Nekromanti Kära Forum

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Anarchclown said:
Med andra ord. Om man utsätts för något som är aningen obehagligt och jobbigt så ska man inte svara med att vara obehaglig och jobbig tillbaka. Man kan däremot fråga sig om det är ok att man ska behöva utsättas för det överhuvudtaget.
Just därför anmäler man det till moderator, som kan fatta beslut i frågan. Jag tycker att det är solklart: får man ett PM som man tycker bryter mot reglerna så anmäler man det. Jag har förståelse för att den här tråden bildades, men jag tycker inte att den bidrar med något, då både spekulation i ett PM man inte har läst och att publicera ett PM utan avsändarens tillåtelse är dåligt. Så jag tycker att PM:et ska anmälas och den här tråden låsas.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Vi ser gärna att du kontaktar oss så att vi kan se på ditt PM. Om användare beter sig på ett sätt som gör att andra inte känner sig välkomna är det en angelägenhet för oss.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Rent spontant och utan att känna till några detaljer så skulle jag gissa på att denna mystiska "forumit Y" (hackar man på mina vänner får man nöja sig med Y istället för X) hänger sig åt en av de fetischer du tog upp och är sur över att du kallade den för BDSM när den "egentligen" kvalificeras in under någon annan bokstavskombination som IBASM, SGOD, FSDS eller TMNT.

Folk blir så upprörda när man inte förstår sig på deras fetischer (minns en gammal diskussion om hentai här på forumet =).

Själv tycker jag att det enda svar som finns när någon sådan hoppar på en och på ett nedlåtande sätt förklarar hur fel man har är:

"Says you!"

Men när man är trött på att använda det uttrycket så kan man blanda upp det med:

"Vilket dravel"

Eller kanske:

"Som om jag bryr mig tillräckligt för att läsa vad du har att skriva."

Det sagt så kan det ju också röra sig om GP-syndromet (Göran Persson).

*Tar av sig glasögonen och tittar på personen med höjda ögonbryn*
"Lilla stumpan, nu är det ju så här..."

Här följer lite bilder jag snott från internet som också kan utgöra lämpliga svar när någon oförtjänt kritiserar en:









Och min personliga favorit:


Själv har jag idag noll tålamod för folk som vill prata med mig "enskilt" (förutom spelledare då, förståss =). Jag är så trött på folk som behöver vara i något slags överläge för att berätta för mig att jag har fel. "Säg" det högt så alla hör.

Vad jag är riktigt nyfiken på är om du svarat på forumit Ys PM och frågat varför hen/hum hackar på dig? Inte för att det angår mig, men jag tänker att det kan vara ett ställe att börja på.

Men först och främst:

För att du är en härlig tjej!
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Just nu sitter jag fast på Karlstad tågstation och är trött och på dåligt humör, så jag känner att det inte är ett optimalt läge att svara just denna tråd för min del. Ni får ge er till tåls, men jag har iallafall läst vad ni skrivit.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Han ser bilden, läser inlägget och beslutar att du behöver ledning. Han är nog nyfiken på dig för ni delar samma intresse. Han känner igen listan från Darkside och tänker: "Oj, snygg tjej som gillar bdsm."
Men vad fan.

Jag nämnde inte Darkside i posten jag gjorde. Tack för att du kastade ut det i ljuset.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Personliga dispyter bör inte blåsas upp till hela trådar på det här sättet. Upplever man oroligheter via PM bör man hellre följa de regler och rekommendationer som redan omtalats.

Med andra ord tänker jag inte låta den här tråden fortgå. Gissningarna och insinuationerna har varit nog många så jag tror det räcker och blir över för att förolämpa PM-skribenten, uthängt inlägg eller inte.

Kort sagt dömer jag trådens innehåll som olämpligt och ovidkommande, speciellt vad gäller att lösa PM-dispyten i fråga.

Edit: Denna moderering sker inte på grund av startinlägget självt utan trådens förmåga att luta sig åt lynchningshållet, och grundlöst insinuera en hel del gällande PM:et och dess avsändare, på ett sätt som är minst sagt oroväckande.

Tack och bock, nu låser jag.
 
Top