Varulv Klassåterträff i Nora - Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag ska snart gå till restaurangen, men till protokollet:

Har vi två eller tre ulvar? Alla borde ge sin syn på saken!

Varför är folk så sega på att diskutera vem som ska dansa eller ej?

Hur ser vi på Rasmus och Brynolfs lågflygeri?
Tre tror jag.
Jag har inte skickat in något och är fine var jag än hamnar.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Hur ser vi på Rasmus och Brynolfs lågflygeri?
Brynolf hakade väldigt enkelt på korståget mot mig i början på rundan, och på sida 4 ställde jag honom mot väggen för lite tankar han hade. Då försvann han i princip mitt i en mening, och lämnade min sista fråga till honom obesvarad. Jag har Brynolf som starkt sannolikt ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Brynolf hakade väldigt enkelt på korståget mot mig i början på rundan, och på sida 4 ställde jag honom mot väggen för lite tankar han hade. Då försvann han i princip mitt i en mening, och lämnade min sista fråga till honom obesvarad. Jag har Brynolf som starkt sannolikt ulv.
Om det är Rasmus och Brynolf som ulvpar och de vinner på att lågflyga kommer jag sparka smalbenet i något hårt!

@Brynolf genast in i matchen!! Din motivering av röst på Anthrox, håller den nu med tanke på vad som skrivits?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag ska spela rollspel vid 20 (och vara spelledare), men jag vill inte missa den här rundans final för allt smör i Småland. Tror jag kommer vara en ganska dålig spelledare. Får se till att skapa en jättedramatisk scen som spelarna kan stå och skrika på varandra i i en halvtimme eller så :)
Men jag kommer troligtvis inte posta så mycket mot slutet, så jag ser gärna att vi har någon form av konsensus med dansare för rundan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Fick jag bestämma skulle vi ha

Vimes-Anthrox
Sidd-Rasmus

…på dansgolvet,

Resten i baren.
Och för att nå konsensus kan jag ju poängtera att jag kan ställa mig bakom det här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Brynolf hakade väldigt enkelt på korståget mot mig i början på rundan, och på sida 4 ställde jag honom mot väggen för lite tankar han hade. Då försvann han i princip mitt i en mening, och lämnade min sista fråga till honom obesvarad. Jag har Brynolf som starkt sannolikt ulv.
Vadå haka på? Det var ju jag som i princip startade det. Efter Vimes möjligen, men han hakade mest upp sig på en grej. Jag lastade fram fler indicier mot dig. Sen om det blev ett "korståg" vet jag väl inte riktigt va.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Är det bara Rasmus och vimes som inte postat kläder än? Inte för att jag tror att det är särskilt relevant längre, men ändå.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
@Brynolf genast in i matchen!! Din motivering av röst på Anthrox, håller den nu med tanke på vad som skrivits?
Anth har skrivit massa grejer den här rundan, varav en del bra stuff. Mitt case mot honom håller fortfarande, han har liksom inte "motbevisat" nån del av det, men samlat pluspoäng på annat håll förstås.

Jag kan absolut snegla mot Andersson och Basenanji istället för Anth vad det lider. Någon i den trion måste ju ha strypt BB. Men dessa tu har jag ingen sus på i övrigt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Anth har skrivit massa grejer den här rundan, varav en del bra stuff. Mitt case mot honom håller fortfarande, han har liksom inte "motbevisat" nån del av det, men samlat pluspoäng på annat håll förstås.

Jag kan absolut snegla mot Andersson och Basenanji istället för Anth vad det lider. Någon i den trion måste ju ha strypt BB. Men dessa tu har jag ingen sus på i övrigt.
Du menar det här:
*Högvilt men överlevde dansgolvet
*Överlappande klädesplagg som mig tyder på lögn
*Outade yrke näst sist
Eller har du något mer på mig?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Ok jag lovade ju att utveckla min lista från förra rundan. Inlägget här Några utropstecken där var hur @Brynolf kom högt upp i misstankegrad och att jag misstänkte Fjodor och Biobunker.

Den var nog rätt kass, den där listan, men nu vill jag göra en längre sammanställning av deltagarna och min syn på dem.

Från rött till grönt:

1 Andersson
Min röst ligger där så inte så konstigt kanske, men nu har jag i syndens sista timme börjat vackla. Andersson skriver massa bra stuff och min hypotes verkar inte hålla. Det mest röda är hur Sidd slank undan med hjälp av Andersson bland andra. Näst mest rött är just kopplingen mellan Sidd och Andersson.

2 Rasmus (NY!)
Livet IRL kan vara hektiskt och inte minst för Rasmus. Men jag tycker ändå att den här rundans TVÅ inlägg sticker ut. Jag får också lite ont i magen över att vad jag tolkar som duktiga bybor som sliter hårt verkar gåvor varandra, medan ulvarna chillar i bakgrunden.

3 Sidd
Sidd är kubansk med, men skulle absolut kunna placeras högre. Här vimlar det av ulv-tells vilket många påpekat. För att lägga ved på den brasan kan jag säga att det vore typiskt Sidd att ha ihjäl Biobunker och på så sätt försätta mig i dålig dager. Dessutom undrar jag om ulv-Sidd faktiskt försöker få fram powerroller genom att diskutera (dans)förmågor så klumpigt? Han har upprepade gånger velat få det bekräftstxstt alla har samma som han.

4 Vimes
Vimes är bra och jag har hela tiden tänkt att han mest har blivit utnyttjad som ”nyttig idioti” av andra. Men han spelar också ganska orytmiskt och otypiskt: hur ser hans spel kring Sidd i R1 ut egentligen?

5 Brynolf
Här har jag nog missat en hel del, men om jag blir nattmördad eller utröstad vill jag att ni verkligen kollar den här killen. Snacka om att vara slick-ulv, som i senaste partiet?!

6 Hägerstrand
Jo men bra! Jag kan få Pippi på Hägerns logiska teorier (7WA?!), men tycker att Hägern balanserat bra här. Att hans resonemang har skönhetsfläckar stärker bara hans byboighrt tycker jag.

7 Anthrox
Alltid en klippa. Bra, pedagogisk och med driv. Jag brukar bli misstänksam mot folk som creddar mig (det känns inställsamt) men inte här. Också Anthrox har balanserade åsikter och driver på spelet.
Eh känner mig igen ganska påhoppad.
Typ hela posten osar Sidd ”är slug ulv”.
Vet inte vad du menar men det är ju bara fortsatt en enda lång brunsmetningspost liksom; slug betyder väl slipad som lurar alla med smarta grejer typ. Tycker ni andra att jag spelat så försiktigt lurig Ulv verkligen?
- Om Rasmus står att denne är frånvarande
- Om Brynolf: missat slug
- Hägern: drar en teori 7WAsnack från förra året
- Anthrox: Basse smörar gärnet

Asså jag har ingen aning om Basses färg men det är nada matnyttigt om er andra och resten om er brunsmetas med Sidd som röd i tanken.
Snacka om mellanmjölk = Ulvpost Basse.

”Bra” försök men det gjorde mig inte mer taggad på att flytta min röst.
Står det vid deadline mellan Andersson och Anthrox riskerar åka ut så väljer jag dock Andersson alla dar i veckan förstås.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Byter från Anthrox. Jag har svårt att bestämma mig för vem av Andersson och Basse jag tror mest på, men jag vill inte ta ut Anthrox längre.

Röst: @Basenanji

Kan komma att ändras
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Uppdaterar den här i brist på annat:
Rasmus - Tandläkare, X
Basse - Advokat, armani-kostym
Brynolf - Arborist, Jeans och flanellskjorta
Vimes- taxichaufför, X
Hägern - Truckförare, flashig outfit från SHEIN
Sidd- Mellan två jobb, skjorta med svampmönster
Andersson - Bilmekaniker, blåställ
Anthrox - Undersköterska, jeans & tshirt
Fjodde - Optiker, X
Biobunker - Gymnasielärare, X
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Nä det är allt jag skrivit ned.
Okej, och det är caset du tycker håller?
Att jag inte blev nattmördad.
Att du påstår dig ha överlappande kläder som mig.
Att jag outade yrke sent.

Vattentätt ju.
 
Top