Varulv Incidentkommissionen [Första Rundan]

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Du skrev iofs att du inte hade någon info om det, det var Sidd som rakt av skrev att han var föemågelös.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Det är ju så himla lätt att springa iväg på olika tangenter och skapa luftslott men LJS-förmågan känns kanske inte helt orimligt på en ensam chippsmittar-ulv?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Det hade varit så himla mycket lättare om du var vanilla LJS :p

@Sidd kan du förklara lite närmare varför du ligger på Basse just nu?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Ja Larsson det här var ju faktiskt konstigt för jag tycker mig inte se nån vitts med min titel så då måste du alltså som du antyder i alla fall ha nån bra förmåga…
Hoppas då på att min titel ger nån form av rang-skydd eller nåt som SL inte yppat…
Det här inlägget förbryllar mig rätt ordentligt och liksom, rimmar inte riktigt. Du outar alltså att du vet att du inte har en förmåga och att rangen inte gett dig en? Och det är du säker på?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
...och kan du motivera det valet att outa? Du gör inte direkt våra andra powerroller en tjänst genom att minska mördar-scopet....
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det hade varit så himla mycket lättare om du var vanilla LJS :p

@Sidd kan du förklara lite närmare varför du ligger på Basse just nu?
Det var det här med att Basse påstår att byn inte skulle vara Buffad/ha förmågor som jag hakade upp mig på…håller med om att det är en svag röst och lutar åt att hänga på Vimes tänk om Impetigo istället.

LJSLarsson verkar ju klara sig ändå (om det nu stämmer).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Det är ju så himla lätt att springa iväg på olika tangenter och skapa luftslott men LJS-förmågan känns kanske inte helt orimligt på en ensam chippsmittar-ulv?
Men nej, ett smittar-upplägg är väl orimligt på 8 lirare va? Lite beroende på hur såklart.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det här inlägget förbryllar mig rätt ordentligt och liksom, rimmar inte riktigt. Du outar alltså att du vet att du inte har en förmåga och att rangen inte gett dig en? Och det är du säker på?
Det jag svarade på var LJSLarssons fråga om titeln ”StällföreträdandePlutonchef” ger mig nåt verktyg som jag kan använda i spel.
Jag ser inte det (vilket kan konfirmeras av Xyas som får överta min ärorika titel)…
Vi får väl se vad/om just titeln ger och om jag blir ny Plutonchef ifall LJSLarsson ”avskedas”…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Röst: Impetigo

Motivering: Vimes resonemang om Impetigo som följs upp med diskussion om 6-2 antalet : se post 90.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, jag har väntat tillräckligt länge.

Min förmåga är att om jag blir utröstad så överlever jag. En förmåga som jag tycker buffar byn (även om vi skulle ha försvagade siare/väktare) med tanke på att partiet är så litet.
Så du läser denna förmåga som att den buffar byn?

Hur då?

Om du blir utröstad och överlever så har ju inte byn fått mer info om dig. Tvärtom, den där förmågan är bara ett skäl till att få folk att undvika att rösta på dig. Med andra ord ganska ulvig.

Nej, en så mjäkig förmåga i kombination med försiktigt spel leder bara till att du är rödare. Min röst ligger kvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jag hade nog claimat den här förmågan direkt om jag var bybo. Ser noll och ingen poäng med att hålla på den. Min röst ligger kvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Men om vi spelar med: vad händer då, Larsson? Om du får flest röster, blir den som fått näst flest röster utröstad? Blir ingen det? Får du välja vem som dör istället? Hur funkar det? Och: finns det någon fluff-förklaring till din förmåga?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
LJS är en bra kandidat men samtidigt den ende som smulat krafter på allvar... Jag tycker att ditt agerande är skumt Sidd, det tycker jag, men Larsson får min röst nu innan det blir för sent.

Röst: LJSLarsson
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
(hatar för övrigt de här förmågorna om nu claimet är legit. De blir i slutet bara alltid en ulvbuff för byn spenderar två rundor på att rösta ut en bybo)
Så du läser denna förmåga som att den buffar byn?

Hur då?
Vaaaa? Spelar vi olika spel?

Att en bybo överlever nattmord är ju en ENORM buff för byn. Och visst, jag grönas inte automatiskt om jag blir utröstad, men det är också så orealistiskt och obalanserat att ulvar har förmågan så jag nästan blir grön by default.

För att det skulle funka skulle vi typ behöva roll-siare (som inte bara ser fraktion utan även förmågor), folk med extra hit points och väktare som kan väkta samma snubbe i rad för att det skulle vara balanserat.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Men om vi spelar med: vad händer då, Larsson? Om du får flest röster, blir den som fått näst flest röster utröstad? Blir ingen det? Får du välja vem som dör istället? Hur funkar det? Och: finns det någon fluff-förklaring till din förmåga?
Det finns en flufförklaring till min förmåga: jag är finansministerns svåger.

Det är inte som när Xyas hade en liknande förmåga förra spelet. Ingen annan dör i mitt ställe, jag klarar mig bara.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag hade nog claimat den här förmågan direkt om jag var bybo. Ser noll och ingen poäng med att hålla på den. Min röst ligger kvar.
I alla andra spel så säger du att man skall avvakta med att droppa allt på en gång för att ge folk tid att prata naturligt. Och jag skrev faktiskt i mitt första inlägg att jag hade något viktigt att berätta.

Men jag är allt mer övertygad om att du är ulv som vill få ut mig. Det går inte att väcka en person som bara låtsas att sova.
 
Top