Nekromanti klass skillnader och rollspel?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
OT20

"Sedan ska man komma ihåg att om man trampar på en stor T20..."
Har någon lagt märke till att om man tappar ner en T20:a på marken så studsar den oftast någon gång för att sedan ta en jäkla fart åt slumpmässigt håll.. Funkar bara på hårda underlag.. När jag stod och testade min teori nyss på heltäckningsmattan så blev det bara en dämpad effekt..

/[color:448800]Han</font color=448800> som kanske skulle startat en ny tråd som enbart tog upp detta, eftersom han misstänker att detta är ett hett samtalsämne
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Medhåll, medhåll.. Bara medhåll *snyft* [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som tycker Rising förde fram det hela på ett snyggt och halvfilosofiskt sätt (därav snyften)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: o_O (rekord-OT)

Ja men det är klart! De ska ju se till att gå och hålla sig påfyllda! Det är bäst att de lär sig det, annars så får de prygel.
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
[OT]

"Arcana - har nog aldrig varit så OT förr, inte bra för ryktet (?) som seriös forumdeltagare.

Come over to the Dark Side, young jedi... >:D"


Det riktigt rolig är sedan då man börjar fundera på hur det blev så OT, jagmenar, det krävs ändå en viss begåvning för att komma från hur mycket det kostar att spela rollspel till orsaken till att tomflaskorna är toma, via lite pokemonflum, funderingar över Risings superstjärneskap och tärningstrampning. :gremsmile: Men så är det ju elitens elit som är framme också... :)


Dessutom tror jag att vi har rekordet i hur långt till höger ämnet kommer om man tittar på det hela med trådvisning... :)

Men fortsätt kämpa på för en gladare framtid och lite utmaingar för farbror Yoda (Olle)...
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Tur för oss...[OT,OF,OR,OL,OK]

"Off-topic Jesus? "

Äntligen är räddningen nära, frälsaren kommer att dö (bli bannad?) för att vi skall få leva ett [anti-OT]fritt liv!!! Omvänd er alla till Ugglismen och få förlåtelse för alla de inlägg som ni skrivit som inte har varit OT.

Folk kommer att börja omvändas och tala i näbbar.

OT = Off Topic
OF = Off Forum
OR = Off Reality
OL = Off Life

OK = Otroligt Kul
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Orutinerad? (OT)

"Dessutom tror jag att vi har rekordet i hur långt till höger ämnet kommer om man tittar på det hela med trådvisning..."

Gosse... du kan ju kolla in denna tråden som lever och frodas så får du se något fläskigt: Bamsetråd

Och då har ändå inte jag gjort mer än två inlägg i tråden... Hade jag haft tid och energi hade det nog utdelats ett antal fina smällar. /images/icons/devil.gif

Arcana
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Profet!

Om till och med Gud förespårkar Off-Topic hur kan det då vara fel?/images/icons/smile.gif
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Re: Orutinerad? (OT)

Nu vill jag inte framstå som lat, men jag orkade inte läsa hela tråden.

Dessutom var jag lite otydlig, jag menade försås längst åt sidan då det gäller total OT. Det kan bra var att "din" bamsetråd också är lite OT längst ut i kanterna, men det står inte att den är OT i ämnesraden, så det kan inte räknas...

Det var så jag menade...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Habitushierarki [OT]

Nej, folk vill alltid lära sig saker, men sällan bli undervisade. Ska man ägna sig åt folkbildning skall man göra det på andra sätt. Ett privat meddelande, kanske? Eller så kunde man ju nämna det inom parentes efter att man svarat på inlägget.

Min favoritmetod är att helt enkelt försöka föregå med gott exempel... Är folk alls uppmärksamma så märker de snart att majoriteten faktiskt skriver på ett annat vis :)

Här gick meddelandet om "skräckspel" ändå fram som det skulle, alltså var kommunikationen fungerande. Att komma med anmärkningar då är bara mästrande och dumt. Man ska inte behöva kunna föra sig med adekvat grammatik och oklanderlig stavning för att göra sin röst hörd och bli tagen på allvar.

Jag håller helt med. Däremot så kan även en dum och pedantisk kommentar vara lärorik. Den är inte _totalt_ av ondo m.a.o. :gremsmile:
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Och var hittar man bra sådana?? Som är i bra skick menar jag?? Begagnade sportbilar kan annars vara lite farligt med tanke på hur de flesta kör med dem...... och jag kan inte meka eller nått, hur hittar man de där bra växellåddorna du snackade om??

Annars kostar en ny Camaro V8 bara 300 000, jämfört med en Modena för 1,3 mille eller så.

Men italienarna är snyggare..... och har nog bättre väghållning också...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: klass skillnader och rollspel? (aningen OT)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Och var hittar man bra sådana?? Som är i bra skick menar jag?? Begagnade sportbilar kan annars vara lite farligt med tanke på hur de flesta kör med dem......

<hr></blockquote>



Tja, motorbörsen är ett rätt bra ställe att börja. Ta med dig någon som kan det när du kollar på den, ev låt bilprovningen göra det (kåstar ett par hundra). Undvik de som är söndertrimmade. Du ser på bilen om den är buskörd.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

och jag kan inte meka eller nått, hur hittar man de där bra växellåddorna du snackade om??

<hr></blockquote>



Bra fråga, de är svåra att få tag på och det är väntelista på dem. Min första prioritet är en kompressor (100 hästar och 50% vridmoment mer!).

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Men italienarna är snyggare..... och har nog bättre väghållning också...

<hr></blockquote>



Vill du ha mest fart för pengarna så är amerikanarna oöverträffade. De moderna (säg 80 och framåt) har bra väghållning. Vill du ha image så är det npg svårt att bräcka italienarna (även om jag sett en Ferrari F50 på nära håll och blivit grymt besviken på hantverket och detaljerna).

En annan sak att tänka på är hur de behåller värdet. Jag köpte min Pomtiac Firebird för 75000 för 6-7 år sedan och kan sälja den för samma pris idag. Entusiastbilarna har helt enkelt ett högre bottenvärde som de inte gärna går under. Gör om det med en Volvo...

För att hålla det här inom rollspelsområdet så kan väl någon hitta på lite stats på bilarna. /images/icons/cool.gif
 
Top