Nekromanti Jag vill ha lata oengagerade spelledare!

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Skäms på dig.!!!![Med följande SL guide]

Fast du måste hålla med om att punkten om att förbereda med kartor, namn på slps, etc är ett bra tips...
Det är det allafall enligt mig..
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Skäms på dig.!!!![Med följande SL guide]

Vad ja menade Va att Sl ska sköta äventyret inte spelarna
Uhmm
Vad ska spelarna göra då? Sätta sig någonstans o glo på en film medans Sl glatt spelar igenom äventyret med spelarnas karaktärer?
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Jag tycker helt klart du agerade klanderfritt. Om det är någon spelare som ska behöva ta hänsyn ska SL se till att prata med spelaren vars nya karaktär ska introduceras. SL kan berätta mycket kortfattat hur den nya karaktären ska introduceras och förklara för denne att överdrivna fientliga reaktioner inte fungerar. SL borde sett till att antingen är den nye karaktären inte en person som hellre spränger skeppet än kapitulerar eller så får han infoga karaktären på ett helt annat sätt.

Och förslaget med att den nye karaktären skulle överleva och din karaktär dö för att den var obekväm är så fantastiskt uselt att jag inte vet vad jag ska säga. :gremsmile: Om det var någon karaktär som var besvärlig var det väl Mr "hellre låta alla dö än kapitulera i en hopplös situation".
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Om det var någon karaktär som var besvärlig var det väl Mr "hellre låta alla dö än kapitulera i en hopplös situation".

Det var vad min automatkarbin också tyckte... och automatkarbiner brukar få som de vill :gremgrin:
 
Top