Hur fick du hem den på en lördagmorgon?Tja, jag beställde den för ett himla tag sen så tekniskt sett köpte jag den då, men det var först idag som jag fick hem den!
Det kan man verkligen fråga sig. Levererades av en firma som heter Dooris.Hur fick du hem den på en lördagmorgon?![]()

Igår upptäckte jag att en pytteliten läcka gjort att det runnit vatten rakt ut i en av mina spelbokhyllor. Sammanlagt har rollspel till ett nyprisvärde av runt 10 000 totalförstörts av väta och mögel. Ett oplanerat “antiköp”. Tyvärr är vissa av dem sedan länge OOP.
Men jag vinner!
Har inte postnord paketleveranser på lördagar där du bor?Hur fick du hem den på en lördagmorgon?![]()
Där jag bor är vi glada om de delar ut brev någon gång emellanåt...Har inte postnord paketleveranser på lördagar där du bor?
Jo, brevutdelningen är sådär här. Men paket kommer fram till utlämningsställen (inklusive boxarna 25m bort) även på lördagar. Och då tänker jag bara på postnord, resten av speditörerna har ju leveranser lite närsom.Där jag bor är vi glada om de delar ut brev någon gång emellanåt...
Beställde just ett av de sista tryckta exen av denna lilla bok:
Var med o kickstartade den. Den är full med idéer och koncept man kan använda.Beställde just ett av de sista tryckta exen av denna lilla bok: https://bagboss.itch.io/burzoks-mercenary-handbook
Kan nog komma att användas för något rymdspelande nån gång.
Tråden gäller ju egentligen främst rollspelsrelaterade inköp, men jag vill samtidigt inte hejda glädjen i din köplust...Inte idag, men jag har idag fått min beställning av filmer från Kvarnvideo.se har kommit in:
Det e resurse materialTråden gäller ju egentligen främst rollspelsrelaterade inköp,
... jag har idag fått min beställning av filmer från Kvarnvideo.se ...

Du får gärna berätta vad du tyckte sedan. Ibland får jag en känsla att ingen läser det jag skriver.Inte köpt utan lånat, från Haninge biblioteket:
Dunder & Drakar, spelarens handbok
Dunder & Drakar, spelledarens guide
Även om jag får erkänna att det var mitt inköpsförslag som låg bakom biblans införskaffade av dessa böcker
Kan göra ett försök, något ställe du vill att jag ska göra det på? Även om jag medger att jag bad biblioteket införskaffa dem mer för andras bruk än mitt egna.Du får gärna berätta vad du tyckte sedan. Ibland får jag en känsla att ingen läser det jag skriver.![]()
Du behöver inte pressa fram en hel recension eller så. Bara om du kände att det var något som du spontant vill uttrycka - bra eller dålig eller oförståeligt. Och det finns ju ett helt forum för Dunder & Drakar.Kan göra ett försök, något ställe du vill att jag ska göra det på? Även om jag medger att jag bad biblioteket införskaffa dem mer för andras bruk än mitt egna.
Du kan låna flertalet rollspel genom biblioteks systemet, så du behöver inte köpa allt.Helt ny på rollspel och missade precis Drakar och Demoner kickstartern, som tur var kunde jag boka spelet i en webbshop. Köpte även Nordiska Väsen av Fria Ligan. Är dock ute efter ett high fantasy spel också så jag kommer förmodligen köpa Svärdets Sång eller Hjältarnas Tid innan årets slut.
Lycka tillSka bli intressant att prova rollspel, nu ska jag bara sälja in det till vänner och bekanta.![]()
Om du är ute efter High Fantasy, får jag kanske skamlöst föreslå mitt Dunder & Drakar?Är dock ute efter ett high fantasy spel också...
Du kan låna flertalet rollspel genom biblioteks systemet, så du behöver inte köpa allt.
Lycka till
Om du är ute efter High Fantasy, får jag kanske skamlöst föreslå mitt Dunder & Drakar?
Inte köpt utan lånat, från Haninge biblioteket:
Dunder & Drakar, spelarens handbok
Dunder & Drakar, spelledarens guide
Även om jag får erkänna att det var mitt inköpsförslag som låg bakom biblans införskaffade av dessa böcker
På förekommen anledning: har du sett den här tv-serien?Mitt senaste rollspelsinköp är ett stenålders-OSR-spel från Brasiliens mest aktiva rollspelsmakare Diogo Nogueira.
Någon gång i livet ska jag också spelleda Masks of NyarlathotepJag har att göra, så att säga!
Jag har kör Masks of Nyarlathotep med ett kapitel varje år (på vår årliga spelvecka). Hittills har de klarat av Peru, New York och Australien. Jag tyckte själv att Peru var bra, för det etablerade en kontakt som gör att New York startar på ett bättre sätt. Sedan gav jag mina spelare fritt val vart de ville åka efter New York och de valde Australien, vilket äventyret absolut inte har tänkt sig. Men efter lite research (och ett abonnemang på The Times arkiv) hittade jag en färdväg som gav mig möjlighet att kompensera för den bristen.Igår köpte jag Keeper-boken till sjunde utgåvan av Call of Cthulhu! Vi ska spela Masks of Nyarlathotep är det tänkt och nu sitter jag och kollar youtubevideos om hur man som keeper bäst förbereder sig.
C:a två minuter in i videon (som avhandlar om man ska eller inte ska spela första introduktionskapitlet), föreslår den kunniga personen (hon är verkligen bra och pedagogisk) att man ska använda OneNote för att skriva och spara minnesanteckningar, så nu försöker jag vänja mig vid den appen...
Jag har att göra, så att säga!
Marvels förvrängningar av mytologin har en förrädisk inverkan...det står att Loke var Odens son o inte hans blodsbroder.

Tack för tipsetHar suktat ett tag efter Vampire: the Masquerade 5th Ed. (och egentligen ännu mer efter Hunter: the Reckoning om jag ska vara ärlig) så när möjlighet gavs så införskaffade jag nyss World of Darkness Game Bundle via Humble Bundle. Core Rules, Anarch och Camarilla för 200ish spänn. Värt.![]()
Men NEJ! Jag hoppas inte du slängde något som var otillgängligt utan att scanna det...Så, cirka 15 000kr vattenskadade rollspel slängt på tippen.
Jag hoppas inte du slängde något som var otillgängligt utan att scanna det...

Mycket nöje!Eftersom jag planerar ett köpfritt 2023 så tog jag tillfället i akt och beställde Askhem och Askhem: Dö vid denna källa innan 2022 hunnit dra sin sista suck.

Så roligt!Se och göra i Aliatra av @Genesis
Pdf:en är gratis men den tryckta boken förhöjer helt klart upplevelsen. Den har redan fått följa med på ett besök till en sunkig pizzeria där den bidrog till en känsla av att vara på resa, att vara någon annan någon annanstans.
Ja jag tänkte nog att det vore svårspelat utan den. Men det blev så tydligt för mig när jag hade med den ut hur mycket den som fysiskt objekt verkligen var med och skapade upplevelsen. Väldigt coolt.Så roligt!
Ja, jag lägger alltid ut PDF:en gratis (och tryckt bok till självkostnadspris), men Aliatra är verkligen tänkt att spelas med tryckt bok. Själva boken som föremål är en viktig del av spelet.
Kommer ni ihåg* att jag skulle försöka mig på ett köpfritt 2023? Det gick åt h-e redan två dagar in på det nya året. Nu har jag beställt (vid olika tillfällen):
- Blades in the Dark
- The Eizo Villa Heist (till Cy_Borg)
- Witch Hunter av CL Werner (Mathias Thulmann Book 1, WFRP-roman)