Nekromanti klass skillnader och rollspel?

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Vet du vad "[NT]" betyder?

Om du inte visste det så betyder [NT] att det inte finns någon egentlig text i inlägget, vilket du tydligen inte uppfattat...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Vet du vad "[NT]" betyder?


Om du inte visste det så betyder [NT] att det inte finns någon egentlig text i inlägget, vilket du tydligen inte uppfattat...


Tackar, jag har alltid trott att det stod för Nya Territorierna och alla som skrev det satt i Kanada... /images/icons/wink.gif
Anledningen att det står NT och inte ANT som det skulle var (är?) att det inte gick att skiva in fler bokstäver, vilket jag grunnade över en liten stund men sedan högtidligen struntade i. Längre ämnesrader spekulerar lite varstans så jag antar att det var min Netscape eller rent av min dator.

Sedan kan jag gå in lite kort på varför mina NT-märkta inlägg oftast har en liten textrad eller dylikt. Om någon, NT-märket till trots, tar sig tiden att klicka på ett inlägg, så tycker jag att de ska få valuta för klicket. För om man ändå klickar på ett inlägg man vet inte skall innehålla något så betyder väl det att man vill se lite text ändå? /images/icons/wink.gif


Storuggla, undrar allt lite varför inte myran fick plats
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Besserwissrar finns överallt [ANT]

För mig fick den plats, men så använder jag inte netscape, och inte heller din dator...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Du kan få köpa den...

... om du vill. Den är fin, blå tillochmed. ^_-

Nåja, jag ska leka lite med minnet och se om det är något gruff med det, sen sparkar jag lite på modemet.

Är vi vänner igen då? ^_^


Storuggla, bits inte
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag gillar också [NT]-bonusar!

"Om någon, NT-märket till trots, tar sig tiden att klicka på ett inlägg, så tycker jag att de ska få valuta för klicket. För om man ändå klickar på ett inlägg man vet inte skall innehålla något så betyder väl det att man vill se lite text ändå? "

Jag håller med! Jag brukar stoppa in lite bonusar och dylikt i mina NT-meddelanden och när jag inte gör det får jag dåligt samvete och tänker att nu kommer alla klicka på mitt inlägg och leta efter roliga bonusar och så får de inget...

Egentligen så är ju syftet med NT att man talar om för folk att "det här behöver ni inte klicka på", så jag tycker det bara är kul om man nu ändå inte har något att göra och då klicka lite på NT-meddelanden för att se om de gömt undan något godis där.

Konstigt att du inte kunde skriva längre dock.

/Rising
som nu fick press på sig att gömma skithäftiga saker i sina NT-meddelanden.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Attans![ot]

"Jag vill inte ens tänka vad min profil är o_O"

Off-topic Jesus?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Risings hemlighet [OT,OF]

"Bara om det räknas som "berömd" när folk frågar "Johan Rising? Är inte det han med håret som jämt ska åka kundvagn på fyllan?"

Vem vill inte åka kundvagn när de är packade, jag bara undrar. Vad är det som är så speciellt med ditt hår??

"Vanliga människor? Kallar ni er själva vanliga människor? Folk som memorerar allting som en imaginär magiker vid namn Zot har gjort sedan tjugo år tillbaka, folk som på allvar bryr sig om var lungorna sitter på en kentaur och folk som tycker det är ett vettigt tidsfördriv att diskutera vilken tärning som gör ondast att trampa på, osv. "

Det är väl lika vettiga diskussionsämnen som vilket fotbollslags som är bäst, vilken bil som går snabbast och vilken snus som är godast. Möter man en kentaur-jäkel så skulle iallafall jag vilja veta vad man ska klämma till honom för att få lite lugn och ro./images/icons/smile.gif

"Jag älskar er galningar!

/Rising
som delar ut virtuella kramar till alla forumsdeltagare "


Tihi! Jag rodnar!/images/icons/shy.gif
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Det finns få religiösa överhuvudtaget i Sverige. Jag är tevksam till om det är mindre än 4% av rollspelare som är religiösa... I alla fall vet jag två som är det (jag+en till).

<hr></blockquote>



Hoppas du inte tog min kommentar personligt. Den var mer riktad mot organiserad religion som fenomen än mot någon enstaka utövare.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag har haft en Volvo 240 som lät konstigt om man åkte över 140 km/h, och farsans bil gjorde bara 187... Men visst är en Lambhorghini Diablo GTR drömmen.... Om jag låter bli att köpa rollspel i...... 480 år så har jag kanske råd med en.

<hr></blockquote>



Gå på en amerikanare i stället, de är mycket mer prisvärda och piskar mycket dyrare italienare utan problem (speciellt på raksträckor).

Du kan få en Corvette, Trans Am, Camaro, Mustang eller liknande i bra skick för 60-70 000, kan du tänka dig en äldre (med större motor!) så kan du komma undan med 20 000.

Jag älskar att ha en bil som toppar 70 km/h snabbare än en polishelikopter! Får jag bara råd så ska jag låta montera kompressor och ny växellåda, vilket ger 90 km/h till...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,587
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>



"En intressant tanke jag kom på angående politisk inriktning är att jag inte tror att det finns några folkpartister som spelar rollspel. Kan inte tänka mig att de har tillräcklig fantasi..."

Anse dig motbevisad. Jag är folkpartist.


<hr></blockquote>



OK, jag erkänner, jag hade fel. Med tanke på hur många folkpartister vi har så borde det alltså innebära att i stort sett alla folkpartister spelar rollspel? /images/icons/devil.gif

Nåväl, mina skämt åsido så tror jag ändå att rollspelare inte motsvarar ett representativt tvärsnitt av befolkningen politiskt sett.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Re: o_O (OT)

”Det verkar... farligt.”

Är du feg eller? /images/icons/wink.gif Såna här saker hörde ju till på den gamla goda tiden och de anfall som kom från Staffans sida var nog ofta motiverade... Däremot var det mindre roligt en gång när jag spelade med en grupp där en kille fick en spark så att tummen bröts. Har inte upplevt några våldsamheter under spelmötena efter att jag passerade 20-årsstrecket så jag tror att i a f jag själv är ganska ofarlig att spela med. Detsamma gäller nog Staffan, fast jag kan förstås inte lämna några garantier...

Arcana – som dock nästan kände för att bli våldsam för ett tag sedan då det var med en vegetarian som under spelets gång skulle tjafsa om det fruktansvärda faktum att det fanns yoghurt innehållande gelatin i mitt kylskåp...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: o_O (OT)

Är du feg eller?

Ja.

Såna här saker hörde ju till på den gamla goda tiden och de anfall som kom från Staffans sida var nog ofta motiverade...

o_O Nu vil jag VERKLIGEN inte vara med. Skulle säkert provocera honom något fruktansvärt...


Storuggla, provokativ
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: o_O (OT)

Nuförtiden är jag snäll som ett lamm. Nästan. Slåss inte med något farligare än tomma återvinningsflaskor (dom mjuka flaskorna som återvinns, inte de hårda som återanvänds).
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: o_O (OT)

Slåss inte med något farligare än tomma återvinningsflaskor

Varför slåss du med dem? Vad ont har de gjort dig? o_O


Storuggla, vek
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Re: o_O (rekord-OT)

"Slåss inte med något farligare än tomma återvinningsflaskor"

"Varför slåss du med dem?"

Han blir förbannad på dem för att de är tomma förstås. Trots att det ganska ofta är Staffan själv som orskat detta tillstånd.

Arcana - har nog aldrig varit så OT förr, inte bra för ryktet (?) som seriös forumdeltagare.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: o_O (rekord-OT)

Han blir förbannad på dem för att de är tomma förstås. Trots att det ganska ofta är Staffan själv som orskat detta tillstånd.

Dåligt närminne också, alltså. Låter ju mer och mer skrämmande.

Arcana - har nog aldrig varit så OT förr, inte bra för ryktet (?) som seriös forumdeltagare.

/images/icons/devil.gif Come over to the Dark Side, young jedi... >:D


Storuggla, spelar åklagaren
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,513
Location
Helsingborg
Re: Jag gillar också [NT]-bonusar!

"Jag håller med! Jag brukar stoppa in lite bonusar och dylikt i mina NT-meddelanden..."
Mmmm.. Hittintills har du slängt in två bilder från CCC och någon bonustext.. Kommer inte ihåg vad du skrev.. Bara att du poängterade att du skrev en NT-bonus.. Har inte sett dig fixa så många NT-bonusar så jag antar att du inte skriver NT-inlägg så ofta...?
Själv brukar jag alltid skriva, även om jag skriver NT.. Fast för det mesta är det bara min signatur och ibland skriver jag den bara för att förklara vad jag menade med titeln..

/[color:448800]Han</font color=448800> som kör med platt visning (och därmed ser alla NT-inlägg)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,513
Location
Helsingborg
Dyslektiker [OT]

"nte värst läsligt eller hur. Tyvärr så varnar inte programmen vid särskrivningar."
Det förklarar saken.. Har alltid tyckt att du har stavat alldeles för bra för att vara dyslektiker, förutom div. särskrivningar (som du säger).. Känner igen problemen, men klassas du som dyslektiker? "Kraven" är väl rätt höga för att man ska vara det? Hur jobbigt är det att läsa alla inlägg för dig?

/[color:448800]Han</font color=448800> som bara har lyssnat på diverse föredrag om dyslektiker och kan bara lite mer än den okunnige normalsvensken

PS.
Förresten.. Jag hade delat ut några färdiggjorda karaktärer till mina spelare. En var från norrland... eh.. norröver och var dyslektiker.. Spelaren spelade honom trögtänkt och ointelligent..

/[color:448800]Han</font color=448800> som blev rätt sur över det men eftersom han inte hade satt ut grundegenskaper (som INT) så blundade han för detta (men påpekade ändå)
DS.
 
Top