Re: Idéer om förband
Jag bestämmer nog hellre än att överlåta det. Bestämmer jag så kan jag förbereda utrustningspaket, bilder och allt annat som ändå lär skilja sig mer som spelskapare.
Tanke om flexibilitet: Det känns för mig vettigare att använda ett "lågt" förband som kastas in på "höga" arbetsuppgifter än tvärtom. Hellre vanliga grabbar som pga personalbrist sätts på uppgifter de inte 100% tränats till, än elitsnubbar som måste helikoptras in och hushållas med...
National Guard känns lite för "amatöriga" för min del. Rör mig gärna i utrymmet under special forces men över national guard...
Det enklaste vore ju att kopiera Battle: Los Angeles rakt av och bara köra marines. Path of least resistance. Fast jag vill nog inte köra Los Angeles...
Cybot said:USMC, US Army och National Guard är inte så olika dock.
Kanske så borde man kunna göra så att gruppen kommer överens om vilken enhet man spelar:
USMC: US marines främsta roll är som chocktrupper. Därför har de högre moral och kan tåla mer psykisk påfrestning.
US Army: Den reguljära armen. De är den stora massan och USAs muskler. De är därför utrustade med tyngre grejer. Vanligtvis brukar de ha tyngre vapen och arbeta närmare med artilleri och andra understödsenheter. Special regler kan vara att man antingen har mer eldunderstöd (alltså artilleri och sådan som kan stödja enheten när de verkligen behöver det) eller kanske får ha mer ammunition och kulsprutor.
National Guard: Har övriga specialiteer iom att de är en deltids milis. Välj ett yrke. Du kan vad det yrket rimligtvis kan. Grejer som Mekaniker, telefonreparatör osv bör väl kunna komma tillanvändning.
P.S: I Battle: Los Angeles så är protagonisterna USMC.
Jag bestämmer nog hellre än att överlåta det. Bestämmer jag så kan jag förbereda utrustningspaket, bilder och allt annat som ändå lär skilja sig mer som spelskapare.
Tanke om flexibilitet: Det känns för mig vettigare att använda ett "lågt" förband som kastas in på "höga" arbetsuppgifter än tvärtom. Hellre vanliga grabbar som pga personalbrist sätts på uppgifter de inte 100% tränats till, än elitsnubbar som måste helikoptras in och hushållas med...
National Guard känns lite för "amatöriga" för min del. Rör mig gärna i utrymmet under special forces men över national guard...
Det enklaste vore ju att kopiera Battle: Los Angeles rakt av och bara köra marines. Path of least resistance. Fast jag vill nog inte köra Los Angeles...