Nekromanti Indierummet på Lincon 2013

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Såg att Lincon nu håller på och planeras så jag tänkte höra ifall det är någon som tänkt annordna Indierummet på Lincon om inte så tänkte jag ta och skicka in en anmälan om att annordna det. Det var trots allt väldigt lyckat förra året.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Recca said:
Jag kommer!
Jasså! Otäcking! :gremblush:

Men jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till att arra på nått sätt. Dock har jag ju aldrig varit med förr så lägg inget riktigt ansvar på mig. :gremsmile:

Annars kommer jag dit och spelar med er!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,743
Location
Göteborg
Jag kommer såklart att dyka upp, men gillar inte att arra saker. Liksom, jag är såklart där och "spelleder" för alla som behagar, men jag slipper helst vara arrangör och fylla i papper eller vad man nu gör som arrangör. Jag gillar inte ansvar.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kommer göra så att jag skickar in mig själv som arrangör för indierummet och är det någon sen som vill hjälpa mig och stå som arrangör så säg till mig så får jag ta det med de ansvariga för konventet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Kommer använda mig av samma text som var tänkt att ingå i Gothcon foldern.
"Indierummet är dit du går för att testa på nytt och gammalt från mindre spelproducenter. Mycket av det vi spelar är story-games. Är du ny till spelgenren? Indiespel har under det senaste årtiondet utmanat hur rollspel spelas och kräver normalt minimalt med förberedelse – något som lämpar sig ypperligt för one shot-spel. Vi står för duktiga spelledare, du står för ett öppet sinne. Indierummet arrangeras av Föreningen WRNU, baserad på Rollspel.nu."
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Games on Demand
Vi serverar rollspel lämpliga för konventsspelande. Oavsett om du har en halvtimme att slå ihjäl eller en halv dag så har vi spelet för dig och spelledare som håller i det.

Välj bland olika genrer och spelstilar. Välj bland titlar som låter fåniga eller spännande eller ta del av en tung upplevelse som får det att knyta sig i din mage.

Games on Demand - vi serverar, ni väljer.

:: SPELFOLDER

/Han som kan säga att han och Elmrig redan pitchat detta till LinCon-folk, men som antagligen bör fråga amerikanska arrangörer om lov för att använda deras namn
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Skickade in det hela igår, så det blev det som kom fram att vi skulle ha i foldern till gothcon.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag hakar gärna på och arrar om möjligt. Jag är helt för att vi kör på Games on Demand som marknadsföring även om det inte är det officiella namnet (kanske som ett underevent? Jag tar gärna aktivt avstånd från termen "Indie" så långt det bara går).
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Vicotnik said:
Skickade in det hela igår, så det blev det som kom fram att vi skulle ha i foldern till gothcon.
Men nu gör du ju om samma misstag som förra året när vi körde på i gamla hjulspår. Var det inte det här vi skulle undvika? Hur kom det här till diskussion, enligt dig?

1) Indiespel är en skitdålig term. Det har det visat sig förr om åren, när folk trott att det betytt ... något annat.
2) Undvik rollspelarens förkärlek för termer. Vi behöver inte sätta namn på VAD det är, utan bara beskriva HUR det är.
3) Varför ska arrangemanget ha något som helst anknytning till WRNU? Vad får spelledarna ut av det?
[edit] 4) Spelar det någon roll att det är storygames-spel? För mig kan vi lika gärna servera vanilla-kult som AW-kult, så länge det finns en tillgänglig spelledare som kan hoppa in när som helst.

/Han som tycker att det här var ett skitdåligt agerande
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag väntar just nu på ett svar från Lincon som någon form av bekräftelse på att de fått in min anmällan av arr. När jag får svaret kan jag höra med dem om det är möjligt att ändra texten och eventuellt namnet på arret.

Kan även se om jag kan lägga till dig (Elmrig) som med arrangör.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Jag väntar just nu på ett svar från Lincon som någon form av bekräftelse på att de fått in min anmällan av arr. När jag får svaret kan jag höra med dem om det är möjligt att ändra texten och eventuellt namnet på arret.

Kan även se om jag kan lägga till dig (Elmrig) som med arrangör.
Om du vill göra det/det fungerar så skulle det vara cool, annars kommer jag nog vara där och hjälpa till så mycket jag får ändå :gremsmile:.
Säg till om det är något som ska ordnas med så styr jag upp!

Namnet är inte katastrof för mig, visst fungerar Indierummet, men min åsikt är att Games on Demand är fräckt och bra :gremsmile:

(i och för sig kanske "Games" tolkas för mycket som "Brädspel"? Jag vet inte om det är ett reellt problem men ett alternativ kan ju vara "RPGs on Demand". En stor del av mig känner att det är lite drygt att väcka namndiskussionen igen, så välj du, vi kan diskutera sakfrågan oberoende av vad det blir på LinCon när du kommer ner till oss och hälsar på sedan!)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kommer ju ner till linköping innan dess på Cissis forumträff och då kan vi ta den diskutionen då.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Jag kommer ju ner till linköping innan dess på Cissis forumträff och då kan vi ta den diskutionen då.
Ja, det var det tillfälet jag syftade på :gremsmile:
 

Tomas Lööw

Veteran
Joined
6 Apr 2009
Messages
23
Location
Linköping
Jag sitter med i Arrgruppen för LinCon, dock inte som Rollspelsansvarig.

Det kommer inte vara några problem alls att ändra texten eller namnet i efterhand, foldern kommer inte tryckas förrens i mars och texten kommer inte upp på hemsidan på några veckor än, så tänk igenom vad ni vill skriva om ni inte är nöjda med första inskicket, sen är det bara att maila oss på med de nya uppgifterna.

Skitskoj att ni kommer i år igen!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tomas Lööw said:
Jag sitter med i Arrgruppen för LinCon, dock inte som Rollspelsansvarig.

Det kommer inte vara några problem alls att ändra texten eller namnet i efterhand, foldern kommer inte tryckas förrens i mars och texten kommer inte upp på hemsidan på några veckor än, så tänk igenom vad ni vill skriva om ni inte är nöjda med första inskicket, sen är det bara att maila oss på med de nya uppgifterna.

Skitskoj att ni kommer i år igen!
Skysst :gremlaugh:
 

Naken

Veteran
Joined
10 Jan 2012
Messages
5
Arrangörs mail har skickats från rollspelsansvarig Lincon 2013 till dig..

Välkommen på Lincon!! Grymt kul att ni ville komma
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag verkar ha missat tåget på att prata med arrangörer, men jag är lika glad för det. Rollspelsansvarig ringde mig i torsdags men jag var upptagen i stort sett hela helgen så jag hade tänkt mig att ringa tillbaka idag eller imorgon. Nu behöver jag nog inte det. Jag hade tänkt komma med i alla fall!

Angående Indierummet vs Games on Demand: spelar ingen roll för mig just nu. Ska vi heta Games on Demand tror jag absolut inte att brädspelstolkningen är ett problem, så hellre Games än att sejfa med "RPGs on Demand" för det är fulare. Om vi står under kategorin rollspel i folder och affischer, och på vårt rum kanske skriver Games on Demand och under lite mindre "drop-in-rollspel" så är saken biff.

Angåenge Föreningen WRNU: det är egentligen bara föreningen till nytta, inte arrangemanget. Det är den trista sanningen. Jag skulle väldigt gärna se föreningen växa till att få det ryktet att texten "Arrangemanget sker i samarbete med Föreningen WRNU" betyder något för någon, men vi har många år av startkablar innan vi är där. Om någon annan tycker det är värt det vet jag inte, men så länge jag är med i föreningen och arrangerar grejer ser jag gärna att vi knyter ihop det. Ska man vara krass så är det än så länge ett konstgjort och påklistrat sammanhang, eftersom föreningen inte bidrar med något eller någon som inte skulle hjälpa till annars, men det är ett sammanhang att höra till.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Pilze, Elmrig ni får ta och avgöra vem av er som ska stå som arrangör.
 
Top