Nekromanti Jag saknar det gamla, eller börjar bli gammal...

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Troberg;n324478 said:
Men, jag ska försöka vara lite aktiv, när jag hinner (dvs när jag inte är med frun, när jag inte jobbar, när jag inte renoverarar ett 1020 m2 stort hus, när jag inte tar MC-kort, inte sysslar med andra hobbies osv...).
Välkommen tillbaka i så fall! Ett namn jag minns från förut.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Troberg;n324478 said:
Tackar för de orden! Jag har tänkt komma tillbaka efter en längre paus (gift mig, barn, hus, gammalt jobb som nästa knäckte mig, nytt bra jobb osv). Jag spelar inte rollspel längre, men det hindrar inte mig från att läsa, teoretisera och författa spel, och jag skulle mycket väl kunna börja igen. Nu är det mest brädspel, av tidsskäl. Men, jag ska försöka vara lite aktiv, när jag hinner (dvs när jag inte är med frun, när jag inte jobbar, när jag inte renoverarar ett 1020 m2 stort hus, när jag inte tar MC-kort, inte sysslar med andra hobbies osv...).
Om mitt minne inte sviker mig, så tror jag mig komma ihåg från det riktigt gamla forumet att du även höll på med någon form av pulsjetmotorer!? Det är ett av mina absolut första minnen från det uråldriga forumet att jag läste något jag då inte förstod alls och jag tror det var en diskussion om pulsjet och att du var upphovsmannen till tråden. Tror också du berättade att du jobbat och bott i Jordanien, jag kan minnas fel. Jag vet i alla fall att de diskussionerna var såpass inspirerande att jag själv inte helt men absolut delvis tack vare just de diskussionerna, själv rest mycket i Mellanöstern för att själv uppleva istället för att låta mediernas bild bli sanning.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Minimoni;n324481 said:
Om mitt minne inte sviker mig, så tror jag mig komma ihåg från det riktigt gamla forumet att du även höll på med någon form av pulsjetmotorer!? Det är ett av mina absolut första minnen från det uråldriga forumet att jag läste något jag då inte förstod alls och jag tror det var en diskussion om pulsjet och att du var upphovsmannen till tråden. Tror också du berättade att du jobbat och bott i Jordanien, jag kan minnas fel. Jag vet i alla fall att de diskussionerna var såpass inspirerande att jag själv inte helt men absolut delvis tack vare just de diskussionerna, själv rest mycket i Mellanöstern för att själv uppleva istället för att låta mediernas bild bli sanning.
Japp, du minns rätt.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag är inte lagd åt det nostalgiska hållet, men forumet var bäst 2004 - så nu vet ni det, alla dagens bleka epigoner. ;-)

Skämt åsido. Det är klart att jag också kan nämna företeelser och personer jag saknar. Samtidigt har det jag är nostalgisk över i regel med mig själv att göra:
  • Jag kan sakna min hunger och mitt intresse att nya områden och infallsvinklar inom hobbyn. Idag är jag mycket bekväm med vad jag gillar för spelformer, och har god överblick även över vad jag inte gillar. Samtidigt är jag också så blasé inför en massa diskussioner att jag - de få gånger jag besöker wrnu - sällan öppnar speciellt många trådar iallafall. Been there, done that. Även mina egna åsikter känns vid det här laget som klyschor jag hasplat ur mig för många gånger redan.
  • Jag kan sakna den gemenskap som fanns här för, om vi ska vara ärliga, jättelänge sedan. Via forumet kom jag i kontakt med och blev även vän med nördar över hela Sverige. Vi började umgås rätt aktivt, både online och mer och mer i person via forumsölar, konvent och olika evenemang. I takt med det senare ökade så har den sociala aspekten av att hänga här minskat i betydelse. Jag stöter ju på många av er ändå.
Med det sagt tycker jag inte dagens färska forumiter på något sätt ska känna sig modstulna över att ni skulle ha missat något. Det är kul att ha er här, känn er som hemma. Fortsätt starta trådar som om det inte fanns någon gårdag, fortsätt hitta på ursäkter att träffas. Det är vad som räknas.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vad hände 2004, var det före min tid?

Håller med dig Bunny om att jag mest är trött på mig själv, på hur jag upprepar mig, saknar sug, och är rätt allmänt vanilj. Ibland försöker jag tänka ut saker jag vill diskutera men sen pallar jag inte...

Rätt eller fel, så tycker jag stämningen på forumet är mycket mindre hetsa nu än tidigare. Folk kunde ju vara skogstokiga på varandra. Nu är de flesta så där vuxet förstående och det är skönt.

Jag tror jag saknar diskussioner som inte ÄR osr, eller tradd eller Story Now eller något annat fack, bara ren jävla nyfikenhet på rollspel och glädje. Vill minnas att det var en av alla saker Rising var grym på, att komma från en vinkel som var udda och genuin, utan att försöka konstra till det. Jag saknar något som är mindre kliniskt och rent, snack som ligger närmre spelbordet. Men hade jag vetat exakt vad jag menar med det så hade jag ju kunnat starta sådana diskussioner.

En sak jag också saknar är de där mini-krönikor-trådarna som Genesis brukade starta.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
För några av oss var wrnu's sociala peak typ 2004. Vi var flera "familjefria studenter"-forumiter som hade spelgrupper ihop, hade utekvällar ihop, firade nyår ihop och presenterade oss med forumnamn på konvent. DanCon var nytt och spännande (träffa fler forumiter, gotta catch them all). Vi hade OT-forum och vrållåda där det var mer team-building än rollspelsprat. Det här var internetdelen av communityn forumiter.
Nu är det här ett rollspelsforum (ett jävligt bra ett för den delen).

För övrigt så har jag någonstans en kär gammal bild där jag fotobombar Bunny under en utekväll. That was awesome! :)

Jag kanske är nostalgisk. :wink:
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Det uråldriga forumet upptäcktes av mig någon gång innan jag reste till Japan första gången så det måste ha varit 2003 eller tidigare... Kanske tidigt 2004 men jag börjar bli gammal och minnet sviker ;-)

Det var grymt att kunna fråga Krister Sundelin om saker gällande Consaber och så, det var så nära jag som rollspelare kunde komma att nudda stjärnorna! Men utan de rosenfärgade glasögonen så är det som sagt nog bättre nu. Det är som många redan sagt, det är vi gamlingar som förändrats. När jag började diskutera på forumet hade jag som sagt inte varit i Japan, inte träffat min fru utan var en ung nyfiken och mindre vis person än idag. Nu har jag gjort mycket som jag knappt kunde drömma om då jag började delta här på forumet. Jag har studerat på universitet i flera länder och har mer högskolepoäng än vad jag kanske egentligen borde ha siktat på, jag har rest över hela världen och sett mycket av det jag ville se. Viktigast av allt är att jag i år firar tretton år som gift man och att vi en har son och en dotter som gör mitt liv helt perfekt.

Hobbyn rollspel är fortfarande väldigt viktig för mig och jag är SL varannan helg och jag hoppas att min kärlek till rollspel aldrig falnar. Så forumet för mig var och är en ventil där jag kan diskutera så grymt mycket olika saker med människor jag aldrig träffat men som jag ändå ser som mer än bara namn i etern. Människorna här gör forumet helt enkelt bättre och bättre så även om det finns saker som jag saknar från svunna tider så finns det fler saker att älska med hur forumet ser ut idag.
 
Top