Detta är en sak som jag egentligen inte behövt förhålla mig till så ofta och har nog löst på olika sätt när det uppstått.
Men om någon tvingar in en rollperson eller spelledarperson osv i närstrid när denna har ett skjutvapen.
Hur och när bör denna då använda det?
Jag rakt av, alltid låta den med skjutvapen få använda det känns lite trist.
Att ta en kniv till en pistolfajt är såklart dumt och farligt men bör inte vara omöjligt.
Söker lite info om det finns bra regler för sådant i något spel eller hur det kan hanteras på ett intressant sätt.
Vad skulle kunna styra det?
Såklart beror det på system och hur när/avstånddstrid funkar.
Tänker mig inte direkt fantasy men det kan såklart uppstå även där.
Om den som använder närstrid får övertaget så borde denna kunna se till att hålla skjutvapnet bort från sig men vid första bästa lucka så kommer den andra att skjuta, och då på nära håll.
Men om någon tvingar in en rollperson eller spelledarperson osv i närstrid när denna har ett skjutvapen.
Hur och när bör denna då använda det?
Jag rakt av, alltid låta den med skjutvapen få använda det känns lite trist.
Att ta en kniv till en pistolfajt är såklart dumt och farligt men bör inte vara omöjligt.
Söker lite info om det finns bra regler för sådant i något spel eller hur det kan hanteras på ett intressant sätt.
Vad skulle kunna styra det?
Såklart beror det på system och hur när/avstånddstrid funkar.
Tänker mig inte direkt fantasy men det kan såklart uppstå även där.
Om den som använder närstrid får övertaget så borde denna kunna se till att hålla skjutvapnet bort från sig men vid första bästa lucka så kommer den andra att skjuta, och då på nära håll.