Varulv [KoK] - R1

Accepterar du ordförande Fjodorsenubas paket?

• Total voters
    12
Det spelar ju heller ingen roll vem som föreslås som ordförande ekler till hängning iom att vi öndå ska rösta ned paketet.

Men det är värt att använda tiden vi har kvar till att rösta frM ordförande och hängningar ändå för att se hur rösterna faller. Lite vjvs av bara farten.

Det har du rätt i

Ordförande: @Octagonal eftersom jag tycker att han spelar suspekt och en ulvordförande kan göra begränsad skada tidigt.
Röst: @StradhLestat Kom in i matchen

Vad menar du? Jag tror inte att det tillkommer nåt fluff.

Eller menar du vad konspirationerna heter? Eller ulvarnas förmågor som de köper för sheeple-poäng?
Kanske inte fluff, men åtminstone namnen på de tre konspirations-alternativen kan nog vara farliga att låta ulvarna få se. Så lät det på Fjodde iaf, tyckte jag mig se tidigare.

Ordföranderöst: @Hägerstrand
Röst: @Octagonal (dvs hängningsröst, men tänkte det kunde vara bra om den rösten fastnar i röstprogrammet, samt att vi faktiskt kommer till konsenus gällande det så det går att läsa röstmönster i framtida rundor).

Hur gör att jag är lost mig till ulv?

Är det inte bra att bybor är ordförande? Jag skulle aldrig föreslå en ulv som ordförande. Det makear inte sense. Jättekonstigt spelat. Vi är 9 bybor och tre ulvar.

@Hägerstrand hur kan jag vara ulv? Tror du det på riktigt. Sen köper jag inte att slänga iväg ulvar på uppdrag.

Återkommer innan deadline för att eventuellt ändra röst på ja eller nej.

Som sagt kommer jag läsa igenom mer noggrant sent ikväll.

Kämpa ni som har koll på läget!!!

Kanske inte fluff, men åtminstone namnen på de tre konspirations-alternativen kan nog vara farliga att låta ulvarna få se. Så lät det på Fjodde iaf, tyckte jag mig se tidigare.
Jag tänker att det snarare är bra att få veta namnen för att det potentiellt kan försvåra lögner längre fram.

Men jag gissar att konspirationernas namn bara är rent fluff på samma sätt som organisationernas namn så det blir mest att man kanske kan sätta dit nån lögnare för att ha stilfel i ett påhittat namn.

… men varför skulle man hitta på ett namn om de är rent fluffiga? Då tar man väl bara och säger att ”kvicksilver i maten” är 3-0 när ”kvicksilver i maten” egentligen är 0-2.

Så nevermind antagligen.

Hur gör att jag är lost mig till ulv?

Är det inte bra att bybor är ordförande? Jag skulle aldrig föreslå en ulv som ordförande. Det makear inte sense. Jättekonstigt spelat. Vi är 9 bybor och tre ulvar.

@Hägerstrand hur kan jag vara ulv? Tror du det på riktigt. Sen köper jag inte att slänga iväg ulvar på uppdrag.

Eftersom ordföranderollen slumpas varje gång vi inte röstar igenom ett paket, och när ordföranderollen slumpas så slumpas den mellan spelare som inte varit ordförande än. Man kan heller inte utse en efterträdare till ordföranderollen som redan varit ulv.

En ulv som blir ordförande i senare rundor kan göra skada, men med hög risk att outa sig. En ulvordförande i tidig runda måste spela mer försiktigt, och går inte att använda efter det av ulvar som försöker gå all in.

I går bär vi spelade ”Unfathomable” (en variant på ”Battlestar Galactica”) uppstod ibland situationer där det var bättre att misslyckas med ett uppdrag än att försöka fullfölja det eftersom kostnaden blev för dyr i förhållande till vad man kunde få.

Är det lika med Fjodorsenubas paket @Anthrox?

I går bär vi spelade ”Unfathomable” (en variant på ”Battlestar Galactica”) uppstod ibland situationer där det var bättre att misslyckas med ett uppdrag än att försöka fullfölja det eftersom kostnaden blev för dyr i förhållande till vad man kunde få.

Är det lika med Fjodorsenubas paket @Anthrox?
Ja, typ. I just det här specifika fallet tjänar vi nog mer på att göra oss av med två dåliga alternativ, än att riskera att bli utsatta av det dåliga alternativet mot att Fjodde får en förmåga.
Rent krasst så väljer vi mellan att kanske ge ulvarna två extra poäng och att ge Fjodde en förmåga (som bara Fjodde vet vad det är).

Ja, typ. I just det här specifika fallet tjänar vi nog mer på att göra oss av med två dåliga alternativ, än att riskera att bli utsatta av det dåliga alternativet mot att Fjodde får en förmåga.
Rent krasst så väljer vi mellan att kanske ge ulvarna två extra poäng och att ge Fjodde en förmåga (som bara Fjodde vet vad det är).
Men i så fall är väl pudelns kärns huruvida vi litar på Fjodor eller inte? Jag gör det, men missar jag något uppenbart?

Hm, 1-1 är väl inte så illa iofs. Och de två kassa alternativen kan vi ju vaska bort ändå på två rundor. Förutsatt att ingen ulv hamnar vid rodret förstås. Den lilla detaljen får man ju också ta i beaktning.

Men i så fall är väl pudelns kärns huruvida vi litar på Fjodor eller inte? Jag gör det, men missar jag något uppenbart?
Nej, för det blir ju nästa ordförande som skulle få 1-3-konspirationen då.
Visst, om fjodde är bybo och nästa ordförande är en bybo skulle ju både 0-3 och 1-3 slängas, men riskminimeringen i att slänga bort dem är nog större.
Exv, ponera att vi kör på 1-1 istället och Fjodde får sin förmåga. Oavsett om nästa ordförande är en ulv eller bybo kommer de då ha ett för byn dåligt val oavsett, och om denne då får ytterligare två dåliga val blir det samma situation igen med att ordföranden sitter i en pissig sits för att alla val är dåliga. Så slänger vi bort båda dåliga är det större chans att få något bra nästa runda, samtidigt som vi stänger ner möjligheten för att en ulvordförande ska fucka oss.

I just det här specifika fallet tjänar vi nog mer på att göra oss av med två dåliga alternativ, än att riskera att bli utsatta av det dåliga alternativet
Nu kanske jag är obrydd, men är det rationellt att misstänka att en ordförande skickar vidare nåt skräp? Jag tänker att en ulv-Fjodor nog hade mörkat ett ulvdrag mer isf.

Fast om vi röstar ned Fjodors paket, blir det inte slumpen som avgör vem som blir ordförande? Är inte det något att vara skraj för?

Jag är nog mest orolig över att ulvarna internrekryterar varandra i tre rundor än något annat och få känns Fjodors paket som en tryggare väg att gå.

Back