Idag har jag spelat...

Spelar o en D&D kampanj över discord och foundry vtt. Har aldrig förstått grejen med D&D förutom att det är det sämsta regelverk jag varit om…hehe. Spelar mest för att jag gillar rollspel men just D&D tar bort det roliga och gör det så fruktansvärt dåligt… figurer med hp, ingen”halsuggning/död” utan man tål tydligen hur mycket som helst, sen när man nästan där får man flera chanser att plötligt kvickna till igen… nej för mig är det sämsta system jag sett hittills men jag gillar själva Rollspelandet :)
Finns andra D&D än 5E/5.5E från förr i tiden, som är aningen mer dödliga.

Finns andra D&D än 5E/5.5E från förr i tiden, som är aningen mer dödliga.
Ja jag menar inget illa på det sättet. Läste inlägget o tänkte att det lät lite för negativt… men ja jag gillar CoC, Traveller, Mythras pga att det känns mer dödligt.

Första sessionen i en kampanj som utspelar sig cirka 100 f.kr. i Rom, som vi tror kommer att ha cthulhoida element, och där SL (som inte är jag för omväxlings skull!) introducerar sin tungt husreglade version av BRP som spelsystem.

Denna första spelning är 5 år före den riktiga kampanjstarten, våra karaktärer är bara 12 år, vimsar runt i staden, upplever det dagliga livet och knyter kontakter med mer eller mindre hedersamma individer. Det skall ske ett tidshopp tills nästa session.

Vi spelade just sista sessionen i Savage Tides till D&D 3.5.

Vi besegrade den försvagade Demorgon... Det var en tuff fight. AC 50, ca 1200 HP... Som tur var hade vi en karaktär som kunde göra massor med skada och hjälp av en epic level Eladrin Barbarian som verkligen inte gillade Demogorgon.

Alla överlevde som tur var. Sedan var det kanske inte helt bra att det var vår Binder som tog Demogorgons krona. Han blev den nye demonlorden och är fast i abyssen, och han har nu 2 huvuden. det andra huvudet var från en av hans gamla vestiges.. Så han är Chaotic good men samtidigt Chaotic evil.

Så Abyssen släpper nu lös massa Vestiges...

Speltest av Karelska gåtor till Kutulu. Startade äventyret med den andra testgruppen (som är min vanliga spelgrupp). Denna gång kör vi online, vilket jag brukar försöka undvika. Därmed sagt gick det väldigt bra, får ändå känsla för att äventyret - hittills - gör vad jag vill att det ska göra.

Nästa spelträff kommer de förmodligen göra ett besök hos denna runosångare/crawling one, illustrerad av Per Gradin.

1000023674.jpg

Last edited:
Delta Green: Agenterna undersöker ett gammalt nedlagt motell som otaliga spår från våra utredningar pekat mot. Platsen visar sig vara ett slags hyperdimensionellt nexus där tid och rum, dröm och vaket medvetande flyter samman. Vi går var och en vilse i en labyrint där gränsen mellan förnuft och vansinne bryts ned. Vid spelpassets slut har en av oss transporterats till en helt annan plats, och en försvunnit och ersatts med en agent som vi tidigare sett dö. Good times.

Jag hade så himla kul idag när jag spelledde Shadowdark på Nördhäng Norrtälje! 🙂 Fyra av spelarna hade aldrig spelat rollspel förut och en hade inte spelat sedan tonåren. Av de helt nya var det en pappa och hans son och döttrarna till en av mina vanliga spelare. Pappan och sonen spelade en karaktär tillsammans och tjejerna hade en. Gruppen hamnade bland annat i en ruinstad som kom till liv under natten.

Back