Nekromanti Jag välkomnar vårt nya rosa forum!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Dante said:
Spider Jerusalem said:
Detta känns inte längre som ett rollspels forum utan snarare ett ställe där 13-åriga flickor hänger.

Tycke det var trevligare när forumet hade en mer "seriös" ton.

Och då det färgschemat jag la upp för att kunna surfa och slippa denna hemska färg togs bort så väljer jag att inte komma hit tills det har lagts upp ett färgschema som inte ser ut som en "my little ponny-sida".
Lugn i brallan, det är på gång.

(Intressant förresten att gulbrunt är »seriöst«, medan rosa inte är det.)
Gulbrunt får inte arbetskollegorna eller polare att tro att man hänger på någon sida där man försöker ragga upp småflickor.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Noterar att länken i min signatur inte är understruken, medan alla andra länkar verkar vara det. Vadan detta?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spider Jerusalem said:
Gulbrunt får inte arbetskollegorna eller polare att tro att man hänger på någon sida där man försöker ragga upp småflickor.
Försöker du säga att nya rollspel är NSFW? :gremlaugh:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Brynolf said:
Noterar att länken i min signatur inte är understruken, medan alla andra länkar verkar vara det. Vadan detta?
Jag tycker att den ser understruken ut.
 
G

Guest

Guest
anth said:
Spider Jerusalem said:
Gulbrunt får inte arbetskollegorna eller polare att tro att man hänger på någon sida där man försöker ragga upp småflickor.
Försöker du säga att nya rollspel är NSFW? :gremlaugh:
Bootcat approves of this. :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Dante said:
solvebring said:
Jag har bara en fundering just nu: Varför är inläggsrubrikerna så djävulskt gigantiska?
För att det ska bli djävulskt tydligt var ett nytt inlägg börjar, ju.
Jag har inget emot att de är stora. Däremot funderar jag på om det skulle bli snyggare om de hade en heldragen linje under eller ovanför sig. Just nu känns det lite som att de hänger lite i luften fortfarande.

Också ett öppet förslag, i all välmening. Och jag tycker inte rosa är fult. Möjligen känns det lite kallt på forumet jämfört med tidigare.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Hmm. Bara jag som tycker att det är svårt att se och hitta länkar i inlägg? Jag vill iaf kunna snabbkolla igenom en tråd där jag vet det finns en länk och snabbt hitta den. Eller för den delen snabbt se att det är en länk i ett inlägg. Fetstil? Rosa text istället för normala blå? Understruken, fet och rosa vore det bästa :gremgrin:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Poseur said:
Hmm. Bara jag som tycker att det är svårt att se och hitta länkar i inlägg? Jag vill iaf kunna snabbkolla igenom en tråd där jag vet det finns en länk och snabbt hitta den. Eller för den delen snabbt se att det är en länk i ett inlägg. Fetstil? Rosa text istället för normala blå? Understruken, fet och rosa vore det bästa :gremgrin:
Eller så kör man ett lite annorlunda grepp och gör länkars bakgrundsfärg rosa, ungefär som Linnéuniversitetet gör med gult på sin hemsida...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
krank said:
Och jag tycker inte rosa är fult. Möjligen känns det lite kallt på forumet jämfört med tidigare.
Lite så känner jag också. Kanske skulle man kunna värma upp det med en kompletterande färg?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Aah ja det skulle kunna fungera, rosa och lite mjuk färg så det inte blir "snälla-mörda-mig-snabbt-gul" som dom hade på linnéuniveristetet :gremtired:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
krank said:
Eller så kör man ett lite annorlunda grepp och gör länkars bakgrundsfärg rosa, ungefär som Linnéuniversitetet gör med gult på sin hemsida...
Ja, som du ser så gick det alldeles utmärkt att göra. Tyvärr påverkar det även alla signaturlänkar.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Vilket är lite synd men om det inte går att göra något åt är det imho fortfarande mycket bättre än att inte se länkarna ordentligt. :gremsmile:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Dante said:
krank said:
Eller så kör man ett lite annorlunda grepp och gör länkars bakgrundsfärg rosa, ungefär som Linnéuniversitetet gör med gult på sin hemsida...
Ja, som du ser så gick det alldeles utmärkt att göra. Tyvärr påverkar det även alla signaturlänkar.
Inte alls pjåkigt. På Linnéuniversitets hemsida tyckte jag att det såg rätt risigt ut, men av någon anledning ser det bättre ut här. Jag tror att det är bra att ha samma färg som bakgrundsfärgen, så blir det inte för skrikigt.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Jag tycker att det är svårt att se vilket inlägg man läser i trådad visning. Det vill säga att i trådstrukturen så är det för lite skillnad mellan rubriken för det inlägg man för tillfället läser och de andra.

Det var svårt att beskriva med ord, men om du vill så kan jag posta ett screenshot istället :gremsmile:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Vitulv said:
Jag tycker att det är svårt att se vilket inlägg man läser i trådad visning. Det vill säga att i trådstrukturen så är det för lite skillnad mellan rubriken för det inlägg man för tillfället läser och de andra.

Det var svårt att beskriva med ord, men om du vill så kan jag posta ett screenshot istället :gremsmile:
Nä, jag vet precis vad du menar. Tyvärr är den enda skillnaden den mellan länkar och vanlig text. Så för att fixa en tydligare skillnad måste jag antingen ändra ALLA länkar i tabellen, eller ALL text.

Eller så får någon klurig tysk adelsperson hitta på en programmerarlösning.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag hoppas att de som reagerade på de första trevande förändringarna med uppmuntrande tillrop som:

Nej usch, det här var verkligen inte mysigt.
Det är fult som stryk.
Det blir ju bara kjempetorsk och Magnus Seter av alltihop.
Hjälp! Vem sitter vid spakarna egentligen?
Hjälp! Jag får huvudvärk bara jag ser denna laxrosa färg. Snälla någon, byt färg!!!
Ajajaj... Mina ögon.
Usch, aj, blä. Det här var inte en positiv förändring!
Nu är jag inte här så ofta länge men det här liknar mer ett för tidigt Aprilskämt, eller?
Detta känns inte längre som ett rollspels forum utan snarare ett ställe där 13-åriga flickor hänger.
ändå känner sig hyfsat nöjda med hur det blev i slutändan.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Dante said:
Detta känns inte längre som ett rollspels forum utan snarare ett ställe där 13-åriga flickor hänger.
ändå känner sig hyfsat nöjda med hur det blev i slutändan.
Jag anser fortfarande att den rosa är en dålig default och det kommer troligen att leda till att potentiella medlemmar kan tycka att det här ser ut som ett skämt och skiter i att regga pga det intrycket.
Jag personligen hade inte hängt på forumet i början om det hade varit rosa då jag inte hade tagit det "seriöst" då.

Men det här är endast min åsikt och jag kan vara jävligt konservativ i vissa ansenden.

Ville bara lägga till att de andra färg schemana tycker jag är grymt snygga Dante.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Spider Jerusalem said:
[…] det kommer troligen att leda till att potentiella medlemmar kan tycka att det här ser ut som ett skämt och skiter i att regga pga det intrycket.
Förlåt om jag tycker att det låter ganska … larvigt.

(F.ö. tycker jag det vore en bra grej om det plötsligt strömmade trettonåriga rollspelande flickor hit.)
 
Top