Varulv Incidentkommissionen [Första Rundan]

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Borde inte i alla fall högsta rang Plutonschef LJSLarsson vara bybo och ha nån form av chefsmakt typ kunna bestämma över Plutonen på nått sett…vad tror vi om chefen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Den ena har Vimes redan tagit upp: är byn buffad eller nerfad?

Den andra är vad det innebär att jag är plutonchef och Sidd ställföreträdande plutonchef.

Jag har lite mellansaftig data gällande en av dessa frågor, men håller på det några timmar till.
Nu har det gått några timmar. Sidd har svarat dig i tråden. Är det läge att säga något?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Borde inte i alla fall högsta rang Plutonschef LJSLarsson vara bybo och ha nån form av chefsmakt typ kunna bestämma över Plutonen på nått sett…vad tror vi om chefen?
Försöker du "rädda" din ulvkompis Sidd?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Vad säger du om PM-gejm Vimes?
Två saker:
1. Är vi desperata redan? Det är ju nån form av gråzon ändå och jag tänker att vi kanske kan pröva andra verktyg först...
2. Jag ser inte riktigt det du säger dig se när jag tittar på mitt PM. Annat än att fiska efter exakta formuleringar vet jag inte riktigt vad vi ska utgå från.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Försöker du "rädda" din ulvkompis Sidd?
Nix Pix.
Har ingen aning om LJSLarssons förehavanden.
Väntar på lite mer info från LJSLarsson som denne antytt om.
Hittills verkar ju inte befälsordningen betyda nåt…vad gäller Stf Plutonchef har jag ingen info om nån förmåga vilket kommer bekräftas om nån annan övertar den titeln.

Själv då: varför är du längst ner och vad händer där….
(…är Befälsordnigen snajdighetsrankingen på forumets Varulsspeldeltagare 😉)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Annat än att fiska efter exakta formuleringar vet jag inte riktigt vad vi ska utgå från.
Eller såhär: det finns en intressant grej i mitt PM, men den tror jag kommer vara intressant att jobba med helt organiskt i diskussionen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Två saker:
1. Är vi desperata redan? Det är ju nån form av gråzon ändå och jag tänker att vi kanske kan pröva andra verktyg först...
2. Jag ser inte riktigt det du säger dig se när jag tittar på mitt PM. Annat än att fiska efter exakta formuleringar vet jag inte riktigt vad vi ska utgå från.
1. Nä, men R1 är svårt och det finns en play liksom :)

2. Jag har en plan där men vill gärna att vi är överens i byn innan jag kör den, lätt att sabba om någon bybo är avig.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Själv då: varför är du längst ner och vad händer där….
(…är Befälsordnigen snajdighetsrankingen på forumets Varulsspeldeltagare 😉)
Både Basse och Vimes är snajdigare än undertecknad, så detta stämmer icke.

Just nu ligger rösterna som följer:
Sidd har 2 röster (LJSLarsson (äldst röst) och Empiricus)
Basenanji har 2 röster (RasmusL och Impetigo)
LJSLarsson har 1 röst (Basenanji)

Ej röstat: Sidd, Vimes, Xyas
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Både Basse och Vimes är snajdigare än undertecknad, så detta stämmer icke.

Just nu ligger rösterna som följer:
Sidd har 2 röster (LJSLarsson (äldst röst) och Empiricus)
Basenanji har 2 röster (RasmusL och Impetigo)
LJSLarsson har 1 röst (Basenanji)

Ej röstat: Sidd, Vimes, Xyas
Så Empi…
…varför ligger din röst på mig nu rå…?
Jag är med i diskussionen och ger svar på tal…
Du har inte yppat nåt alls va…

Röst: Empiricus

Motivering: röstar kvar på mig utan motivering och har inte hjälpt till själv med att ge oss nåt
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Så Empi…
…varför ligger din röst på mig nu rå…?
Jag är med i diskussionen och ger svar på tal…
Du har inte yppat nåt alls va…

Röst: Empiricus

Motivering: röstar kvar på mig utan motivering och har inte hjälpt till själv med att ge oss nåt
Alltså, just nu är jag ju lite sugen att ligga kvar med min röst på dig bara på pin tjiv, för jag har ingen bättre röst och att rösta "ingen" känns lite safeigt.
Så jag låter rösten ligga kvar på¨dig över natten så kanske jag har bättre tankar i morgon bitti.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Men jag utgår från att Vimes och Xyas också kommer komma in i röstracet snart, så jag kommer tänka lite hårdare i morgon dag. Turligt nog har jag inga nattjourer förrän på måndag, så jag har inga bra ursäkter för att vara afk längre tider detta spel :)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Röst: Vimes

Det här är första spelet på länge vad jag kan minnas där du inte har lagt en röst ett dygn in på första rundan. Är det den lägre aktiviteten i tråden som hindrar dig? Eller vad sker med din röstbrist? :)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det enda vi har som tydligt avvikter från ett helt vanillakoncept är befälsordningen. Vi vet inte om det i den göms ulvförmågor, byboförmågor, bägge eller inga förmågor. Jag ser iallafall inget som predisponerar mot någon av alternativen, så vad mig anbelangar kan vi ju gräva här. Det är ju enbart om det bara är byboförmågor och inga ulvförmågor som baseras på befälsordningen som det kan skada byn mer än ulvarna att gräva här, och förmågor är ju hursomhelst lite sekundärt till att helt enkelt försöka rösta ut ulvar.

Jag har en idé om hur vi kan hacka det här. PM:et är lite speciellt skrivet och det finns några delar i det som inte är lätta att gissa sig till om en är ulv och inte har PM:et. Det bör gå att göra en cirkel-övning där alla får svara på samma typ av fråga utan att ge samma svar som kan låta oss lista ut ulvisarna. Jag vet, PM-spel är lite lamt och inte garanterat säkert iom ulvisarna kanske har kopior på våra PM (ni andra kanske har bättre koll på Martin3 men tänker ändå att den wrnu:iska "alla medel som ges!"-mentaliteten inte är helt lätt att parera för?), men det finns ändå inte så mycket att göra i R1. Vad säger ni om det?
Alltså en vinst är en vinst, fine, men det kanske inte är en så kul vinst att hitta ulvar baserat på egenheter i spelkonstruktionen snarare än genom att faktiskt spela spelet. Personligen ställer jag mig lite anti idén på basen att det inte låter som ett roligt sätt att vinna.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Sedan kanske det är lite en ofångad möjlighet att inte låta befälsordningen avgöra lika röstläge :)

Inte att förglömma dock är ju att när Martin3 hypat sitt spel så efterfrågar han ju minst 8 spelare men nämner att fler spelare innebär att fler roller kan användas - befälsordningen kan ju såklart ha med dem att göra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nu behöver här hända nåt slashasar…Basse det är dax att släppa sargen och börja tuffa igång och…
…Xyas: ska vi verkligen sitta tysta, (det ända du kommenterat är ju nåt felaktigt tvek om att ulvarna kanske inte skulle ha nattmord) …
…senast vi lät bli att röra dig när du var osynlig så var du ju Ulv…

Röst: Xyas
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det enda vi har som tydligt avvikter från ett helt vanillakoncept är befälsordningen.
Jag tycker i min roll kunna ana något som skulle kunna indikera på att det inte är ett vanillakoncept vi har att göra med.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Det här är första spelet på länge vad jag kan minnas där du inte har lagt en röst ett dygn in på första rundan. Är det den lägre aktiviteten i tråden som hindrar dig?
Ja. Jag vill gärna misstänka den jag röstar på och hittills har jag inte sett något som jag reagerat på. Med ett högre tempo hade det sannolikt ramlat fram något att kroka fast en röst i, men nu har det varit slött. Jag har sett några grejer som jag tycker är vagt grönande, men inga bruna fläckar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jag tycker i min roll kunna ana något som skulle kunna indikera på att det inte är ett vanillakoncept vi har att göra med.
Jag får en känsla av att det är samma grej som i mitt PM och håller dig för grön tills vidare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Så här går mina tankar just nu

Vimes och Xyas bekräftar varandra till viss del=inte så ulvigt
Empiricus skriver och är allmänt förnuftig=byboigt
Sidd är aktiv och fäktas på=byboigt
Rasmus vill hacka spelet=mycket grönande
Jag är bybo.

Kvar Impetigo och Larsson.

Larsson har inte skrivit något trots löfte om motsatsen. Impetigo har skrivit en post.

Jag vill använda röster som påtryckningsmedel. Då får byn information. Impetigo är intressant just nu.

Röst: Impetigo

Ge oss dina kloka tankar om spelet!
 
Top