Idag har jag köpt...

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Där jag bor är vi glada om de delar ut brev någon gång emellanåt...
Jo, brevutdelningen är sådär här. Men paket kommer fram till utlämningsställen (inklusive boxarna 25m bort) även på lördagar. Och då tänker jag bara på postnord, resten av speditörerna har ju leveranser lite närsom.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Inte köpt idag men glömt att skriva, Hobbypunkten hade 20% rea på Warhammer saker (just nu är det 10% rabatt, med högre rabatt för vissa andra saker), så jag tog o slog till o köpte lite saker som var på min "ska köpa någon dag" lista, när jag ändå får 20% rea på dem. Blev lite andra saker också, min plånbok har fortfarande PTS efter det, här är listan av vad som köptes:

Adeptus Titanicus: Questoris Knights
Cultists of the Abyss
Hurakan Windchargers
Imperial Fists Primaris Upgrades and Transfers
Iron Hands Primaris Upgrades and Transfers
Kill Team: Corsair Voidscarred
Kor'sarro Khan
Ordo Xenos Lord Inquisitor Kyria Draxus
Raven Guard Primaris Upgrades and Transfers
Salamanders Primaris Upgrades and Transfers
Shadow Warriors/Sisters of the Watch
Start Collecting! Anvilgard
Start Collecting! Skinks
Ultramarines Primaris Upgrades
Ultramarines Upgrade Pack
Warhammer 40,000 - Elite Edition

-------------------------------

Har även varit på biblioteket i Västerhaninge och lånat:

Serietidnings versionen av Bilbo, eller en hobs äventyr av Charles Dixon o David Wenzel (uppdelad i tre album) - jag borde köpa den själv när jag ser den nästa gång, käns som något man absolut ska ha som referens material, den är bra/trevlig också.

Nordiska väsen, skräckrollspel i 1800-talets Norden - andra gången jag lånar det, borde ta o läsa det den här gången så jag har en idé om jag borde föreslå dess regler för den här tråden Ett gotiskt/Universal Horror/Hammer Horror fantasy spel på svenska

Väsenologi : en lättbegriplig vetenskapligt grundad faktabok om väsen i nordisk folktro av Ingela Korsell och Reine Rosenberg - vackert illustrerad genomgång av ett antal av våra klassiska nordiska väsen, inte för djupgående men bra för inspiration, antingen för monster/väsen eller bara som exempel på saker som folk tror på/refererar till under tidigt 1900-tal o bakåt.

Modern väsenologi : vår tids väsen av Ingela Korsell och Reine Rosenberg - vackert illustrerad genomgång av ett antal av de (m/m) moderna väsenna som creepypasta, urbana legender, o skräckförfattare har kommit på. Ska du köra nutids skäck eller ockulta äventyr så är den här nog en riktigt bra referens material eller för inspiration.

Fältguide till oknytt av Richard Svensson - en monsterbok helt enkelt där ett stort antal olika "oknytt" från hel världen presenteras i alfabetisk ordning med ett stycke text och en illustration

Monster bestiarium av Bo Eriksson o Lina Blixt - en till monsterbok, den här delar upp sina monster efter vilken typ av "terräng" man påträffar dem. Har så väll mytologiska monster från hela världen, klassiska folktro väsen, till moderna filmmonster.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Idag åkte spenderbyxorna på och jag beställde:

• Cyber M/77 av Wilhelm Games via Lulu.
• Augmented Reality, The Holistic City Kit For Cyberpunk Games av Geist Hack Games via Lulu.
• Zaibatsu av Zozer Games via Bokus.
• Anime Architecture, Imagined Worlds and Endless Megacities av Stefan Riekeles via Bokus.


… och nu vädret: ”The sky above the port was the color of television, tuned to a dead channel.”
 
Last edited:

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
I väntan på att Cyber M/77 ska dimpa ned i brevlådan (jag har förstås redan den digitala utgåvan men nothing beats a good book) så har det införskaffats lite kringprodukter:

• Giant Book of Cyberpunk Battle Mats
• Tärningar, tärningar och tärningar; svarta med röda markeringar, röda med svarta markeringar och en Hit Dice (D12).

Nu måste jag bara hitta snygga Cyberpunk/Dark Future(ish) miniatyrer/cardboard cutouts någonstans.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Idag har andra personer köpt Oktoberlandet, Den sista najaden, Sagospelet rymd, Universums öde, Chock - Åter från graven (lyxutgåvan) med tillhörande introduktionsäventyr, Whitehack samt en bunt Fenix. Det vet jag eftersom det var jag som sålde.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Inte idag, men jag har idag fått min beställning av filmer från Kvarnvideo.se har kommit in:
T. Sventon Och Fallet Isabella
Conqueror
Dracula (1979)
Rising Sun
Red Sun
Adventures of Robin Hood
Örnen Från Madagaskar
Terence Hill / Bud Spencer - Classic Collection Vol. 3 (5-disc)
Kings of the Sun
Mannen Från Hongkong
Jason And the Argonauts
Sinbad and the Eye of the Tiger
7th Voyage of Sinbad
Golden Voyage of Sinbad
Operation Petticoat
The Great Race
Lair of the White Worm
Vincent Price: Six Gothic Tales (6-disc)
Yakuza
Greta Garbo Collection (4-disc)
Här Kommer Bärsärkarna
Valhall
- den danska teknade filmen
Island At the Top of the World
Erik the Conqueror
Vikings
(1958)
Marvel Classics Vol. 1
Return To Oz
Blade of the Immortal
Dracula A.D. 1972
De Fyra Musketörerna
of the Baskervilles
Casablanca
Humphrey Bogart Collection (4-disc)

Sedan har min beställning av rabatterat Warhammer från Trippolo kommit in, var något av ett impulsköp baserat på att jag insåg att några grejer var saker som inte gjordes längre o jag tjänade en hel del på att köpa ett nu utgånget sett nu istället för de olika delarna var för sig senare, även om det är senare jag tänker använda det.


Så jag tror det här är min sång just nu:
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Idag sprang jag på Special Agency på drivethrurpg. Eftersom jag letar efter någon slags undersökande "truecrime"-rollspel ganska länge så var det helt omöjligt att stå emot. Om det är vad jag letat efter får framtiden utvisa...

1663254855783.pngSkärmklipp.JPG
 
Top