Nekromanti [Infiltratör] Intresseanmälan, 5-10 stycken

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Recca said:
Påstående: Den grupp som väljs av presidenten får inte vara lika stor till antalet som antalet bybor medger, för då fungerar inte spelet. Jag kan presentera bevis för det här uttalandet :gremwink: men jag tänkte se om Han kan bekräfta att presidentens grupp är mindre till antalet än antalet bybor.

Fråga: Är det så att gruppens antal är flytande och presidenten bestämmer från gång till gång hur många denne vill ta med på uppdraget?
För i så fall tillkommer en ny aspekt av strategi. T.ex: Om antalet bybor är 5 och antalet infiltratörer är 3-4 så ska gruppen vara minst 3 stor men kan vara 4-5 stor också.
Om gruppen skulle bestå av 5 personer när antalet bybor är 5 totalt så innebär det att bybor måste protestera mot uppställningen i samtliga fall om de skulle finnas i gruppen som inte blir vald. Det känns som en felkonstruktion om det skulle funka så.

Oj vänta. Antalet ledare ökar i takt med rundorna. That answers my question... :gremcrazy:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Recca said:
Vimes said:
Jag hajar (bra med flödesschema! :gremsmile: ).

Jag kommer nog suga på det här spelet.
Nädå. Det här kommer bli bra. *Pat pat.*
Fan, jag är ju värsta seniora varulvsspelaren och så håller du på och patroniserar mig såhär...
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Påstående: Den grupp som väljs av presidenten får inte vara lika stor till antalet som antalet bybor medger, för då fungerar inte spelet. Jag kan presentera bevis för det här uttalandet :gremwink: men jag tänkte se om Han kan bekräfta att presidentens grupp är mindre till antalet än antalet bybor.
Påståendet är fel eftersom det inte är ovanligt att gruppen som ska väljas är lika stor som det totala antalet bybor. Särskilt mot slutet av spelet. Däremot är gruppen aldrig större än antalet bybor. Det hade fungerat dåligt. :gremtongue:

Nu hade jag ju föredragit om sådana här diskussioner uppkom under spelets gång, men lite kan jag väl skriva. Lika stor grupp som antal bybor fungerar eftersom det tenderar att komma mot slutet. Byn har stress på sig att skilja bybo och spion. Visst att alla bybor som inte kommer med kommer rösta ned förslaget. Det kommer även spioner göra. Men vid det här laget så kommer folk ha en aning om vilka som är vilka. Det intressanta inträffar när vi börjar närma oss den 5:e nomineringen i en runda. Mycket beror på vilka som är ledare. Om en misstänkt spion är ledare i runda 5 så känner sig byn tvingade att på gott och ont haka på något tidigare förslag i rundan. Lyckas spionerna känna av detta eller avslöjar de sig i processen?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Det här kommer bli skitkul. Hur långa är rundorna?
Det tror jag med!

Har för mig att Han hoppades på 3 dagar långa rundor som längst. Men jag tror inte att det finns några deadlines som sådana.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Va? Som mest 3 dagar men inga deadlines? Hur funkar det?
Alltså han hoppas på att vi ha ett så pass högt tempo att våra rundor är över efter 3 dagar ungefär. Men jag tror inte det finns någon deadline. Jag kan inte minnas att han nämnt något om det iaf.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Recca said:
Va? Som mest 3 dagar men inga deadlines? Hur funkar det?
Alltså han hoppas på att vi ha ett så pass högt tempo att våra rundor är över efter 3 dagar ungefär. Men jag tror inte det finns någon deadline. Jag kan inte minnas att han nämnt något om det iaf.
Det är något fel på din formulering. Antingen är rundorna om man räknar ihop dem 3 dagar långa, eller så är varje runda 3 dagar lång.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Tyr said:
Recca said:
Va? Som mest 3 dagar men inga deadlines? Hur funkar det?
Alltså han hoppas på att vi ha ett så pass högt tempo att våra rundor är över efter 3 dagar ungefär. Men jag tror inte det finns någon deadline. Jag kan inte minnas att han nämnt något om det iaf.
Det är något fel på din formulering. Antingen är rundorna om man räknar ihop dem 3 dagar långa, eller så är varje runda 3 dagar lång.
Det jag menade var att varje runda bör vara 3 dagar lång. Jag tror det skulle misslyckas kapitalt att klämma in hela spelet under tre dagar om man spelar över forum. Dessutom vet man inte på förhand hur många rundor det blir. :gremtongue:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,603
Location
Stockholm
Äh fan, det här verkar helfestligt men jag kommer vara alldeles för trängd med tid som det är de kommande veckorna. Jag får stå över. Men kommer nog inte kuna slita mig från att glutta på er emellanåt :gremtongue:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Jag är Han och har bytt användarnamn.

Brynolf said:
Äh fan, det här verkar helfestligt men jag kommer vara alldeles för trängd med tid som det är de kommande veckorna. Jag får stå över. Men kommer nog inte kuna slita mig från att glutta på er emellanåt :gremtongue:
Ok, det gör inget. Det är faktiskt bättre att vara 5-6 än 7+ för detta första spel, för det tillkommer en specialregel i fjärde rundan med 7+ deltagare. :gremsmile: Annars tror jag inte att det här spelet kommer att kräva lika mycket tid i att läsa som varulvsspelen.

Till alla!
Ingen runda har en deadline men nästa fas (av de två röstningsfaser som finns i varje runda) sätter alltid igång när alla har röstat. Det finns bara saker att diskutera i första fasen och det behöver inte vara direkt utstuderade saker utan det borde räcka med 0-3 inlägg från varje person. Därför hoppas jag att varje runda inte tar längre än tre dagar.

Jag är dock medveten om att jag nu förutsätter att alla kommer att vara inloggade minst tre gånger om dagen för att detta ska inträffa men så kommer givetvis inte att ske. Helger kommer exempelvis dra ut på tiden.

Som jag har sagt förut. Man behöver antagligen inte skriva lika mycket som i varulvsspelen! Man måste inte tvinga folk till att snacka. Personer som skriver noll inlägg behöver inte vara infiltratörer. Det kommer att bli mer text i senare rundor (3-5) när spelet kan ta slut och det finns mycket att spekulera kring, men första rundan borde inte ta längre än 1-2 dagar. Den första rundan är också att betrakta som en tutorial.

Mer information kommer dock i PM:et om fem timmar. :gremsmile: Jag håller med Tyr om att man inte ska spekulera allt för mycket, utan saker och ting kommer att visa sig under spelets gång.

/Han som ser det här spelet som en intressant testomgång
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag kan vara med, men såg att det skulle passa bättre att ha det antal spelare ni har nu, så jag kan skippa det. Vill ni ha med mig så hänger jag på!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Skrev ett PM precis till Data, jag är också gärna på ifall det är möjligt. Trodde deadline var idag men såg nu att jag hade läst fel.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Mukwa said:
Jag kan vara med, men såg att det skulle passa bättre att ha det antal spelare ni har nu, så jag kan skippa det. Vill ni ha med mig så hänger jag på!
Vill du vara med så ska du vara med! Vi har redan 7 spelare så det blir inte krångligare bara för att du är med. Men det är möjligt att det blir mer kul!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Cassius said:
Skrev ett PM precis till Data, jag är också gärna på ifall det är möjligt. Trodde deadline var idag men såg nu att jag hade läst fel.
Det ska inte vara några problem. Vi är inte 10 spelare ännu och du hann före deadline med ett par timmars marginal. :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Cassius said:
Skrev ett PM precis till Data, jag är också gärna på ifall det är möjligt. Trodde deadline var idag men såg nu att jag hade läst fel.
Sista anmälningsdag för att vara med är till och med idag. :gremsmile: Här är de som kommer att vara med i spel än så länge. Det är fortfarande lite mindre än fyra timmar kvar. Två platser finns kvar. :gremsmile:

Anmälda
  1. Tyr
  2. Recca
  3. Vimes
  4. Vicotnik
  5. Konrad Konvalj
  6. !Paxen
  7. Mukwa
  8. Cassius
/Han som nu ska bege sig ut och löpa och sedan kolla på Robin Hood (21.00) och börja skriva på PM
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tyr said:
Cassius said:
Skrev ett PM precis till Data, jag är också gärna på ifall det är möjligt. Trodde deadline var idag men såg nu att jag hade läst fel.
Det ska inte vara några problem. Vi är inte 10 spelare ännu och du hann före deadline med ett par timmars marginal. :gremsmile:
Hahaha. Jag är fan dum i huvudet! :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Tyr said:
Cassius said:
Skrev ett PM precis till Data, jag är också gärna på ifall det är möjligt. Trodde deadline var idag men såg nu att jag hade läst fel.
Det ska inte vara några problem. Vi är inte 10 spelare ännu och du hann före deadline med ett par timmars marginal. :gremsmile:
Hahaha. Jag är fan dum i huvudet! :gremsmile:
Ni två måste vara infiltratörer ihop, det märks på den vänliga tonen i inläggen.
 
Top