Idag har jag köpt...

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Tror den jag beställde hette Mythic Edition. Alltså, jag är ju svag för genren överhuvudtaget. Alltid roligt att se hur olika spel gör "grejen".
Om du inte ogillar systemet i BoL kan även Sword+Sorcery Codex till Everywhen vara av intresse. Boken är kompatibel med och avlemurifirerar BoL Mythic till mer klassisk S&S.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
1701290321956.png

Fria Ligan hade Black Friday-rea, så jag unnade mig.

I bild: en rollspelskampanj jag kanske kommer att ta mig för att läsa någon gång närmare pensionen, tillhörande kartor jag nog aldrig tar av plasten på, och två konstböcker jag bara kommer att se ryggarna på.

Jag köper rollspel och jag skriver rollspel, ibland läser jag rollspel, men just nu känns det ganska långt bort att spela dem…
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
IMG_8409.jpegNågon har iallafall köpt … men jag fick den i gåva av min spelgrupp. Antingen så uppskattar dom mitt spelledande i den mörka framtiden eller så tycker de att jag borde skaffa bättre inspiration. Jag väljer att tro att det är det förstnämnda. :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Först mer till World of Darkness-samlingen efter att ha fyndat lite på Tradera.

Det andra är på grund av Fria Ligans Black Friday-rea. Skulle ha expansionsboken för inspiration så blev att införskaffa grundreglerna också då i samma veva. Tycker fortfarande de suger att Fria Ligan övergav Nordiska Väsen för att enbart ha Vaesen i den expansion som jag verkligen ville ha. They make me have comittment issues. :gremfrown:
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jag… tror att jag nu har en någotsånär komplett samling. Jag saknar ju de flesta böcker till 1e på engelska och jag saknar serietidningen Golgotha (som gick i Magnum nån gång), men annars tror jag att jag har det mesta… OK, jag saknar det mesta till Warzone också, men det bryr jag mig inte så mycket om.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
IMG_3176.jpeg
Köpt för ett tag sen; utläst i ett sträck ikväll. Dålig läsning för sömn, bra läsning för fantastiskt välskrivna skräckäventyr. Varje äventyr kryper under huden på en, på ett bra sätt! Även den lilla korta berättelsen i grundboken var otrolig som stämningssättare. Jag fick fysiska rysningar längs hela ryggraden.
 
Last edited:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Idag bidde det Dimmor & Borgar som referenslitteratur och Cards Against Humanity som julklapp.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
6DA72D16-3373-4F83-BDD5-AAAECD14CDAD.jpeg
Tre nya rollspel trillade ned i min brevlåda: två var köpta från en forumit, ett var gjort av en annan forumit.
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag fick hem Horse Girl från kickstartern i veckan. Ett solorollspel där man spelar en kvinna i ett fantastiskt förhållande med en underbar man som gärna skulle se att hon var en häst.

Eftersom man ska rita på sin kropp och så när man spelar så vet jag inte om jag någonsin kommer spela det, men jag är glad att det existerar och ångrar inte att jag köpte det.

horse.jpg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag fick hem Horse Girl från kickstartern i veckan. Ett solorollspel där man spelar en kvinna i ett fantastiskt förhållande med en underbar man som gärna skulle se att hon var en häst.

Eftersom man ska rita på sin kropp och så när man spelar så vet jag inte om jag någonsin kommer spela det, men jag är glad att det existerar och ångrar inte att jag köpte det.

View attachment 15792
Youtube actual play please.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Skaffade hela Everyday Heroes-serien i PDF för en spottstyver på Humble Bundle.

Vid ett första skummande verkar de vara mer eller mindre vad jag trodde. Så, inget jag kommer att använda i första taget - men de var ju nästan gratis. :p
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Köpte en komplett box med gamla Necromunda. Kostade mer än vad det egentligen är värt men jag är nöjd.
Nu ska jag bara hitta några kompisar som vill spela också, annars blir det bara ett till spel i hyllan som redan är full med ospelade klassiker.

Älskar figurspel med narrativ och färre figurer.
Gamla GW-spelet Inquisitor är right up my alley men det är omöjligt att hitta folk som vill spela såna spel. De flesta verkar vilja spela för att vinna, inte för att skapa en häftig berättelse tillsammans.
 
Top