Varulv Incidentkommissionen [Andra Rundan]

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Men nu kom jag på: vad är det som grönar Empi? Inget, vad jag vet. Empi har spelat stabilt och klokt, men till skillnad från Rasmus, Xyas, Basse och Sidd finns det inget "rollrelaterat" som grönar honom.

Så... våra ulvar är Impetigo och Empiricus?
Jag grönar mig själv :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,566
Runda två går mot sitt slut. Just nu verkar Impetigo gå mot galgen, så vad är caset mot honom? Tja, inte mycket. I R1 var han helt enkelt inte sitt forna geniala jag. I R2 tycker jag att han har svarat bra. Jag gillar faktiskt hans analys av Larsson som fortsätter att vara ett enigma för mig.

Men det som framförallt gör att jag just nu vill rösta på honom är att jag tycker mig se gröna spelare i gruppen: Sidd, Vimes, Xyas, RasmusL. Kvar blir Empiricus, Larsson och Impetigo.

Empi grönas (tycker jag) av förnuftigt och ganska engagerat spel. Tur att varulvsspel kan få komma före vårdbehov någon gång! 😉 Larsson eller Impetigo då? Tja, Larsson borde ju efter alla rakknivars logik vara grön. Men jag är inte säker. Han skrev konstigt och stressat i slutet på R1 trots att det inte alls borde vara så stressigt. Sedan har vi lite andra saker jag tycker är konstigt:

Nej - jag gjorde det byboiga och gick ut tidigt med att jag hade något viktigt, och gick slutligen ut med hela paketet. Då påstod folk att jag ljög och efterkonstruerat, men nu sitter vi här och jag har uppenbart talat sanning ...... och ändå går folk och röstar på mig.
Ovan tycker jag är konstigt för att det låter som en ulv som spelar en byb-persona: "jag gjorde det byboiga". Dessutom dröjde Larsson länge med att förklara vad det var för någon förmåga han hade och vi vet ännu inte varför en finansminister (!) hör hemma i det här spelet.

Jag tycker fortfarande inte det är extremt långsökt att smågröna mig med tanke på hur obalanserat det skulle vara om ulvlaget hade förmågan, men eftersom vi knappt vet någonting om spelet är det svårt att säga. Kan ju vara värvning eller infektion eller vad som helst.
Den där meningen är mysko. Vaddå "smågröna mig"? I mina ögon blir det här mer en ulv-Larsson som förösker smälta in som bybo och när det börjar blåsa snålt vill han i efterhand peka på sådant som verkar byboigt. Hm.

Sedan är jag inte helt bekväm med referensen till IRL-varulvsspel med det där kortet på ”Prince”. Känns lite utstuderat.

Till slut tycker jag att Larssons vilja att dreva Vimes (utan att rösta på honom!) känns ulvigt. Där finns det väl ändå väldigt lite att gå på? Dagens aktivitetsnivå skvallrar dessutom om att Xyas, Larsson och Impetigo inte är så benägna att delta.

Sammanfattningsvis så får min röst ligga kvar på Impetigo. Men om Larsson blir ett realistiskt alternativ kan jag tänka mig att byta dit.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,672
Location
Stockholm
Jag tycker att resonemangen är bra genomgående. Vi har ju inte fått någon info alls iom ingen dog så egentligen inte konstigt att det är lite svävande här i R2.

En sak som jag funderar över är, när vi har ett mindre antal kandidater (om nu PM-grejen inte är en flopp dvs) och alla lite halvtamt vänder sig mot Impetigo, betyder det att vi prickar rätt och ulvkompis inte vågar skapa uppståndelse, eller är det så att vi blivit inlirkade på fel väg?

Jag är alltid rädd för Vimes och han skulle kunna ha gjort en riktig mästar-bluff i PM-gate men nja... Jag måste nog läsa bakåt igen, men visst har han agerat helt "rätt"?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag är alltid rädd för Vimes och han skulle kunna ha gjort en riktig mästar-bluff i PM-gate men nja... Jag måste nog läsa bakåt igen, men visst har han agerat helt "rätt"?
Inte för att sparka in en boll i ett brinnande hus, men har alla i "PM-gate" agerat rätt? :)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Hur menar du?
Jag funderade på om någon av de som deltagit i PM-snacket inte bidragit utan bara sagt typ "Ja, det rimmar ju med hur mina nuffror är stolpade" eller nåt. Det är ju inte precis som så att alla säkrar alla i den klungan.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, så här är det:
Jag är Siare, och jag har siat att Impetigo inte är chippad, men att han är konspiratör och är fientlig mot byn på något sätt.

Jag har överlagt med mig själv fram och tillbaka en del om det är rimligare att outa i kväll eller hålla på det tills vidare, men en fördel med att outa i kväll är att då får ni facit på att jag faktiskt talar sanning inför nästa runda. Då hoppas jag bara vi har en väktare i spel och att jag kan bli skyddad.
Hade jag siat Impetigo som ulv/chippad hade jag definitivt gått ut med det tidigare i dag.

Oavsett det, på balansen tror jag ändå det är lite bättre att jag outar i kväll än sitter på det tills i nästa runda.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Aj då, har inte hunnit titta in förrän nu. Provar så här i desperation:

Röst: LJSLarsson
 
Top