Nekromanti [KÖPES] Star Wars D6/WEG

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Enklast måste ju vara att NÅGON lägger upp en eller flera olika versioner och sen får var och en höra med andra om sambeställa eller kanske vänta in fri frakt
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
25% off and free shipping at Lulu, but you've got to be quick!

25% Off Print Books & Calendars: 6LZFHB4T

followed by

Free Mail Shipping: FREEMAIL17?


Hade varit bra läge nu :)
OBS inte testat koderna själv
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
Vi får snällt vänta minst en vecka till. Jag är hemma igen i början av april och då ska jag bara hitta lite tid över till att skapa konto och slänga upp layouten. Men snart ska vi dra igång vår försenade SW-kampanj så jag har någon form av personlig deadline här :)
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Så siktar vi som skaffar böckerna på att stråla ihop på GothCon inte i år, men nästa för att spela ett konventsscenario ihop?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
Har börjat kika på det här. Det verkar som att alla coola omslag är borta, om vi inte vågar chansa på att jpeg:arna som finns har tillräckligt hög upplösning. Men enklast är npg att köra på pdf:en som den är.

Spelet är A4, tyvärr. Jag ogillar formatet. Men kanske skulle man kunna dra ner det något? Vet inte hur flexibelt lulu är men typ lite större än A5 hade jag gillat.

Än så länge klagar lulu på REUP-filen så jag får kika vaf som är fel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Måns;n229908 said:
Har börjat kika på det här. Det verkar som att alla coola omslag är borta, om vi inte vågar chansa på att jpeg:arna som finns har tillräckligt hög upplösning.
Om man trycker på A4 så landar de senaste två som länkats i tråden på lite över 100 dpi. Kan funka, men kan också, öh, inte funka.

De som ligger i google drive-mappen verkar ligga närmare något rimligt (2-300 dpi). T.ex. den här:

https://drive.google.com/file/d/0B1t...ew?usp=sharing

Vilken PDF är det du utgår från? "REUP Print Ready 6x9 digest" eller den med det långa filnamnet och "print ready" på slutet?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
Ah! Jag hittade massor av olika pdf:er men inte de där!

100 ppi kan nog bli pixligt. 2-300 bör funka. Återkommer.
 

lilonjo

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
73
Är det för sent att hoppa på tåget? Och är det någon som har koll på ungefär vad det kostar? (200, 500 eller 1000) jag tar vilket omslag som helst om jag kan hoppa på...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
lilonjo;n230018 said:
Är det för sent att hoppa på tåget? Och är det någon som har koll på ungefär vad det kostar? (200, 500 eller 1000) jag tar vilket omslag som helst om jag kan hoppa på...
Nej, det är inte försent. Jag kommer att fixa det här nästa vecka och sedan får jag väl en länk eller liknande som jag delar med er, och då kan alla köpa sitt ex hur och när de vill. Jag har inga prisuppgifter ännu.
 

lilonjo

Veteran
Joined
28 Sep 2016
Messages
73
Måns;n230020 said:
Nej, det är inte försent. Jag kommer att fixa det här nästa vecka och sedan får jag väl en länk eller liknande som jag delar med er, och då kan alla köpa sitt ex hur och när de vill. Jag har inga prisuppgifter ännu.
Ok coolt!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Måns;n230020 said:
Nej, det är inte försent. Jag kommer att fixa det här nästa vecka och sedan får jag väl en länk eller liknande som jag delar med er, och då kan alla köpa sitt ex hur och när de vill. Jag har inga prisuppgifter ännu.
Jag vill också!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
Jag kan bara hitta en fil (eller mapp med filer) som lulu vill ta emot och de är de som ligger i den google drive-mapp som Hans länkade till tidigare i tråden och som heter Digest 6x9 print ready. Filerna är typ A5 men är uppdelade i 4 olika böcker (GM, player, universe och en till).

Om någon hittar en annan som funkar så får ni gärna länka.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
Nu hittade jag en som funkade. A4 i färg kostar ca $100. Jag kommer att köra på 4 småböcker istället. Blir typ samma pris men känns vettigare och enklare när man spelar. Kommer att ladda upp båda varianterna så är det bara att välja själv.

Men man bör som sagt vänta på någon slags fri frakt-kod eller liknande, för annars tillkommer frakten (vet inte vad den ligger på men tror den är rätt saftig).
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
$? Är det inte snabbare och billigare att beställa från brittiska lulu?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
luddwig;n230548 said:
$? Är det inte snabbare och billigare att beställa från brittiska lulu?

Finns det en sån? :) Sitter med de här jävla omslagsfilerna! Känns som att det hade varit enklast att göra ett eget, wrnu edition... Lulu tycker att allt jag laddar upp har fel format och alternativet är att dra ut det. Sånt gillar jag inte... Ska kolla vidare.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Ja. På lulus startsida kan du klicka på flaggan i listen upptill och välja "change store".
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
Ok, det här är vad ni får. Det var som sagt lite meckigare än jag trodde. Hittade inga (snygga) omslag som funkade så jag slängde ihop ett eget. Hittade PDF i färg men då skulle spelet gå på nästan 1000kr, så det är svartvitt nu till betydligt bättre pris. US Letter typ 22x28.

Varsågoda!

http://www.lulu.com/shop/luke-skywal...-23139578.html
 
Top