Nekromanti Jag välkomnar vårt nya rosa forum!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Dante said:
Spider Jerusalem said:
[…] det kommer troligen att leda till att potentiella medlemmar kan tycka att det här ser ut som ett skämt och skiter i att regga pga det intrycket.
Förlåt om jag tycker att det låter ganska … larvigt.

(F.ö. tycker jag det vore en bra grej om det plötsligt strömmade trettonåriga rollspelande tjejer hit.)
Det är trevligt att du vill vara framåt och motverka den köns stämpel som nu rosa har, men jag tycker att det är en dum ide att ha en färg som har starka associationer som default då det har potential att leda till att folk skiter i att hänga här.

Trudvangmurr eller en mörkare blå än den i Besvärjelseblå skulle vara bättre som ett första intryck. Sen om folk vill byta till Enhörningsrosa så har dom ju valet att göra det.


Håller med att det vore skit bra om vi kunde få hit en eller två flockar av rollspelande 13-åringa flickor men den målgruppen är jävlig liten i jämförelse med resten av rollspelarna.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Problemet med det här är att du inte är TILLRÄCKLIGT konservativ. Rosa är ju den enda verkligt patriarkala färgen, och INGET är ju så "konservativt rollspel" som pastellrosa:









 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Mina invändningar handlade väl mest om layoutens kollision med mina synproblem och där har du lyckats finjustera allt så att jag nu är nöjd. Dessutom vill jag berömma den nya ikonuppsättningen på knappraden över inläggsfönstret: lättläst, informativ, krusidullfri. Helt i min smak.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
Mina invändningar handlade väl mest om layoutens kollision med mina synproblem och där har du lyckats finjustera allt så att jag nu är nöjd. Dessutom vill jag berömma den nya ikonuppsättningen på knappraden över inläggsfönstret: lättläst, informativ, krusidullfri. Helt i min smak.
Jag vet inte vad du menar med finjustingar, men jag antar att du syftar på de utomordentliga ikonerna och det? Eller så kanske du menade stilmallarna? Om inte så finns det ju numera en rad olika stilmallar som man enkelt kan byta emellan. Fast det visste du antagligen redan. Nå, jag tänkte ändå göra en heads up, eftersom det kan vara trevligt för att få en färgsättning man är bekväm med. Det kan ju vara speciellt svårt om man är färgblind, att hitta en uppsättning färger som funkar.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
solvebring said:
Jag vet inte vad du menar med finjustingar, men jag antar att du syftar på de utomordentliga ikonerna och det?
Jag menar de påpekanden jag gjorde till Dante angående bl.a. dålig kontrast och otydliga linjer. Han justerade snabbt efter mina behov.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Ännu ett önskemål tillgodosett!

Vitulv said:
Jag tycker att det är svårt att se vilket inlägg man läser i trådad visning. Det vill säga att i trådstrukturen så är det för lite skillnad mellan rubriken för det inlägg man för tillfället läser och de andra.
Den klurige Spider Jerusalem har nu klurat ut en lösning på detta bekymmer!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: Ännu ett önskemål tillgodosett!

Dante said:
Vitulv said:
Jag tycker att det är svårt att se vilket inlägg man läser i trådad visning. Det vill säga att i trådstrukturen så är det för lite skillnad mellan rubriken för det inlägg man för tillfället läser och de andra.
Den klurige Spider Jerusalem har nu klurat ut en lösning på detta bekymmer!
Han leve: Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Awesome! [NT]

NT = Nättigen Tillfreds.

/Jaggernaut - som upplevt samma obekvämhet men inte kommit till skott att påpeka saken.
 
Top