Nekromanti [KÖPES] Star Wars D6/WEG

Uffe38

Veteran
Joined
2 Jul 2016
Messages
9
I min långtgående plan att locka tioåringen allt djupare in i rollspelsträsket ska han nu få testa sin favoritsetting Star Wars. Detta genom systemet D6/WEG.

Är priset rätt är det mesta intressant, men först och främst söker jag:

Core rulebook 2nd edition revised and expanded
Star Wars Sourcebook
Rebel Alliance Sourcebook
Ngn jedi sourcebook?

Finns det något i stugorna som vill flytta norrut?
 
G

Guest

Guest
Min första utgåva av SW Sourcebook kan tänka sig att flytta. Hojta till om den är intressant.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Star Wars Sourcebook är inte alls dum. Lite aliens, lite rymdskepp, lite annat mys och skillnaderna mellan 1st och 2nd edition ställer inte till med något större stök.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Uffe38;n224580 said:
I min långtgående plan att locka tioåringen allt djupare in i rollspelsträsket ska han nu få testa sin favoritsetting Star Wars. Detta genom systemet D6/WEG.

Är priset rätt är det mesta intressant, men först och främst söker jag:

Core rulebook 2nd edition revised and expanded
Egentligen vill du väl ha revised, expanded and updated? Och den tror jag att du kan hitta via google. Åtminstone fanns den förr som någon slags fan-version
 

Uffe38

Veteran
Joined
2 Jul 2016
Messages
9
Jo, det är core-boken jag är ute efter. På papper :) Sedan "måste" man ju ha annat också. Annars vore man inte den samlarnörd man är.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Uffe38;n224790 said:
Jo, det är core-boken jag är ute efter. På papper :) Sedan "måste" man ju ha annat också. Annars vore man inte den samlarnörd man är.
Den fanns i papper förr :) Det var det jag tänkte på. Men nu verkar det som att man får fixa det själv via ex. lulu.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Funderar du på att göra en Lulu tryckning är jag intresserad av att vara med. Kanske finns det fler här på forumet?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Lightshy;n224893 said:
Funderar du på att göra en Lulu tryckning är jag intresserad av att vara med. Kanske finns det fler här på forumet?
Jag har varit sugen ett tag men har ingen erfarenhet av sådant och har inte tagit itu med saken.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
luddwig;n224895 said:
Jag har varit sugen ett tag men har ingen erfarenhet av sådant och har inte tagit itu med saken.
Samma här ????
Men nån på forumet måste ju veta!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Jag är intresserad! Och har åtminstone basal kunskap när det gäller layout så jag gissar att jag kan fixa underlaget. Som jag har förstått det så krävs det nästan inget jobb alls, om man inte vill ändra omslag, där det verkar finnas några att välja mellan.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Då är vi 4? Får bara kolla vilken som är den senaste versionen. Jag läste nånstans om att de hade gjorts ändringar för att passa Force awakens (är inte säker på detta dock), men inte till Rogue One.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Lightshy;n224901 said:
Då är vi 4? Får bara kolla vilken som är den senaste versionen. Jag läste nånstans om att de hade gjorts ändringar för att passa Force awakens (är inte säker på detta dock), men inte till Rogue One.
Det överlåter jag med varm hand åt dig. :)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Lightshy;n224901 said:
Då är vi 4? Får bara kolla vilken som är den senaste versionen. Jag läste nånstans om att de hade gjorts ändringar för att passa Force awakens (är inte säker på detta dock), men inte till Rogue One.
Jag hann skaffa den första versionen men köper gärna ett ex till.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Det finns även en tråd här på forumet som brukar tipsa om bra rabatter på lulu typ fri frakt etc. Finns många kronor att spara om vi tajmar rätt tillfälle där.
 
Top