Nekromanti Kobolder.

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Var jag en kobold?

Jag och 2 vänner satte oss en helg och spelade lite drakar och demoner, vi skapade alla karaktärer med chronopias system (vilket är MYCKET billigare än ereb eller vad man ska kalla det) men för att bara berätta hur bra vi var min rese hade 108 i styrka minst 60 i fysik och minst 20 i resten och han hade även mer än 20 i ett antal besvärjelser (vi "glömmde" att man bara kan få en särskild egenskap en gång, det fanns en i Chronopia som gav rollpersonen en besvärjelse till FV=PSY) mina andra 2 rollpersoner var magiker och hade väl runt 75 i både psy och int det ni, vi hade även mer än 2 miljoner guldmynt poch hade studerat 120 år på en akademi i chronopia och där forskat fram besvärjelsen "Alvisk ålder" som gav en oändligt liv (den hade typ 50 i skolvärde) skit samma om vi var kobolder vi hade kul iallafall =)

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Gruvknackare.

Hade martaris inkarnation inte 25? Och han ska vara möjlig att besegra, chansen ska vara liten men den ska finnas.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Snuskigt höga värden...

En gång i tiden tyckte jag att Kiyona var snuskigt bra på att slåss. Hon hade hela 26 efter två års intensivt speltestande av diverse regler - vanlig erfarenhet, träning, undervisning etc.

Jag går nog och drar något gammalt över mig.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: FV 42????

Då mina spelare inte har läst M&M brukar de göra krigare hela bunten. En vapenmästare kan som sagt inte något annat än vapen, så det är inte alls konstigt att de är så förbaskat bra. Och bara för att göra striderna mer intresanta (och realistiska) så har fienderna 15-18 i vapen. En trukh kan också bara slåss. Och mina gubbar brukar ha 15 i de färdigheterna som han använder i sitt yrke. Med benji gjorde jag han lite bättre för han spenderar sin vakna tid i träning. Han är ju vapenmästare. han är också nattuggla så han har svårt att sova. Är man lättlärd i en färdighet är det bara realistiskt att man har mer i.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: FV 42????

Med lite mer så har jag definierat typ 18-19.... då är man grymt bra... MEN 42??????
Jag rekommenderar varmt mystik och magi...
Men har ni inte provat andra aspekter av rollspelet än Hack'n'Slash?? Det finns annat än strid.... Det tog mig ett par år att lära mig det men det sitter nu....
Ni kanske skulle prova...
jag lovar det är jättekul :)
//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Re: FV 42????

Var det inte du som så idogt klagade på att dvärgarna var så bra och koboldiga!! :)

/Jon
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
If it looks like a dog ...

Jadu ... man ska inte hacka på andras spelstil.

Om ni nu tycker det e kul med såpass "koboldiga" värden på era RP´s så ska ni väl för sjutton få ha det.
Istället för att slå ifrån dig så kan du välan vara glad och försvara det. Powergaming är oxå kul ett tag, sen går det dock över.

Mer Hack´n Slash för de som vill ha det.


MvH
Kullendorff
*som aldrig någonsin skulle tillåta att en spelare väljer sin stridskonst som lättlärd - powergaming*
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Jag har aldrig anklagat dig för att var kobold, men jag vill bara försvara mig. Du hatar stridskonster, men du hade ändå alla tekniker utom kvickt anfall. Du tränade 12-16 timmar varje dag, för att få höja dig i Su Lel. Jag tycker det är fel att säga att någon är kobold, säg bara att vissa enstaka grejer som jag gör är koboldiska...

Angående tekniker. Jag var [color:"green"]ung och grön</font> inom rollspel då, och är det fortfarande.

Fy bubblan!
---------------------------!'0481105915635=:Nde~dmt)C`sitinj`6/bm}d!da{`>!memb0!Re~db}*
062<22n}=-------------------------! !$41008429403=:3?End}dis Ocytinz`fo2-mdqd!k`~a=%mb`a7%rmjl"2nq:=-------------------------! !$41008429403=:3?End}dis Ocytinz`fo2-mdqd!k`~a=%mbfi5'rmj|"2nu8ntudmjmm-------------------------! !$41008429403=:3?End}dis Ocytinz`fo2-mdqd!k`~a=%mbgh1$rmj|"2ns8thbuqdudmjmm-------------------------! !$41008429403=:3?End}dis Ocytinz`fo2-mdqd!k`~a=%mbol4.emberbmj|"2nu42=:==-------------------------! !$41008429403=:3?End}dis Ocytinz`fo2-mdqd!k`~a=%mbcm:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: FV 42????

Jag har inte lusläst M & M, men jag kan gör egna besvärjelser. När Guderian dör, eller blir tråkig, så ska jag spela gycklare (Ja utan svärd, trots att hans far var krigare). Du får väl hjälpa mig att spela mindre koboldiskt...

Fy bubblan!
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
lägg ner du är pinsam

ja, så körde jag också när jag gick i mellanstadiet. Jag gjorde en magiker som vad dvärg och jag tränade i något år innan jag började använda honom. han var också fetbra... men det är ju för fan bara småttingar som håller på så, du är ju för fan löjlig!

och hur jävla länge måste du inte ha tränat sen? visst, tur med tärningarna...att höja sig från 15 till 19 tar medel 62,8 slag att lyckas med...och att få 42? Det måste väl vara tusen slag eller nåt, och även om du hade tur, så va fan...det är ju enbart löjligt att "förbättra" en gubbe tills den är okrossbart bra och först då spela med den på riktigt! och borde du inte ha blivit nöjd när du nådde sidådär 20?

Och bara för att göra striderna mer intresanta (och realistiska) så har fienderna 15-18 i vapen

Så strider är bara intressanta om båda kombattanterna är gudomligt bra? 42 är fan tillräckligt för Aeon själv!

Erkänn att du är den störste kobolden i din grupp.

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>
 
Top