inte vet vad som händer.

Då kommer

Slänger 0-3 paketet.
Röstar om 1-3 paketet.

Det här har jag förstått är vist.

Jag tolkar detta som att vi ska rösta fram ordförande. Sitter med mobilen, ska läsa igenom ordentligt sent ikväll, förlåt tills dess.

Jag tolkar detta som att vi ska rösta fram ordförande. Sitter med mobilen, ska läsa igenom ordentligt sent ikväll, förlåt tills dess.
Du har bevisligen läst @fjodorsenuba s post där han skriver att han ska välja vem som ska bli utesluten. Du kallade den ett toppenförslag. Hur är den ett toppenförslag?

@Impetigo
Tolkar du det som att alla alternativen stryks om om jag ett alternativ som röstas ned?
Jag förstår inte här förklara för mig och Basse och sidd som att vi var smarta 5 åringar istället för glömska gubbar.

Jag har inge lusläst reglerna direkt så med reservation för att jag kan ha missuppfattat:

Den konspiration som du väljer att slänga hamnar på skräphögen.

Konspirationer som blir nedröstade hamnar på skräphögen.

Konspirationer du skickar vidare hamnar på nästa ordförandes hand.

Väljer du att föreslå 1-1 sitter du med 0-3 och 1-3 kvar på hand och måste då skicka en av dem (du väljer förstås 1-3) vidare till nästa ordförande. Är det en ulv så är det surt iom att det är en av de sämsta konspirationerna i ”kortleken”.

§3.2.1.2 Förmågor som slängs eller ingår i ett paket (oavsett om det röstas igenom eller inte) kommer “tas ur leken” och dyker inte upp igen.

LYSTRING! Ovanstående är felaktigt. Det ska vara "konspirationer" och inte "förmågor". Alltså:

§3.2.1.2 Konspirationer som slängs eller ingår i ett paket (oavsett om det röstas igenom eller inte) kommer “tas ur leken” och dyker inte upp igen.

Toppen förslag av Fjodor!

Jag röstar på mig själv som ordförande!

Röst: @Octagonal
For the record tycker jag Octa är skum. I övrigt är jag inte riktigt med på banan, känner jag. Vi har tre tankar:

1. Byn tjänar på att rösta igenom förslag eftersom vi får mer information då. Plus att vi har mer nytta av förmågorna än vad ulvarna har.

2. Vi vill vaska bort den här kassa handen för att slippa fler trepoängare till ulvarnas fördel. Gör vi det genom att rösta ja eller nej?

3. Vi vill inte hänga någon alls, för att ulvarna får fler läbbiga poäng i så fall? Detta uppnår vi antingen genom att rösta ned förslag, eller genom att inte föreslå någon lynchning.

Är det de bollarna vi jonglerar just nu?

1. Ja

2. Genom att rösta nej. Då röstar vi ned 1-3 och Fjodde kan saka 0-3.

3. Det är de två sätten vi kan uppnå det på. Jag tror att det är en bra taktik men det kan man ju förstås diskutera.

Denna rösta ttcker jag det är givet att vi ska eösta med Fjoddes förslag 1-3. Då blir det automatiskt så att vi inte hänger nån. Det tror jag också blir bra.

Då kommer

Slänger 0-3 paketet.
Röstar om 1-3 paketet.

Det spelar ju heller ingen roll vem som föreslås som ordförande ekler till hängning iom att vi öndå ska rösta ned paketet.

Men det är värt att använda tiden vi har kvar till att rösta frM ordförande och hängningar ändå för att se hur rösterna faller. Lite vjvs av bara farten.

1. Ja

2. Genom att rösta nej. Då röstar vi ned 1-3 och Fjodde kan saka 0-3.

3. Det är de två sätten vi kan uppnå det på. Jag tror att det är en bra taktik men det kan man ju förstås diskutera.

Denna rösta ttcker jag det är givet att vi ska eösta med Fjoddes förslag 1-3. Då blir det automatiskt så att vi inte hänger nån. Det tror jag också blir bra.
Precis. Jag har nu kollat reglerna lite och det tycks stämma det här. Om vi förutsätter att kortleken med konspirationer är jämnt fördelade med bybo- resp ulv-poäng så är de ju jättebra att fimpa de här två kassa korten. Klart värt att Fjodor missar en förmåga.

Fjoddes #2 följer den här planen och jag har röstat nej till den. Gör det ni andra också. VJVS kan vi ägna oss åt senare.

Men sen tillkommer en del fluff, som ulvarna kan utnyttja, gissar jag?
Vad menar du? Jag tror inte att det tillkommer nåt fluff.

Eller menar du vad konspirationerna heter? Eller ulvarnas förmågor som de köper för sheeple-poäng?

Back