Nekromanti Jag recenserar alla äventyr på Scenariobiblioteket!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Sagor från Trudvang
Till: Trudvang (vet ej edition)
Av: Flera olika, se nedan.

17 små scenarion till Trudvang samlade i en pdf är en bra idé! Det är mer eller mindre flera ettbladsscenarion. Jag tänker göra en väldigt kort recension på varje scenario istället för att ge varje en full recension.

Det Viskande Trädet av Mikael Sundvall: En skogshuggare har förvandlats till ett träd av en skogshäxa. Efter ett random enqounter med en Mantikora måste de få all skugshuggning att sluta i två dagar för att bryta förbannelsen. Annars blir alla träd! 3 av 5.


Kampen om Vrakgodset av Jörgen Karlsson: Karaktärerna plundrar ett skepp som kraschat i land eller så hjälper de besättningen mot andra plundrare. Det är hela scenariot. 2 av 5.


Bortbytingen av Mikael Sundvall: En rasistisk trolljägare fejkar att en trollstam i närheten har kidnappat ett människorbarn och ersatt det med en trollunge för att få mörda trollen tillsammans med spelarkaraktärerna. Det här är kul och trolljägaren är en intressant karaktär. 4 av 5.


Brodern som slutade hälsa på av Mikael Sundvall: En yngre bror har slutat hjälpa sin äldre bror som är beroende av hans hjälp eftersom han har förtrollats av ett skogsrå. Skogen är full av skitsura troll så det kunde i alla fall varit värre. 3 av 5.


Berättelsen om Tvagfrillan av Mikael Sundvall: Det här är djupt sexistiskt och jag är inte ok med det. 1 av 5. Sluta med trollen som vill våldta folk! Och tvisten där kvinnan han kidnappat låter för mycket så att trollet vill bli av med henne är inte rolig.


Trältider av Mikael Sundvall: Gruppen måste befria trälar med byråkrati! 3 av 5. Jag hade hellre mördat en slavhandlare men okej då.


Jättejakten av Franz Ung: Karaktärerna anställs på en vetenskaplig expedition för att bevisa att jättar finns! Men en rivaliserande expedition finns och tänker kidnappa ett jättebarn för att bli kända och rika. Riktigt bra för något så här kort 4 av 5.


Hönshuset av Anders Jacobsson: En Braskeltupp (basilisk) finns i ett hönshus. Det är dåligt, lös det. 2 av 5.


Slaget om herskills kulle: Det finns spökkrigare som inte får vila i skogen. Välj sida eller roffa åt er själva. 2 av 5.


Den vedervärdiga: En vanställd flicka dom kan tala med djuren har jagats ut ur en by och går nu beastmaster på dem som hämnd. Enda dåliga är att scenariot tror jag är på byns sida. 3 av 5.


Ringen i källan av Gustaf Pehr Lewander: Rädda en till by från random hämnd från random trollkarl med sidspår om häxa som inte egentligen är ond. 3 av 5.


Bland Vättar och Älvor av Jonas Carlsson: Vättar och alver leker Romeo och Julia tills en trollkarl med ett dumt namn kidnappar en av dem. 3 av 5.


Gården som Storme glömde av Kent Strömberg: Banditer och slavhandlare tar en familj som gisslan och försöker lura spelarna. Känns inspirerat av Last house on the left. 4 av 5.


Den försvunna sonen av Markus Hedström: Borgmästarens gode och artige son är egentligen en ond trollkarl och banditledare! Det här är en riktigt, riktigt kul idé som dessutom kan leda till en bra session. Jag hade gärna sett att scenariot hade fått mer plats för det här hade kunnat bli ett bra längre scenario. 4 av 5.


Den mystiska sjukdomen av Urban Häggmalm: En karaktär blir rälsat sjuk. Sedan ska man försöka bota honom. Inte ett fan. 1 av 5.


Gäster på Mirdvall av Niklas Forss: Det finns spöken på ett slot. Det är fler förbanelser. Det är typ omöjligt att då reda på bakgrunden som är majoriteten av scenariot. 2 av 5.


Guttrum den Gruvlige av Jörgen Karlsson: En pensionerad äventyrare dör och blir en dragur som hemsöker en by. 3 av 5.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: A freeform soap opera
Till: Det finns inget system
Av: Thorbiörn Fritzon

Ett scenario/metod för att skapa scenarion som återskapar såpoperor. Det finns inget system för att göra något för såpoperor handlar om att alla pratar men inget händer. Alltihop är uppbyggt kring såpopera mallen, från tid, till planering tills struktur och det här är mer ett eget spel än ett scenario. Och så finns en stor mängd fakta om såpoperor som genre.

Det här är väldigt påhittigt och kul. Det är knappt ett rollspel men det vill inte vara det heller. 4 av 5.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: A bitter aftertaste
Till: Jeepform
Av: J. Tuomas Harviainen

Två karaktärer är på en balkong efter "perfekt sex" och samtidigt spelas drömsekvenser om deras framtid ut. Jag hatar det. Det försöker vara emotionellt manipulativt eller få dig att känna grejer men det har den emotionella djupet av en vattenpöl och det finns bokstavligt talat inget annat här. 1 av 5.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Baby Steps
Till: Jeepform
Av: Tobias Wrigstad

Man spelar ut en terapisession i realtid och ska fokusera på varför det är så svårt att tala sanning och om att njuta av misär. Scenariot är fucking öppet med att det är lidande porr.

Att sitta och stå upp betyder att det man pratar om ska tolkas på olika sätt. Man kan också ha monologer och lite andra grejer. Det är ungefär så mycket system som finns här.

Om du gillar dåligt skriven lidande porr utan mening eller betydelse och/eller vill känna dig pretentiös är det här grejen för dig. Om döda barn och bilder på ledsna människor med ett Photoshop filter över dem är din grej är du den perfekta spelaren för det här.

1 av 5.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Ca 1980
Till: Jeepform
Av: Anders Nygren, Joachim Bengtsson, Martin Brodén, Tobias Wrigstad

Så jag laddade ner en .zip fil som var helt fylld med osorterade filer och ingen klar början. Jag har säkerligen läst allting i fel ordning men det finns inget sätt att avgöra det. Det här är ett scenario om mord och folk som påverkas av dem eller något. Ja, eller något. För scenariot är 100% dedikerat till att verka gränsöverskridande och coolt och konstnärligt och det är bara så ofattbart dåligt. Det här är hipster rollspelande. Sarkastiskt och ironiskt och kliniskt och dött och befriat från känsla och jag är vagt arg på mig själv för att jag läste hela. Det finns lite mindre poesi i min själ nu och jag är lite närmre döden.

0 av 5.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Ditch'd (Enjoy the Silence)
Till: Jeepform/Lajv
Av: J. Tuomas Harviainen

Man spelar upp en diskussion mellan två olyckliga par två gånger, en gång som lajv en gång som Jeepform. Det finns en lista på skillnaden mellan de olika spelstilarna och vad man ska göra i dem. Det finns inget scenario, bara lite färdiga karaktärer och tekniker. Jag förstår inte vad poängen är med att spela det två gånger.

1 av 5.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Forced Encounter (Kongo in the Rear Mirror)
Till: Jeepform
Av: Per Wetterstrand

Nu jävlar snackar vi! Det här scenariot använder många av samma grepp som de andra Jeepform scenariona men här finns det saker som händer, intressanta karaktärer, ett budskap och det berör saker som bäst utforskas i det här formatet. Det här scenariot handlar både om svenska FN soldater som var i Kong på 60-talet, men också deras liv efter det och deras relationer till deras barn. Det här är riktigt, riktigt bra!

4 av 5.



Scenario: Fyllo
Till: Jeepform
Av: Tobias Wrigstad

Det här är ett spelledarlöst scenario för tre spelare som behandlar alkoholism på ett smaklöst och okänsligt sätt. Man ska ta en liten shot precis innan spelet för att ha smaken i munnen va? Man ska låtsas dricka en flaska fylld med vatten medan man spelar för att symbolisera att en karaktär dricker ihjäl sig själv va?

Fuck this.

0 av 5.



Scenario: Hostage
Till: Jeepform
Av: Thorbjörn Fritzon, Tobias Wrigstad

Det här är typ ett scenario där man ska spela terrorister som tagit New York aktiebörs som gisslan med bomber.... Men det finns ingenting specifikt, inga råd för att göra det, inga coola mekaniker bara... Inget av värde. Alla har idéer, det är den lätta delen. Vill du skriva ett äventyr måste du göra något arbete 1 av 5.




Scenario: En lång natt (eller En lång kväll, det är oklart)
Till: Jeepform
Av: Tobias Wrigstad

Två spelare ska spela en naiv oskuld till 20 årig kille och en spelare ska spela en tio år äldre narkoman och prostituerad. De blir kära och ska "kämpa" för sin kärlek medan spelledaren ska försöka splittra dem. Alla sex-scener måste impro-dansas.

Jag hatar det här så mycket. Introt säger att scenariot ska undvika att bli Pretty Woman, och det gör man för Pretty Woman var mycket bättre än det här. Varför är allt så dåligt? För går författaren efter maximala chockvärdet på ett så taffligt sätt? Vem finner den här historien intressant? Improv-dans sexscener är den mest hipster skiten jag kan tänka mig.

1 av 5.




Scenario: Growing up
Till: Jeepform
Av: Anna Westerling

Det är Sense and sensability i rollspelsform. Det är helt okej, men det tillför inte så mycket nytt förutom interaktivitet. Missförstå mig rätt nu, det är verkligen inte inget. Det är en rejäl anpassning av källmaterialet. Men det är lite för basic, det är lite för grundläggande vad man väntar sig och lite för rälsat.

2 av 5.



Scenario: Lady & Otto
Till: Jeepform
Av: Frederik Berg Olsen

Det är ett anti-scenario som är ett anti-narrativ. Konflikter är förbjudna, alla former av konflikter och det är också förbjudet med en kronologi och alla former av tävlan eller negativa saker. Man ska bara vara glad och spela ut en romans.

Det här är ospelbart eftersom det inte är ett spel, det är inte en historia för det finns inget narrativ och det finns ingen mening för det finns ingen död av mening som döden av narrativ.

1 av 5.




Scenario: Modern (Bakom varje övergrepp finns en mamma)
Till: Jeepform
Av: Fredrik Axelzon

Det här är ofattbart osmakligt, respektlöst och inte ett okej sätt att prata om sexuella övergrepp. Den absoluta arrogansen och empatilösheten hos författaren lyser dock inte endast igenom där utan är extremt tydlig i alla NPC beskrivningar. Det här är inte bara dåligt, men det är dåligt, det här är direkt förkastligt. Arrogansen i att behandla de här ämnena på det här sättet är så,ofattbar att jag inte ens har ord.

0 av 5.




Scenario: Previous occupants
Till: Jeepform
Av: Fredrik Berg Østergaard och Tobias Wrigstad

Det är ett scenario om hemsökningar och hur det förflutna återkommer. Man spelar två par i olika tider och vi får se hur det förgångna återkommer genom spöken. Det använder meta-metoder för att förmedla budskapet och så vidare. Det är helt okej. Men den dåliga smaken av hela Jeepforms grejen börjar sätta sig. Det här är inte egentligen ett riktigt scenario, det är en grund som inte hade accepterats sommett helt scenario till något annat. Men för sin nisch är det Här helt ok.

3 av 5.




Scenario: Robin's Friends
Till: Jeepform
Av: Anna Westerling

Så det här påstår att det är ett scenario om vänskap men det här är egentligen mest melodrama och konflikter som om man ska dra en slutsats från så är den "berätta för folk om dina förväntningar". Jag tycker inte om att det här scenariot går "Ni bråkade, ni är dåliga människor" till karaktärer som bara bråkar för att scenariot får dem att göra det. Jag tycker inte om mekaniken där man "Ska spela något igen fast bra", vi fattar hur det hade varit om det var bra och det slösar bara tid. Det här scenariot har helt enkelt för mycket billigt melodrama för att fungera som vad det presenteras som."

2 av 5




Scenario: Four Fates
Till: Jeepform
Av: Tobias Wrigstad

Så, grund tanken här är att en spelare spelar en pojke och sedan spelare resten av spelarna spelledare för olika öden eller vägar hans liv kan gå. Det är i sig ett intressant upplägg. Problemet är att grundstommen igen är att pojken blivit antastad och att det "kan förstöra hans liv" vilket ju är ett motiv som verkar dyka upp hela tiden i Jeepform spelen och är olyckligt. Det är dock ganska uppfriskande att se författaren förklara att hans och Vi åker Jeeps filosofi går ut på att de "Pulled som dobious shit over the years" som att spela Jingle Cats för folk och sedan ljuga för dem om att det påverkat deras undermedvetna. Dessa upplevelser har låtit författaren komma till den djupa insikten att all "input" är bra och att det inte finns någon form av dålig "input" vilket ju gör det oförvånande när det här är mycket dåligt.

I övrigt inget nytt, olyckligt sexualiserade beskrivningar av barn, lidande porr och svävande språk som bara ger oviktiga detaljer.

1 av 5.




Scenario: Några föds, några dör
Till: Jeepform
Av: Martin Brodén och Tobias Wrigstad

Det här är riktigt bra! Det använder många av greppen som jag klagat på tidigare, men när ångestskapande tekniker används inte runt lidande porr eller obekvämt sexualiserade övergrepp utan runt diskbänksrealism fungerar det hela oändligt mycket bättre. Här finns inte heller den detaljfattigdom som jag klagat på nu senast i Four Fates, istället dränker detaljerna en och skapar en inbod värld. Det är verkligen inte min grej, men det här lyckas vara vad det försöker vara. Fortfarande extremt pretentiöst på alla de dåliga sätten, men äntligen runt ett ämne som kan hantera det.

3 av 5.




Scenario: Regn
Till: Jeepform
Av: Tobias Wrigstad

Det här är inte egentligen ett scenario där man göt något utan skit bara händer och det är spelarnas roll att diskutera det som händer utan att kunna påverka det. Vilket var hur en spelledare på ett mini-konvent en gång beskrev hur han spellede Drakar och Demoner varpå jag gick och spelade något annat. Men regn går ett steg längre än den spelledaren och berättar för dig att om du inte tycker om regn så är det viktigt för spelarnas upplevelse att du döljer det efter bästa förmåga. Det är en brasklapp av sådan magnitud att den kanske borde fått författaren att inte släppa scenariot. Författaren beskriver också att han "Brukar vara den sista att lita på spelarna" vilket syns.

Scenariot utspelar sig i en surrealistisk allternativ verklighet av vårt år 1939 där vissa saker har andra namn och vissa saker är konstiga men det mesta är det samma. Krig är påväg och spelarna spelar en stor rad olika karaktärer som påverkas av det eller andra saker. Det är enorma mängder text och information som presenteras spelarkaraktärerna som sedan ska prata om och diskutera olika saker. Det är inte dåligt skrivet men så, så mycket är fördefinierat. Vad samtal ska handla om, vad som händer, hur en spelarkaraktär vänder huvudet och ser något...

Jag avskyr ju hela spelstilen, scenariot och den totala avsaknaden av agens. Men det här är bra om än emotionellt manipulativt skrivet och det är intressant. Jag hade aldrig spelat det här men för de som hade gjort det, 3 av 5.




Scenario: Resenärer
Till: Jeepform
Av: Tobias Wrigstad

Alltihop är drömmar eller drömmar som utspelar sig i drömmar. Allting i scenariot är symboliskt något annat. Det verkar dock handla om en road trip i Norrland med Fargo känsla. Jag... Det.... Allting är en dröm är ett skämt om dåliga scenarion, och den här "allting var symboliskt något annat" grejen skulle kunna få många spelare att gå i taket. Men på något sätt är det här briljant i just hur mycket det hänger sig åt grejen.

4 av 5. Välj din grupp noga om du vill spelleda det här.



Scenario: The Kick Inside
Till: Jeepform
Av: Kristoffer Lindh och Martin Brodén

Det här är ett lajv för 12 spelare. Det verkar intressant men tyvärr är bara spelledare delen och inte spelardelen uppladdad och eftersom spelledare delen korrekt börjar med att beskriva att du inte kommer förstå vad som händer om du inte läst spelardelen kan jag inte recensera det här scenario. Jag gillar att man tejpar upp rum som i Dogville dock.




Scenario: The Mothers
Till: Jeepform
Av: Frederik Berg Olsen

Det här scenariot handlar om vuxenmobbning i en mammagrupp. Man spelar ut två möten av gruppen, i det första skryter alla om hur bra allt är utom en som faktiskt har det bra. I andra ska alla vara ärliga med hur dåliga det är och sedan börja mobba den som faktiskt har set bra eftersom de tror att hon ljuger. Det är till för att skapa negativ bleed och dåliga känslor på riktigt och slutar när den som spelar offer ger upp eller ryter ifrån. Det är allt på de 4 sidorna som ligger på Scenariobiblioteket.

1 av 5. Om du bara vill känna dåliga känslor finns det lättare sätt, det här scenariot säger inget om och hanterar inte de negativa känslorna som det skapar.




Scenario: White-out: Las Vegas
Till: Jeepform
Av: Anders Nygren och Olle Jonsson

Det här är riktigt bra! Spelarkaraktärerna är alla olika Elvis imitatörer så som asiatiska Elvis och Hjälte Elvis på en road trip till en Elvis convention. På vägen går allt åt helvete i bästa Tarantino stil. Dolly Parton dör, sydstatare utmanar folk på dueller och allting är kaos på ett underhållande sätt. Det är en absolut järnväg, men i ett kort och Elvis fokuserat scenario av den här typen är det ganska ok.

4 av 5.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,313
Location
Kullavik
PlaceringSkribentSnittbetyg
Antal äventyr
01Tomas Arfert4,005
02Robert Jonsson3,676
03Gunnar Söderberg3,339
04Jonas Larsson3,254
05Krister Sundelin3,138
06Mikael Sundvall3,007
07Mikael Börjesson3,004
08Henrik Rindlöw2,673
09Jörgen Karlsson2,5022
10Tobias Wrigstad1,7010
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jag trodde du skulle bli ännu surare av att gå igenom Jeepform-spelen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Jocke;n267905 said:
Jag trodde du skulle bli ännu surare av att gå igenom Jeepform-spelen.
Jag gjorde mitt yttersta för att vara rättvis och ge dem en chans. Jag ville inte, men jag gjorde det ;)

Jag fasar för EON scenariot...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Salaligan
Till: Jeepform
Av: Tobias Wrigstad

Så scenariot handlar inte egentligen om Salaligan utan är ett politiskt, surrealistiskt scenario som utspelar sig på 70-talet och där surrealismen förstör allt som annars hade kunnat vara intressant.

1 av 5
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Samtal
Till: Jeepform
Av: Per Wetterstrand

Det är ett scenario där man spelar karaktärer som har ett ytligt samtal där man inte talar om sina egentliga problem. Det är väll realistiskt för att simulera folk som inte kan tala om sina problem antar jag? Men det är bara den typen av människa som skulle finna det här scenariot intressant och de kan göra det på riktigt. Jag vet inte om det här är menat att vara terapi för någon, men i så fall är det väll bara intressant för den personen.

1 av 5.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,313
Location
Kullavik
Jag är lite förvånad över att "Jeep"-scenariona är är så usla. Jag blev väldigt nyfiken när jag hittade dem på scenariobanken (även om jag iofs kan hålla med om att jag blev lite fundersam till de som handlade om övergrepp av olika skal). Nu är ju detta ett sammanvägt och personligt betyg, men skulle vara intressant att höra (från fler som kikat på dem) om detta är en generell uppfattning.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Summer Lovin'
Till: Jeepform
Av: Anna Westerling, Elin Nielsen, Trine Lise Lindahl

Sista Jeepform scenariot! Äntligen! Jag är så trött på den här socialrealistiska, pretentiösa sörjan till scenarion. Jag vill läsa någonting med ett innehåll igen!

Så här spelar man 3 par som har romantiska möten på en festival. Man spelar ut vad killen upplevde, tjejen upplevde sedan vad som faktiskt hände.

Det här är på riktigt ett scenario där man innan spelet ska göra en övning där man säger snuskiga ord framför varandra. Wooo! Look, om du inte kan säga kuk eller fitta framför andra vuxna människor vet jag inte hur fan du kan rollspela något med ett vuxet innehåll eller se en film med 18 års gräns. Ah, men det är inte det dummaste i scenariot. Sexscener ska spelas ut genom att två spelare sitter mitt emot varandra, hållandes händer medan deras knän rör varandra och de grafiskt beskriver sex.

Hej! Hej! Vill du knulla någon? Och de vill knulla dig?! Fucking knulla med dem! Vill du spela rollspel med dem så gör det! Du behöver inte simulera sex i ett rollspel. Det här scenariot är som att gå till en salt resturang, det ska vara en krydda och inte hela måltiden!

1 av 5.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Scenario: Luftskeppens herre
Till: Lady Blackbird hack
Av: Martina Jansson, Gustav Andersson och Adrian Bergström

Scenariot utspelar sig i samma värld som lajvet Krigshjärta och är i sig ett komiskt pulp scenario. Jag har inte någon som helst koll på lajvets värld men från det som finns här är jag intresserad. Världen är bra på det där lapptäckesfantasy när det är bra sättet.

Här är grejen med scenariot, det är riktigt roligt! Det är verkligen inte vanligt att rollspelsscenarion som försöker vara roliga faktiskt är det. Men här lyckas man genom en bra fingertoppskänsla för vad spelare faktiskt gör i ett scenario.

Brevet man får beroende på hur bra gruppen spelade genom scenariot är ett kul sätt att bedöma hur väll spelarna lyckades.

4 av 5.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Henke;n267923 said:
Jag är lite förvånad över att "Jeep"-scenariona är är så usla. Jag blev väldigt nyfiken när jag hittade dem på scenariobanken (även om jag iofs kan hålla med om att jag blev lite fundersam till de som handlade om övergrepp av olika skal). Nu är ju detta ett sammanvägt och personligt betyg, men skulle vara intressant att höra (från fler som kikat på dem) om detta är en generell uppfattning.
Om jag minns rätt så fick de väl en del kritik när de kom. Men mest då för att de beskrev sig själva som så mycket bättre än alla andra. Jag vet att jag aldrig skaffade dem för jag uppfattade dem som för pretto.

/Ulfgeir
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,548
Ulfgeir;n267952 said:
Om jag minns rätt så fick de väl en del kritik när de kom. Men mest då för att de beskrev sig själva som så mycket bättre än alla andra. Jag vet att jag aldrig skaffade dem för jag uppfattade dem som för pretto.

/Ulfgeir
De är ofattbart pretto. Men även om de inte vore det så är scenariona rollspels motsvarigheten till Damien Hirst.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jag tycker inte att Jeep scenariorna är SÅ dåliga, men de är extremt fel i tiden just nu. När de kom var de trendiga, nyskapande och pretto. Nu är de bara pretto. Jag spelade en handfull av dem på tiden det begav sig och det var ganska rejäla upplevelser. Bleed är spänande att hålla på med och de var bra på att få fram det ur sina deltagre på konvent. Idag skulle jag aldrig få för mig att ägna en timme åt att mobba den tjockaste i rummet för att se vad som häder men exakt det var vi av nån outgrundlig anledning sugna på runt milienieskiftet. Över huvud taget var det massor av bearbetning av övergrepp i konventssvängen på den tiden.

Men det fanns också en hel del skådespela och försök bli din karaktär och sånt som jag kan sakna idag.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Du är för långsam! Eller ok egentligen är du inte det, du håller rätt bra tempo, men jag har magsjuka, frun har magsjuka, barnen har magsjuka.. Alla barnen har magsjuka. Vi badar i magsjuka.

Det här är min lilla livboj som jag läser mellan rengöring och... kaskadglädje..

Iaf.. Keep it coming :)
 
Top