Nekromanti Kobolder.

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
Gudomlig realism

det låter på dig som om du är stolt över att ha så högt färdighetsvärde?

nej, martari hade 24 i fc och enligt legenden så pågick en duell mellan honom och hans pappa i ett år under vilket Mundanas yta sägs ha skakat av fruktan.

men visst, tycker du det ovan beskrivna påminner om realism förstår jag varför ni spelar med höga värden.

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Re: vafan onödiga meddelanden eller

Definera onödiga frågor, och hur många av frågorna på det här forumet är onödiga enligt din åsikt :)

/Jon
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: FV 42????

Då hade ni tur...*skrattar*
Men jag håller med... sådana värden är utmärkta... och gör att striderna blir en utmaning och det inte blir typ: "Åh dom är bara 20 st... vi två tar dom lätt" Så det är bra

Watashi aku ryuujin desu
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
kan du spela en karaktär som är ung och endast använder fötterna till att springa undan med, då det blir strid?
nää.. kobold är ett skällsord och kan användas på samtliga spelare beroende på omständigeheter... endast den som hela riden ser glädjen i spelet och aldrig hänfaller till girighet så som att vilja förbätttra sin karaktär då detta inte kommer naturligt.. kan ses som en ike kobold.. (men va faan... lite skola får man väl ha.. överdriv inte bara så e det ju lugnt..)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: If it looks like a dog ...

Då det var min bästa fubbe i mitt liv vill jag inte kalla det powergaming. jag spelade med den ett bra tag. Jag är emot alla sorter av powergaming och är INTE en kobold. Då nästan alla mina gubbar har haft 15 som högst i början så kan man inte kalla mig en kobold.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag har spelat sådana karaktärer många gånger. Bör jag påpeka att det har ingen av mina spelare. Inte lilla skenheliga avatarex heller.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Gudomlig realism

Duh, det är Martaris INKARNATION som har 24, inte Martari himself. Martari har nog själv minst 200, kanske tusen i svärd.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: lägg ner du är pinsam

Jag började spela med honom då han hade 20. Jag slutade spela med honom när han nått 30. 20 är ruskigt bra, det håller jag med om, och jag blev rätt förvånad själv när jag nått 30. Under den tiden jag spelade honom höjde han sig grovt mycket. Jag spelade hans karaktär hela tiden realistiskt utan något maniskt tränande. Han var ute på äventyr och mellan dom våldgästade han sina vänner. Han tränade hela tiden, men det gör alla vapenmästare. Jag skulle vara väldigt förvånad om en bra vapenmästare bara hade 15. Ta ex garnasherna, de tränar 12-16 timmar varje dag. En mästare inom vapen ska inte vara lika bra som vilken riddare, han ska vara en MÄSTARE! Jag spelade min gubbe bra, hade tur med tärningarna och powergamade inte! Om du låter dina gubbar vara så usla så att den bästa har 12 i färdigheterna så står ni ju bara och hugger i luften i en strid. Har du någonsin fäktat eller slagits med träsvärd? tror du att du har 5-6 i vapnet då? Du skulle slå ihäl dig på ditt svärd. Man har massa enheter att göra av med. Klart är fienderna lika bra som en "normal" rp men jag var en av världens bästa fäktare. Jag gick tillochmed med i svärdspelen. Dock så förlorade jag innan jag han ens göra en parad. Han fick perfekt på sitt svärdshugg. Där ser du, tillochmed den bäste kan förlora. Detta var den enda gång jag har gjort en sådan rp. De andra vapenmästarna började spelet med 15 som alla andra. Dock gjorde jag en 50 åring en gång som hade 20 i svärd. Han var dock en slp. Trizeran hette han.

Nu lägger du av, du är ju bara barnslig som refererar till mellanstadiet utan att få hört hela historien.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Spelledare

Han har försökt, men han var så usel att gruppen buade ut honom. Han gav mig 13 i quadosh trots att jag var hårdateist.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Ähum...

Och hur mycket hade du i andra färdigheter?
5-8, ibland 10? Med andra färdigheter menar jag icke stridsrelaterade färdigheter - typ rida och matlagning.

Vapenmästare innebär väl att man har mer än en hög vapenfärdighet? Och har du 20 i någonting så...

... tjaa... no offense, men det verkar som om du försöker intala dig själv att du inte powergamade.

Dessutom kan vi använda Krilles måttstock... kommer inte ihåg exakt, men 16-18-trakterna var "erfaren mästare" har jag för mig.

/images/icons/tongue.gif

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click


KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Re: Spelledare

<I>"Han har försökt, men han var så usel att gruppen buade ut honom. Han gav mig 13 i quadosh trots att jag var hårdateist"</I>

/images/icons/laugh.gif Då får gruppen helt enkelt rätta sig efter dina vilkor. Men jag skulle endå rekommendera att man försöker få spelarna att bli nöjda med spelledaren. Det blir helt enkelt mycket roligare att spelleda då.

Sedan bör tilläggas att alla inte passar som spelledare, man måste helt enkelt ha ett visst mått respekt från och gentemot spelarna för att det ska fungera.
Ovana spelledare brukar ge sina spelare lite väl mycket belöningar i början för att man inte är så säker, men det brukar gå över.

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Ok,tack för att du rättade mig. Alla får väll göra fel....

Vi gillar silversurfan som han är...

Tja, ni verkade ha problem och jag gav er bara min syn på saken.. Ni behöver inte halshugga honom eller så...

David



Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Re: vafan onödiga meddelanden eller

men det där var ju faktiskt ett onödigt meddelande...


//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 
Top