Idag har jag köpt...

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
587
Idag för en vecka sedan köpte jag ett set sharp edge silikontärningar. Det pirrar fortfarande i mig. De rullar underbart oberäkneligt och roligt. Och de har stora tydliga siffror som en Doro-telefon för panschisar. Blir inte ens sur när de slår dåligt.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
1663528849258.png

Det här backade jag tydligen för någon månad sedan, men minns egentligen inte varför.

Backade dessutom Heroes of Cerulea på PDF-snålnivån minst 10kr. Risken är att jag aldrig kommer hitta tiden att läsa det, men tycker idén är cool.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
IMG20220921183252.jpg

Fick hem två godbitar från Helmgast. Läste precis Ingemansland till Eon och tänkte att "detta är precis den sortens Eon-produkter jag alltid saknat". Varpå jag genast beställde Piratöarna.
Hjältarnas väg är precis vad en "spelarnas handbok" ska vara. Mer valmöjligheter och allt en spelare behöver på en och samma plats. Dessutom hade någon vänlig själ på Helmgast proppat ner en massa fina rollformulär i paketet, tackar!
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Inte köpt utan lånat, från Haninge biblioteket:
Dunder & Drakar, spelarens handbok
Dunder & Drakar, spelledarens guide


Även om jag får erkänna att det var mitt inköpsförslag som låg bakom biblans införskaffade av dessa böcker
Du får gärna berätta vad du tyckte sedan. Ibland får jag en känsla att ingen läser det jag skriver. :unsure:
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Inte idag utan under veckan:
Warhammer Underworlds: Direchasm – The Starblood Stalkers - min lokala krimskrams butik i Västerhaninge, Änglahimmelen, har blivit återförsäljare för Games Workshops produkter o det kändes att det måste man ju stödja. Trots att jag redan hade en box The Starblood Stalkers från en tidigare inhandling valde jag att ta den bl.a. p.g.a. att jag fick den här i den om att ge skinksen 30-åriaga kriget hattar o använd dem som magiker för mitt Cities of Sigmar projekt (samtidigt som jag vill ha ett sett jag kan använda för Underworld) + att Starbloods verkar vara lagda ur produktion, o att det inte var så mycket annat som var intressant (det e lite grejen när man har köpt upp sig på just det man behöver så blir det plötsligt svårt att stödköpa om de inte har så stort utbud).

Från Stockholms Science Fiction-antikvariat har jag i rollspelsväg köpt A Red & Pleasant Land till Lamentations of the Flame Princess - har läst den som biblioteksbok o kom efter mycket velande fram till att jag var villig att betala vad antikvariatet ville ha för att kunna ha den själv - ADnD soloäventyret Ninjans Eldprov, samt De fördömda (signerad). Sedan i referens syfte köpte jag också, Island in the Net av Bruce Sterling, Ground Zero en konstbok med Fred Gambino bilder, Framtidens värld från 1982 (framtidsspekulationer var bättre illustrerade för), fyra böcker i Alfred Hitchcock berättar skräckhistorier om bokserien - Monster, Spöken, Spioner, samt Brott - o Skräckrysare om Vidunder samt Skräckrysare om Vidunder (tror de här samlingarna är enda svenska översättningarna av ett antal historier).

I referens syfte införskaffade jag också från Stadsmissionen Odenplan filmerna American Yakuza, Warrior Queen, Mitt namn är Nobody, In the name of the king, Mimic och kapet Hackers.

Har också backat Fria ligans DoD o Riotminds The World of Kensei på Kickstarter

Du får gärna berätta vad du tyckte sedan. Ibland får jag en känsla att ingen läser det jag skriver. :unsure:
Kan göra ett försök, något ställe du vill att jag ska göra det på? Även om jag medger att jag bad biblioteket införskaffa dem mer för andras bruk än mitt egna.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Kan göra ett försök, något ställe du vill att jag ska göra det på? Även om jag medger att jag bad biblioteket införskaffa dem mer för andras bruk än mitt egna.
Du behöver inte pressa fram en hel recension eller så. Bara om du kände att det var något som du spontant vill uttrycka - bra eller dålig eller oförståeligt. Och det finns ju ett helt forum för Dunder & Drakar. :)
 

Wintersvahn

Veteran
Joined
28 Sep 2022
Messages
7
Helt ny på rollspel och missade precis Drakar och Demoner kickstartern, som tur var kunde jag boka spelet i en webbshop. Köpte även Nordiska Väsen av Fria Ligan. Är dock ute efter ett high fantasy spel också så jag kommer förmodligen köpa Svärdets Sång eller Hjältarnas Tid innan årets slut.

Ska bli intressant att prova rollspel, nu ska jag bara sälja in det till vänner och bekanta. 😅
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Helt ny på rollspel och missade precis Drakar och Demoner kickstartern, som tur var kunde jag boka spelet i en webbshop. Köpte även Nordiska Väsen av Fria Ligan. Är dock ute efter ett high fantasy spel också så jag kommer förmodligen köpa Svärdets Sång eller Hjältarnas Tid innan årets slut.
Du kan låna flertalet rollspel genom biblioteks systemet, så du behöver inte köpa allt.

Ska bli intressant att prova rollspel, nu ska jag bara sälja in det till vänner och bekanta. 😅
Lycka till
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Då priserna hos Fria Ligan gått upp idag & jag fyller år nästa vecka. Gav jag mig en tidig födelsedagspresent igår genom att köpa The One Ring Bundle i webbshoppen.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Inte idag utan i förgår så införskaffade jag mig lite böcker jag har funderat över från Alphaspel (plus några som bara var att jag ville ha dem o de är ur tryck) när jag ändå köpte Cypher Lords o Untamed Beasts boxarna till Age of Sigmar :
Deadlands: The Way of the Huckster
Exalted: Blood and Salt
Legend of the Five Rings (1st ed): The Way of the Phoenix
Legend of the Five Rings: Legend of the Burning Sands
GURPS 3rd ed: Shapeshifters
Mythos Monsters 5E
Bloodshadows: Padarr Citybook
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Inte köpt utan lånat, från Haninge biblioteket:
Dunder & Drakar, spelarens handbok
Dunder & Drakar, spelledarens guide


Även om jag får erkänna att det var mitt inköpsförslag som låg bakom biblans införskaffade av dessa böcker
Nice, får i framtiden gräva fram mitt gamla lånekort till Haninge bibliotek så att jag kan låna dem efter dig.
Aldrig tänkt på saken, men ska kanske kolla Mina lokala bibliotek (Huddinge o tullinge) har några andra av rollspelen som står på min "att läsa" lista
 
Top