Som Adde säger så skulle även jag välja wordpress om jag startar en blogg. Då det kommer till saker att tänka på så skulle jag säga att du bör tänka på hur du skriver och för vem du skriver. I regel har jag en uppfattning om att många bloggar har ett syfte att rikta sig till en viss målgrupp med sin blogg men helt missar hur man skriver till den målgruppen då det blir allt för personligt. Skriver du utav eget intresse och för dig själv så är det så klart en annan sak för då är bloggen mer ett verktyg för att ventilera dina tankar och åsikter. Detta är den blogg jag tycker är intressantast att följa men det kräver även att den som för bloggen har en medvetenhet om sitt intresse och sak för att jag inte ska ge upp.
Annars håller jag med God45, uppdatera kontinuerligt om du är ute efter att skaffa dig en bredare skara läsare och tänk även på hur du skriver. Om det är för dig själv så kan det fortfarande vara bra att uppdatera med jämna intervall för att själva hålla bloggen levande och undvika att den glöms bort och bara ligger helt ouppdaterad med åsikter som du kanske omvärderat sedan dess att inlägget skrevs.
Det är väl det jag kan säga och anser är viktigt ur en läsares synvinkel, annars så vet jag faktiskt inte huruvida jag är rätt ute i mina råd eller ej.