Nekromanti Infiltratör - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa said:
Det jag skrev kan verifieras. Jag tror inte att Data skulle autoslänga in ett Framgång om det var en infiltratör som väntade länge, men kanske. Det är inte viktigt. Det viktiga är att det räcker för en bybo att inte posta något alls till Data för att verifiera att det jag säger är sant.
Ja, jag hade fel. Det är viktigt. Det gör mig dock inte mindre grön, för det kan inte ha handlat om en infiltratör.

Det är visst viktigt ju. Tolkar man det på ena sättet så är du grönad. Tolkar man det på andra sättet så är du inte grönad än.
Antingen kan man tolka det konspiratoriskt, eller så kan man tolka det för vad som är rimligast. Det är mer grönande än rödande, faktum är att Data hade avgjort rundan till byns fördel med vilje om det var en infiltratör. Tror du i ärlighetens namn att han skulle ha gjort det eller?

Det du tar upp att Data har skrivit angår inte ens infiltratörerna. Det står ju klart och tydligt att regeltillägget avser bybor. Om du är icke-infiltratör så behöver du inte skicka in. Hur fasen ska en infiltratör veta att den regeln kommer införas om inte Data har skickat ett pm till infiltratören? ... Så här ser det förmodade pm:et ut, tycker Recca:
Troligt PM said:
Jo, hejsan... Data här. Tänkte bara informera er infiltratörer om att ickeinfiltratörer inte behöver skicka in några pm längre. Jag kommer införa det nästa runda. Gör nu ingen grej av det här, för jag insåg när jag började skriva pm:et att ni skulle kunna dra fördel av att veta det här. Ha det bra nu, infiltratörer! Vinner ni så bjuder jag på kakor, för jag håller på er. PS: Förlåt för att jag gav bort den här segern helt omotiverat.
Love Data
Det här är alltså inte ens nästan ett skämt, även om man kan tro det. Det är så här Recca de facto tror att Data har skrivit till mig.

Utöver detta så har alla kandidaterna varit duktiga och redan skickat in FRAMGÅNG/SABOTAGE. Tack för det! Till nästa fas eller runda kommer jag att ändra på hur vi går tillväga i FAS 2 att snabba på den fasen ytterligare.
Det här citatet kom efter att jag metagrönat mig. Det innebär, helt oavsett min fraktionstillhörighet, att jag visste om det här innan Data implementerade regeln öppet. Med inte alltför stor tankeverksamhet förstår man också att Data aldrig skulle låta byn vinna en runda på en regel som inte tidigare införts, något som Recca alltså håller för troligare än att Data helt enkelt bara har påskyndat den givna processen med en bybo.

Om en infiltratör lämnar in en röst i FAS 1 och dessutom är kandidat, kan den personen i samma inlägg skriva FRAMGÅNG/SABOTAGE. Om den personen inte har gjort det innan FAS 1 är avklarad kommer jag att räkna den som FRAMGÅNG i FAS 2. Med andra ord behöver inte icke-infiltratörer skicka PM om FRAMGÅNG längre.
Det här PM:et säger samma sak, det är bara att regeln är lite bättre tillämpad här. Det här är citat som du själv har lyft fram.

-------
Som jag ser det är strategin redan ute iom att du är ulv och övriga ulvar kommer sitta och höka på dina inlägg! Om du är ulv så finns det inte en enda ulv i världen som skulle missat din strategi. Vicotnik skulle absolut inte göra det, det är han för luttrad för.

Jag är inte dum Mukwa, jag tog upp det här EFTER sabotage-resan trots att jag la märke till det på direkten. Jag kunde inte lyfta det innan eftersom det skulle gett ulvarna en strategi i onödan om det visade sig att jag hade fel.
... Hur ska du ha det? Du anklagar mig för att skriva ulvtips som ulvarna då givetvis hittar med hökögon och försvarar dig själv med att du väntade med de här anklagelserna för att ulvarna inte skulle få något gratis? Nä du, det håller inte. Dessutom är inte någon spelare här dum, somliga har iofs en väldans otur när de tänker ibland, och ulvarna skulle ha gjort så ändå, oavsett vad jag skrev, eller försöka argumentera emot beslutet i tråden...

Men nu MÅSTE JAG LYFTA DET för annars kanske vi tar med oss en ulv på resan när vi röstar in dig, Mukwa. Det fattar du väl? Jag tror ju att du är ulv. Om jag inte får anklaga dig med anledningen till att jag misstänker dig så ska jag göra vad i stället?
Om du hade läst mitt inlägg istället för att hitta på spydigheter så hade du märkt att jag inte drog några växlar alls på att du har basunerat ut det här. Jag exemplifierade hur väldans tunnt ditt case är.

Då är jag en ulv enligt din logik för att jag anklagar dig med anledningen till min misstanke mot dig? That is fucking absurd.
Jag har inte påstått att du är en ulv. Jag har påstått att du inte grön. Det här är inte första gången jag förtydligar det. Jag påstår inte att du är ulv i det här inlägget heller, jag påstår bara att du har otur när du tänker.

Inlägget som helhet till trots så är jag faktiskt väldigt osäker just nu.
Ja, tacka fan för det...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Nån pratade för övrigt om huruvida Vico är ulv. Jag tror att han är ulv. Han brukar vara ganska framåt, men än så länge har han nästan inte synts till överhuvudtaget. Därtill gick uppdraget åt fanders när han klev på båten. Jag tror att Vico helt visste vad han gjorde (som konversationen mellan honom och Vimes vittnar om) och att han offrade sig för sitt lag. Vico är min första ulv. Han visste vilket förslag som skulle gå igenom när han blev Prussiluska. Att sabotera ett skepp med fler ulvar på är dumt eftersom det måste finnas ulvar kvar som är tillåtna att åka på uppdrag, så därför tror jag att Recca och Vimes är bybor. Det här är alltså det mest rimliga, det kan givetvis vara så att det fanns en infiltratör även på den första resan, men jag tror inte det. Vico är ulv. Men hans kumpaner då? Hans kumpaner är Tyr och... någon mer. Kanske Cassius, att rösta olika på två identiska resor är ganska konstigt, men jag har fått ganska bra vibbar av honom innan, och hans försvar är ganska ok. KK ångar på som vanligt och känns ganska stabil än så länge. !Paxen är lika hal som vanligt och jag kan inte avskriva honom.
Mina topp 3 är i nuläget Vico, Tyr och !Paxen, men jag har inget särskilt på någon av dem förutom Vico... och Tyr har varit lite mysko, för att sedan gå helt under jorden. !Paxen är mest för att fylla ut listan.

Utförligare motiveringar får vänta.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Anledningen till att jag röstade nej till ledare Kanaljes nominering var att jag inte var övertygad om att ledare Vicotnik var en infiltratör. Med tanke på att jag ser på ledare Mukwa-Vimes som troligare infiltratörer så måste ledare Vicotnik vara en infiltratör för att inte en infiltratör ska slinka med på uppdraget.

Nu tror jag att ledare Mukwa är infiltratör, men låt oss anta för en stund att han garanterat är en. I runda 1 så skulle han antagligen inte skrivit som han gjorde med att alla i gruppen, även röde Vimes, kommer rösta framgång om han var ensam infiltratör. Det är troligare att han hade åtminstone en kompis med sig. För att ledare Vicotnik ska kunna vara infiltratör så innebär det en kompis, antagligen ledare Vimes.

Så vi har en situation där infiltratörerna haft en gröningsrunda och nu bevisligen vill plocka poäng. Ledare Vicotnik frågar tidigt varför ledare Vimes inte använde sig av musketörerna i sin nominering och kör på sin linje i sin egna nominering. Varför skulle han välja gruppen som han gjorde om han var infiltratör och ville plocka poäng? Hur jag än vrider och vänder på det så verkar det vara ett dåligt drag för en infiltratör.

Ledare Recca har grönat upp sig på sistone. Rösten i nominering 2.2 och att hon nämnde att hon hittat en scum tell på ledare Mukwa. Hon sa förvisso inte vad det var, men att gå emot medmusketören i det läget var stort. Ledare Kanalje har jag sett som rätt grön hela spelet. Jag gillar hur han tänker. Ledare !Paxen, Cassius och Vicotnik är mer osäkra kort. Ledare Vic har gett mig en svag grön känsla, ledare Cassius har gett mig en svagt röd känsla och ledare !Paxen ligger någonstans i mitten. Det baseras mest på hur de spelat och röstat.

Om inte någon kan ge en bra förklaring till hur Mukwa-Vicotnik-Vimes kan vara infiltratörer tillsammans så kommer jag antagligen rösta emot. Jag vill inte att vi bommar igen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa said:
Mukwa said:
Det jag skrev kan verifieras. Jag tror inte att Data skulle autoslänga in ett Framgång om det var en infiltratör som väntade länge, men kanske. Det är inte viktigt. Det viktiga är att det räcker för en bybo att inte posta något alls till Data för att verifiera att det jag säger är sant.
Ja, jag hade fel. Det är viktigt. Det gör mig dock inte mindre grön, för det kan inte ha handlat om en infiltratör.

Det är visst viktigt ju. Tolkar man det på ena sättet så är du grönad. Tolkar man det på andra sättet så är du inte grönad än.
Antingen kan man tolka det konspiratoriskt, eller så kan man tolka det för vad som är rimligast. Det är mer grönande än rödande, faktum är att Data hade avgjort rundan till byns fördel med vilje om det var en infiltratör. Tror du i ärlighetens namn att han skulle ha gjort det eller?

Det du tar upp att Data har skrivit angår inte ens infiltratörerna. Det står ju klart och tydligt att regeltillägget avser bybor. Om du är icke-infiltratör så behöver du inte skicka in. Hur fasen ska en infiltratör veta att den regeln kommer införas om inte Data har skickat ett pm till infiltratören? ... Så här ser det förmodade pm:et ut, tycker Recca:
Troligt PM said:
Jo, hejsan... Data här. Tänkte bara informera er infiltratörer om att ickeinfiltratörer inte behöver skicka in några pm längre. Jag kommer införa det nästa runda. Gör nu ingen grej av det här, för jag insåg när jag började skriva pm:et att ni skulle kunna dra fördel av att veta det här. Ha det bra nu, infiltratörer! Vinner ni så bjuder jag på kakor, för jag håller på er. PS: Förlåt för att jag gav bort den här segern helt omotiverat.
Love Data
Det här är alltså inte ens nästan ett skämt, även om man kan tro det. Det är så här Recca de facto tror att Data har skrivit till mig.
Lolwut?

Va snackar du om, Mukwa?

...Dina motiv till varför du outar att det blev ett automatiskt framgång när du inte röstade vore ju fullständigt självklara om du var infiltratör. Som infiltratör skulle du ju se supergrön ut. Det du snackar om ovan vet jag inte vad det är. Du har nog snurrat till det lite.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca förklarar 1+1 för Mukwa

För att förklara eftersom du inte förstått vad jag snackar om:

1. Du röstar inte framgång eller sabotage. Du glömmer bort. Fine.

2. Data bestämmer på flygande fot att ett ej inskickat sabotage/framgång blir automatiskt framgång. Antagligen för att han inte orkar vänta. (Alltså helt oavsett om du är infiltratör eller bybo).

3a. Du upptäcker att du autoframgångat när du varit seg.
3b. Du skriver att du autoframgångat. Vips ser du grön ut eftersom folk, jag inkluderat, tycker att det är rimligast att du är bybo som fått autoframgång.

Jag ifrågasätter logiken i detta resonemang. Jag tycker att det är ungefär lika rimligt att Data bestämmer sig för att autoframgånga dig både om du är infiltratör och om du är bybo. Jag tror att anledningen till att han autoframgångar är för att han inte orkar vänta på slashasen. Det går att tolka som att han gör det för att du är bybo. Men det går också att tolka det som att han gör det för att du inte skickat in ett sabotage.

Rent krasst kan man se det på olika sätt här. Antingen tänker Data så här: "Jag autoframgångar Mukwa för han skulle ändå röstat framgång eftersom han är bybo." Följt av ett par timmar senare: "Fan va dum jag är, nu måste jag ju fixa nån ny trixig regel så att inte alla tror att Mukwa är grön nu."

Eller så tänker Data så här: "Jag autoframgångar Mukwa för han har inte röstat sabotage. Eftersom han inte saboterar så blir det inget sabotage."

Jag tycker ju att båda är rimliga slutsatser av det inträffade. Eftersom det inte är självklart för mig att du är grön, Mukwa, så måste jag ju återgå till en analys av dig och dina inlägg. Du har de facto skrivit ett inlägg där du ger en strategi till ulvarna, och där det ser ut som att du är i maskopi med Vicotnik.

Om du inte fattar mitt inlägg nu så blir jag faktiskt sur.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa said:
Jag har inte påstått att du är en ulv. Jag har påstått att du inte grön. Det här är inte första gången jag förtydligar det. Jag påstår inte att du är ulv i det här inlägget heller, jag påstår bara att du har otur när du tänker.
Du. Jag är mil framför dig i analysen av det här spelet. Så om du lugnar dig lite och läser vad jag skriver istället för att få för dig massa konstigheter så kanske vi kan klara av det här utan allt för mycket bråk.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

...Dina motiv till varför du outar att det blev ett automatiskt framgång när du inte röstade vore ju fullständigt självklara om du var infiltratör. Som infiltratör skulle du ju se supergrön ut. Det du snackar om ovan vet jag inte vad det är. Du har nog snurrat till det lite.
Nej, men du har snurrat till det. Först röstade jag för förslaget, och sedan var vi tvungna att skicka in våra framgångs-pm. Så såg spelet ut enda tills det blev helg och jag helt glömde bort det här. Under helgen bestämde sig Data för att ändra på det här förloppet, så att spelet kunde fortsätta trots att jag inte skickade in något framgångs-pm. Data skriver även att det är så här det kommer bli under resten av partiet. Bybor behöver inte skicka in framgångs-pm eftersom det är onödigt. Data har liksom bekräftat det jag skrev. Två gånger. Alltså är det sant att jag fick reda på det här innan det kom ut i tråden. Jag missade att skicka in pm:et och Data satte upp mig på framgångssidan tillsammans med ett pm där han konfirmerade att han gjort så. Det här skulle inte Data ha gjort om jag var infiltratör, för då hade han förstört hela rundan för infiltratörerna om de hade velat sabotera. Nu har jag förklarat det så tydligt jag kan, så många gånger jag orkar. Om det inte hjälper finns inläggen kvar och det går att läsa dem igen tills man förstår. Vassego.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Recca said:
Mukwa said:
Jag har inte påstått att du är en ulv. Jag har påstått att du inte grön. Det här är inte första gången jag förtydligar det. Jag påstår inte att du är ulv i det här inlägget heller, jag påstår bara att du har otur när du tänker.
Du. Jag är mil framför dig i analysen av det här spelet. Så om du lugnar dig lite och läser vad jag skriver istället för att få för dig massa konstigheter så kanske vi kan klara av det här utan allt för mycket bråk.
Shoot then.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Midnattsrapport 3.1

Tack Tyr för ett fint svar.

Nu ska vi se vad farbror Kånkel kan skrammla fram på kvällskvisten.

Jag har minst en infiltratör bland de tre musketörerna och det är Mukwa.

Cassius hade jag som en av de grönaste innan hans debacle som växte sig ännu större i mina ögon efter Reccas upplyftande inlägg. Cassius vill eller vill inte åka med i vår båt? Vill vi ha med Cassius i vår båt? Vimes var inne på nått med !Paxen. Tänk om min nominering som röstades ner var så träffande att jag pluppade in två ulvar? !Paxen och Cassius. Det förslaget röstades ner med Mukwa i täten om jag inte är fel ute. Cassius och !Paxen röstade för så att det inte skulle se allt för märkligt ut med tanke på vårt snack (mest Reccas tror jag) om att det är för många som röstar lika. Nu nominerar !Paxen samma team och Mukwa ställer sig åter på tårna för att rösta ner det. Cassius försöker lite smygigt att ta sig runt det och det blir lita kaos i byn.

Är det min noja eller är jag nått på spåren?

Jag är rätt osäker på om jag vill ha kvar min JA röst i nuläget, men blir det ett NEJ så har vi två potentiella ulvar i mina ögon. Sen har vi Tyr och han ses ju som lite röd av andra. Jag är inte anti Tyr och kan tänka mig att åka med honom alla dagar.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Recca förklarar 1+1 för Mukwa

Recca said:
För att förklara eftersom du inte förstått vad jag snackar om:

1. Du röstar inte framgång eller sabotage. Du glömmer bort. Fine.

2. Data bestämmer på flygande fot att ett ej inskickat sabotage/framgång blir automatiskt framgång. Antagligen för att han inte orkar vänta. (Alltså helt oavsett om du är infiltratör eller bybo).

3a. Du upptäcker att du autoframgångat när du varit seg.
3b. Du skriver att du autoframgångat. Vips ser du grön ut eftersom folk, jag inkluderat, tycker att det är rimligast att du är bybo som fått autoframgång.

Jag ifrågasätter logiken i detta resonemang. Jag tycker att det är ungefär lika rimligt att Data bestämmer sig för att autoframgånga dig både om du är infiltratör och om du är bybo. Jag tror att anledningen till att han autoframgångar är för att han inte orkar vänta på slashasen. Det går att tolka som att han gör det för att du är bybo. Men det går också att tolka det som att han gör det för att du inte skickat in ett sabotage.

Rent krasst kan man se det på olika sätt här. Antingen tänker Data så här: "Jag autoframgångar Mukwa för han skulle ändå röstat framgång eftersom han är bybo." Följt av ett par timmar senare: "Fan va dum jag är, nu måste jag ju fixa nån ny trixig regel så att inte alla tror att Mukwa är grön nu."

Eller så tänker Data så här: "Jag autoframgångar Mukwa för han har inte röstat sabotage. Eftersom han inte saboterar så blir det inget sabotage."

Jag tycker ju att båda är rimliga slutsatser av det inträffade. Eftersom det inte är självklart för mig att du är grön, Mukwa, så måste jag ju återgå till en analys av dig och dina inlägg. Du har de facto skrivit ett inlägg där du ger en strategi till ulvarna, och där det ser ut som att du är i maskopi med Vicotnik.

Om du inte fattar mitt inlägg nu så blir jag faktiskt sur.
Allt det här har jag förstått att du menar och det är just det här som jag förkastar som rent strunt. I punkt två vill du få det till att det är lika troligt att jag skulle vara infiltratör som om jag var bybo, t o m mer troligt att jag är infiltratör eftersom det är det du har kommit fram till. Det är ju rent snickesnack. Läs om mina inlägg tills det går in, för nu har jag ordat tillräckligt om det här. Jag vill inte uppehålla dig när du tar dig an nästa mil i spelet :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa said:
...Dina motiv till varför du outar att det blev ett automatiskt framgång när du inte röstade vore ju fullständigt självklara om du var infiltratör. Som infiltratör skulle du ju se supergrön ut. Det du snackar om ovan vet jag inte vad det är. Du har nog snurrat till det lite.
Nej, men du har snurrat till det. Först röstade jag för förslaget, och sedan var vi tvungna att skicka in våra framgångs-pm. Så såg spelet ut enda tills det blev helg och jag helt glömde bort det här. Under helgen bestämde sig Data för att ändra på det här förloppet, så att spelet kunde fortsätta trots att jag inte skickade in något framgångs-pm. Data skriver även att det är så här det kommer bli under resten av partiet. Bybor behöver inte skicka in framgångs-pm eftersom det är onödigt. Data har liksom bekräftat det jag skrev. Två gånger. Alltså är det sant att jag fick reda på det här innan det kom ut i tråden. Jag missade att skicka in pm:et och Data satte upp mig på framgångssidan tillsammans med ett pm där han konfirmerade att han gjort så. Det här skulle inte Data ha gjort om jag var infiltratör, för då hade han förstört hela rundan för infiltratörerna om de hade velat sabotera. Nu har jag förklarat det så tydligt jag kan, så många gånger jag orkar. Om det inte hjälper finns inläggen kvar och det går att läsa dem igen tills man förstår. Vassego.
Men faktum är ju att det hade varit en ganska smart taktik för ulvarna att inte sabotera i första rundan också. Det kan ju mycket väl vara en gröningsrunda som K.K menade. Det kanske t.om. är en väldigt vanlig taktik att göra så. Jag vet inte vilken erfarenhet Data har av det här spelet. Men som jag ser det kan det ha varit så att han autoframgångade en infiltratör. Ju mer jag funderar på det ju mindre troligt låter det visserligen... Men jag tänker banne mig inte utesluta något.

Okay. Vi säger så här. Jag håller det för mer sannolikt att han skulle klanta sig på det här viset om du var bybo.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Recca förklarar 1+1 för Mukwa

Mukwa said:
Allt det här har jag förstått att du menar och det är just det här som jag förkastar som rent strunt. I punkt två vill du få det till att det är lika troligt att jag skulle vara infiltratör som om jag var bybo, t o m mer troligt att jag är infiltratör eftersom det är det du har kommit fram till. Det är ju rent snickesnack. Läs om mina inlägg tills det går in, för nu har jag ordat tillräckligt om det här. Jag vill inte uppehålla dig när du tar dig an nästa mil i spelet :gremtongue:
Jag vill ju ha dig som ulv för att jag då har min treenighet av ulvar, Tyrvicmuk... Där har du rätt. Nu ska jag ta en paus. Jag har tänkt lite och det är nog mer troligt att du är grön och bara lite dum i huvet. Varför är Vimsy och jag gröna då, Mukwa? För då blir ju Vic en garanterad röding.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Midnattsrapport 3.1

Nä, visst. En gröningsrunda är inte fy skam för ulvarna. Det är ju typ som att rösta ut sin egen polare R1, så det är inte omöjligt att vi har en (eller två) infiltratörer bland Recca-Vimes-Mukwa. Två håller jag för osannolikt, men inte bortom rimliga tvivel. Vico tror jag dock är mer scum, för annars hade han ojat ned sig i tråden vid det här laget. Han har istället valt att bara gå till omklädningsrummet, för han vet att han har gjort det han skulle och inte kommer få göra något mer.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Midnattsrapport 3.1

Jag har nu läst ifatt. Jag har ändrat min röst till JA. Av följande anledningar:

1.
Jag upplever att vi är uppdelade i en polemik mellan Recca och Mukwa(till viss del Vimes). Jag håller Recca högre än jag gör Vimes och därför är jag beredd på att lita på hennes misstankar om de troliga infiltratörerna.

2. Vi måste på något sätt välja en linje för att kunna gå vidare. K.K gav en rimlig analys till olika troliga utfall av vår resa. De är på många sätt osäkert, men osäkert kommer de tyvärr vara.

3. När jag läser så känns det bara som att Mukwa konstant slår runt sig, vilket upplevs som en panik. Panik är något K.K lärt mig är ulvens tecken(Källa: Reccas varulvslir och min ulv-oskuld)

4. Jag upplever alla på resan som grönare efter att ha läst om och granskat Reccas inlägg mer noga(Läs: Läst dom ordentligt... FÖRLÅT MIG!). Förutom !Paxen, mest eftersom jag inte förstår hans spel överhuvudtaget, detta är dock inte första gången jag upplever det från honom och det har då visat sig att han vid åtminstonde ett tillfälle faktiskt var bybo.

5. Bland Recca, Vimes, Mukwa och Vicotnik finns minst en infiltratör och med största sannolikhet inte tre. Av dessa håller jag Recca minst trolig. Därför bör hon följa med på vår nästa resa.

6. Vimes kritik om att vi sitter i skiten ifall denna resa inte lyckas gör att det känns otroligt svårt att rösta. Men framtills vidare kommer min röst ligga på JA. Som ni ser är jag beredd på att ändra mig.

Ps. Ett förtyligande till Recca, jag fick för mig att rösterna inte gick att ändra när jag fattade att jag hade tabbat mig ordentligt i min läsning. Innan de hade jag inte reflekterat över det eftersom jag hade känslan av att det var en stabil röst, eftersom både Recca och Vimes höll samma linje. Ds.

K.K bad mig tidigare att skriva om hur jag skulle nominera, det kan jag inte svara på. Men mest troligt hade du och Recca varit med på flighten samt jag själv, men mer vet jag inte. Det hade röstningsrundorna nu och efterföljande diskussioner fått visa.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Mukwa said:
Nä, visst. En gröningsrunda är inte fy skam för ulvarna. Det är ju typ som att rösta ut sin egen polare R1, så det är inte omöjligt att vi har en (eller två) infiltratörer bland Recca-Vimes-Mukwa. Två håller jag för osannolikt, men inte bortom rimliga tvivel. Vico tror jag dock är mer scum, för annars hade han ojat ned sig i tråden vid det här laget. Han har istället valt att bara gå till omklädningsrummet, för han vet att han har gjort det han skulle och inte kommer få göra något mer.
Nä. Det är sant att han är körd i det här spelet nu. Och jag delar din uppfattning om att det är rödande att han är så tyst. Men sen så är det ju lite läbbigt också. Han försöker inte ens med nåt och då känns det som att han offrar sig lite för sin eventuella kompis i grupp 1.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Midnattsrapport 3.1

(vart längre än väntat och jag padd-skriver så det kan finnas luckor och flumm i mitt snack.)

Bra inlägg Cassius. Du är stabil i mina ögon och har vunnit tillbaka en hel del av det du sumpade till med velandet. Din JA röst kanske räcker för att få till en resa och det grönar dig till viss mån.

Alltså. Om vi tänker så här: En infiltratör vill åka i en båt med brunmelerade spelare så att ett sabotage kan vändas mot en grön spelare. Att Cassie ändå ställer sig bakom !Paxens och min nominering efter detta tyder ju på att han är mer grön än röd.

R1 hade vi bara transparenta spelare och det gick vägen. I mina ögon grönande det ingen.

R2 hade vi tre gröna och en ofärgad. Att plocka med nån som ser brun ut är ju bara dumt. Alltså, exempelvis Tyr som i många ögon var brun i R1. Därför plockades Vicotnik in. Han såg inte så brun ut. Han var och är rätt transparent fortfarande. Resan saboterades och Vic får ta smällen. Hade Tyr varit med hade fler låtit sig övertygas om att han var brun, men eftersom han var brun innan så hade det ju inte hjälpt infiltratörerna tillräckligt.

R3 här måste infiltratörerna få in så många brunmelerade spelare som möjligt så att ett sabotage kan utföras utan att fler en än infiltratör exponeras bland en massa bruna namn som egentligen är gröna. Detta för att göra det möjligt att ta hem spelet i R4 alternativt ha chansen på att få in ett brunt namn bland de gröna namnen i R5.

Röstar vi igenom det här teamet i R3 och resan går åt pipan tror jag inte att Cassie är boven. Samma princip som jag slänger fram på Vicotnik. Varför skulle en infiltratör gå in och offra sig för att sedan vara ett oanvändbart kort? Det håller inte ihop lixom. Fixar vi den här resan så måste infiltratörerna lyckas få in två infiltratörer i R4 för att ha möjlighet att vinna och då låter det i mina öron väldigt långsökt att Vicotnik och Cassius offrat sig för den sista infiltratören. Således kan inte båda vara scum. En av dem kan ju offra sig men inte båda.

Hmm. Alltså.. R3 är den rundan där infiltratörerna måste få in en av sina tillsammans med en bunt osäkra kort. Då blir det mer meck för oss att hitta den som verkligen är brun. Saboteras resan med merparten av gröna eller i alla fall grönskimrande spelare försvåras det avsevärt. Lyckas inte infiltratörerna få in någon i R3 så är loppet över och vi går mot en säker seger vill jag i alla fall tro. För infiltratörernas del gäller det då att få in två man i R4 för att ha en chans på seger och det känns långsökt hur många aspiranter jag än har som ulv. Att undvika dem parvis är ju lättare än att undvika singel ulvar.

Fnuk. Jag är rätt trygg med den grupp som är nominerad nu, men jag skulle kunna tänka mig att dumpa Cassie eller !Paxen för Tyr som känns stabil och trygg. !Paxen är i nuläget mitt osäkraste kort, men hans random spel pekar ju mot att han är mer grön än röd. Att Vimes pekar utt !Paxen som skurk gör mig mer nojjig över Vimes färg. Är det någon som lättvindigt köper Paxies randomness när han är bybo så är det ju Vimes. Nu skapar Vimes lite oreda hos mig (mmm jag kände mig mer stabil och mindre nojjig innan).

Alla de tre musketörerna har Vicotnik på sin ulv lista. En eller två av dem är i mina ögon bov. Alltså Mukwa/Vimes.

Recca, du har gjort ett stort jobb mot Mukwa men nu på slutet så ser det ut som om du vacklar lite i dina misstankar. Betyder det då att Vicotnik går fri i och med att Mukwa ser grönare ut för dig? Om så är fallet så känns det bättre för mig. Då är det mest Vimes/Mukwa som brunmålar Vicotnik och det ger mig en bättre fealing på att minst en av dom är scum.

Jag måste få bort några ulvar från min lista...de är allt för många nu.

Är Vicotnik ulv då har vi vunnit. Han hänger ju med Mukwa eller Mukwa/Vimes. Snor vi hem den här rundan kan inte två ulvar mejsla sig in i R4 för vi kommer inte att skicka nån av de tre till R4 om jag får bestämma.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Midnattsrapport 3.1

Konrad Konvalj said:
Recca, du har gjort ett stort jobb mot Mukwa men nu på slutet så ser det ut som om du vacklar lite i dina misstankar. Betyder det då att Vicotnik går fri i och med att Mukwa ser grönare ut för dig? Om så är fallet så känns det bättre för mig. Då är det mest Vimes/Mukwa som brunmålar Vicotnik och det ger mig en bättre fealing på att minst en av dom är scum.

Jag måste få bort några ulvar från min lista...de är allt för många nu.

Är Vicotnik ulv då har vi vunnit. Han hänger ju med Mukwa eller Mukwa/Vimes. Snor vi hem den här rundan kan inte två ulvar mejsla sig in i R4 för vi kommer inte att skicka nån av de tre till R4 om jag får bestämma.
Läggdags nu ju. Men ja måste.

Jag vacklar lite, ja.. Jag vet inte. Det blev svårt plötsligt. Vicotnik får ju inte gå fri. Det Mukwa tillägger om att han bara slunkit undan håller jag med om tyder på att han offrade sig för infiltratörsgemenskapen.

Sen är det ju frågan om ulv nr 2 i grupp 1. Finns det någon sådan? Jag tänker mig ju att:
1. Vi såg inte speciellt mycket protester mot grupp 1 i runda 1. Om den gruppen inte innehöll några infiltratörer borde det väl hörts mer protester från våra 3 infiltratörer. Å andra sidan var vi rätt stenhårda på punkten att ingen blev grönad av en genomröstad framgång på grupp 1.

Men jaoo.. Jag vill ju ha Vimsy och Mukwa gröna. Om de är gröna däremot så är jag bensäker på Vic och Tyr. Det vore ganska skönt att vara så övertygad...

Den sista ulven i så fall? Jag vet inte... Paxen eller Cassius... Det rimmar lite illa faktiskt. Jag ser dig, K.K som mer grön än de flesta. Mukwa är ju precis som han var i klassikern och då var han bybo. Vimsy har spelat okay och ser byboig ut. Kan det vara så enkelt att Tyr+Vic+Cass/Pax är ulvar?

Eller är det Tyr+Muk+Vic?

Det är väl mina tankar, just nu. Vimsy har ju inte spelat topp-bra heller egentligen. Tar mycket rygg på mig, så pass mycket att Cassius tror att vi är en och samma person och talar om "oss" och "våra misstankar" som en och samma sak. Vimsy tog rygg på mig i Maffia-liret också och då var han ulv.


Nä, jag blir inte klok på det här. Nu ska jag sova.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,479
Location
Helsingborg
Midnattsrapport 3.2

Midnattsrapport. En röstande kvar, vilket innebär att det kan bli en auto-röst 23.59 idag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Re: Midnattsrapport 3.1

Äh, mitt arsle att jag tagit rygg på dig Recca. Bara för att Cassius läser slarvigt. Så bra är du inte.

Sen va, nu ser det ut som om den här nomineringen ska gå igenom (skönt att komma vidare), men jag tycker allvarligt talat att det är crap. Det är liksom tre namn som vi inte kommer kunna skicka igen om det blir sabotage: KK, Cassie, paxy (skulle vi våga skicka Recca?). Det är skit.

Nu verkar det som om folk röstar för, så jag hoppas att de sett något jag inte sett (Mukwas ulveri, typ) och att det inte saboteras något, för då vinner vi.
 
Top