Varulv Incidentkommissionen [Andra Rundan]

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Efter en lång diskussion tar ni ett nästan enhetligt beslut och skickar iväg LJSLarsson till Karpinnen och fånglägrena i Norrland. Ni hör hur han ropar att han är oskyldig men han förs in i militärpolisens bil och försvinner iväg. Ni vänder er om och går tillbaka till tältet. Det diskuteras lite allmänt i tältet men sen går ni och lägger er. På morgonen vaknar ni upp en timme tidigare än vanligt av att finansministern själv stövlar in i tältet och med rungande röster skäller ut er efter noter efter att ha fått reda på att hans egen svåger blivit utsatt för ett kuppförsök och att han blivit avsatt av sin egen pluton. Larsson kliver skamset fram bakom ryggen på finansministern och försöker harkla sig och ta till orda men blir avbruten av finansministern som gormar och svär om att ni inte kan reglementet. Till slut stövlar finansministern ut igen och försvinner ut ur tältet. Ni hör en bil som snabbt börjar accelerera bortåt på de små vägarna. Det blir tyst igen. Larsson utbrister ett: “Manöver” och ni inser alla att ni stått i givakt hela tiden sen finansministern kom in.

Regelklarifiering:
Det är inte ok att citera sina PM.

Andra rundan slutar söndagen den 5:e september klockan 21:00
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Plutonchefen LJSLarsson talade alltså sanning med röstskyddet och då stämmer det väl också att han är grön…
Vidare så verkar det alltså som att ingen nattmördats…eller har det hänt nåt mer?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Plutonchefen LJSLarsson talade alltså sanning med röstskyddet och då stämmer det väl också att han är grön…
Vidare så verkar det alltså som att ingen nattmördats…eller har det hänt nåt mer?
Varför är det grönande?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Att Larsson talade sanning ger ju inte mycket för färg, ulvar kan ju välja att inte ljuga om något också. Däremot är även jag sugen på att se Impetigo steppa upp lite och ta lite ställning.

Röst: Impetigo
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
@LJSLarsson när du skrev det där om "finansministern svåger" trodde jag du skämtade!

Om du tydligare hade förklarat sammanhanget tidigt hade R1 kunnat utvecklas annorlunda.

Hörni, vi är få spelare och jag fattar väldigt lite av spelet just nu. Om nån annan har en liknande förmåga som Larsson får ni gärna outa det tidigt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Ja såklart vi inte kan släppa LJSLarsson helt förstås…

Har tidigt misstänkt och funderat över Impetigos försiktiga förehavanden som ni andra nu börjar få upp ögonen för:

Röst: Impetigo
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Ett tänk om LJSLarsson:
Det lutar väl åt by för om det vore en varulv som ej går att rösta ut för byn och denne sitter högt i rangordningen så vor det ju omöjligt för byn att stoppa honom.
Det skulle vara : Om nån bybo har en specialförmåga att själv nattmörda…
Tror vi det?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag får ingen riktig rätsida på det här.

Kan Larsson vara ulv som fått förmågan att överleva en utröstning?

Tycker att det var närmast EPISKA felskrivningar igår kväll, som åtminstone för mig var ett tecken på osäker ulv som fumlar.

Men att buffa ulvarna känns ju helt knäppt royale?!

Så Larsson är nog trots allt grön.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Men suck. Anti-utröstningsförmågor är verkligen sämst.

Inget nattmord. Kan verkligen vara vilket som av lyckats väktande eller nerfade ulvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jaha, jag gissar att Larsson, har vit ett hyfsat standard 6-2-upplägg, rimligtvis är bybo. Hans förmåga är tveksamt gynnsam för byn, men super-mega-buffande för ulvarna.

Inget nattmord kan innebära:
1) väktaren lyckades
2) någon nerf på ulvarnas nattmord (bulletproof-bybo, någon begränsning i hur nattmordet funkar)
3) värvning

Eftersom Martin har skrivit att ulvarna har nattmord i startinlägget för R1 verkar altenrativ 3 som svar inte hålla (annars skulle ju en ensam värvande ulv förklara varför han överlever en utröstning).

Nå, för nu tänker jag att Larsson får ses som halvgrön - iaf så länge jag fortfarande tror på 6-2 - i så fall borde 2) och 1) vara det som gäller. Dock omöjligt från mitt perspektiv att se vad som gäller.

Röst: Impetigo
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Okej, borgarbrackan lever och ingen annan dog. OM det är ett värvarspel så måste det funka på någon fördröjning eller något, annars är det otroligt svårt för oss även med bara en ulv.

Kan någon sammanfatta caset mot Impetigo?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Okej, borgarbrackan lever och ingen annan dog. OM det är ett värvarspel så måste det funka på någon fördröjning eller något, annars är det otroligt svårt för oss även med bara en ulv.

Kan någon sammanfatta caset mot Impetigo?
Jag som trodde jag skulle få bli plutonchef😇
Vad tänker du om värvarspel? och fördröjning?
En ulv?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ytterligare en notering är att vi inte fått någon (uppdaterad) befälsordning den här rundan. Så jag gissar att befälsordningen bara ändras när spelare blir utslagna ur spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hej, jag följer och läser men kommer inte kunna vara med då mycket idag.

Min bästa kompis L ska firas och jag är med i festkommitten. Sålunda mycket fix och fest! I morgon borde vara bättre för mig!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
En grej jag inte fattar alls är befälsordningen? Sorry för trasig skiva, men vad GÖR den?

Är det bara tematiskt fluff?

Dessutom noterar jag att ingen har flyttats så nån sådan förmåga verkar heller inte finnas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Synd att inte Larsson eller Impetigo är här, de skulle kunna bidra nu.

Nu ska jag festa!

🍾🍽🥂
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag skulle liksom @RasmusL gärna se att nån sammanfattade caset mot mig för jag hänger inte alls med. Angående att jag är återhållsam och inte bidrar med analys har jag redan kommit med förklaring i slutet av r1.

Jag håller med @Vimes om att överleva utröstning vore så bra för ulvarna att det är osannolikt att de fått en sån förmåga. Som byboförmåga tycker jag, som jag redogjort för i tidigare spel, att den är direkt dålig.

Jag håller å andra sidan också med om att @LJSLarsson slant väldigt mycket på tangenterna i slutet av r1, det är osannolikt att bybo som överlever utröstning skulle bli så stressad i det läget.

Jag tror ju att befälsordningen påverkar förmågor mycket så uteblivna nattmord kan bero på den nu arande befälsordningen. Konstigt dock om den ursprungliga befälsordningen omöjliggör nattmord så:

A) ulvarna vörjar i en dålig sits och måste flytta upp sig u befälsordningen innan de kan nattmörda, detta kan förklara att just larsson ryker eftersom han ju ligger högst upp och allt annat lika är tacksamt mål för drev från ulvar.

B) mer långsökt så kan fråncaron av nattmord bero på att alfaulven larsson (om förmågan är nåt i stil med ”ulven högst upp i befälsordningen nattmördar” faktiskt kan ha varit ”ur spel” (bortskickad för förhör och återkom först på morgonen).

C) väktaren gjorde sitt jobb på ett bra sätt.

Röst: LJSLarsson
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Nej, förresten…

Röst: Sidd

Det går inte ihop alls med Sidds analys av Larsson, han tillbakakakar och hoppar på lösa drev och är allmänt jätteskum.
 
Top