Nekromanti Hur ser era spelgrupper ut?

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Khan;n206119 said:
Insåg en fråga som kanske är relevant (om inte får någon gärna flytta den till en annan tråd).

Hur många i era spelgrupper är aktiva eller åtminstone reggade på WRNU? I min spelgrupp vet jag om två, inklusive mig själv.
I min nuvarande spelgrupp, alla, jag träffade alla utom en genom forumet.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Khan;n206119 said:
Insåg en fråga som kanske är relevant (om inte får någon gärna flytta den till en annan tråd).

Hur många i era spelgrupper är aktiva eller åtminstone reggade på WRNU? I min spelgrupp vet jag om två, inklusive mig själv.
I min ena spelgrupp: Ingen förutom mig.
I min andra spelgrupp: Jag och en till.

I andra sammanhang har jag dock träffat och spelat med ett flertal aktiva, passiva och före detta forumiter.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Khan;n206119 said:
Insåg en fråga som kanske är relevant (om inte får någon gärna flytta den till en annan tråd).

Hur många i era spelgrupper är aktiva eller åtminstone reggade på WRNU? I min spelgrupp vet jag om två, inklusive mig själv.
En. Bara lilla jag.
 

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Har ingen fast spelgrupp utan har ett gäng människor som gillar att spela men som bor så utspritt att det sällan går att få ihop speltillfällen.
Det senaste året har jag spelat med sammanlagt 9 pers men inte fler än 4 vid ett enda speltillfälle.
Av de 9 är:
4 män, 5 kvinnor.
Alla mellan 25-35 år.
3 svenskar, 2 östasiater och 4 från mellanöstern, vi är alla uppvuxna i sverige.
Alla är högutbildade.
Alla är vänner till mig eller min flickvän.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
Khan;n206119 said:
Insåg en fråga som kanske är relevant (om inte får någon gärna flytta den till en annan tråd).

Hur många i era spelgrupper är aktiva eller åtminstone reggade på WRNU? I min spelgrupp vet jag om två, inklusive mig själv.
En.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Khan;n206119 said:
Hur många i era spelgrupper är aktiva eller åtminstone reggade på WRNU?
Jag själv och en till som är reggad och läser lite då och då.
 

Paco

Veteran
Joined
12 Oct 2016
Messages
114
Feuflux;n206108 said:
Intressant att så många har koll på ålder, yrke och sånt på sin spelgrupp (men är man ett gäng som träffas fysiskt så blir det väl så över tid förstås).
Inte så konstigt, man spelar väl med sina kompisar?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Paco;n206159 said:
Inte så konstigt, man spelar väl med sina kompisar?

inte nödvändigtvis. i de flesta fall har jag spelat med nära vänner t.ex. men jag har också spelat en hel del med bara "bekanta" och då i bemärkelsen att jag överhuvudtaget inte har någon aning om vad de pysslar med utanför rollspelet. Så, det är nog inte alls ovanligt att man inte alltid snackar om jobb och liknande när man träffas, speciellt om man inte träffas så ofta och vill spela rollspel, varför "slösa" tid på att snacka om jobbet och annat ;)
 

Paco

Veteran
Joined
12 Oct 2016
Messages
114
.113;n206167 said:
inte nödvändigtvis. i de flesta fall har jag spelat med nära vänner t.ex. men jag har också spelat en hel del med bara "bekanta" och då i bemärkelsen att jag överhuvudtaget inte har någon aning om vad de pysslar med utanför rollspelet. Så, det är nog inte alls ovanligt att man inte alltid snackar om jobb och liknande när man träffas, speciellt om man inte träffas så ofta och vill spela rollspel, varför "slösa" tid på att snacka om jobbet och annat ;)

Halva grejen är ju att sitta och garva med ett gäng brorsor (eller syrror). Tycker jag iaf.
 

Paco

Veteran
Joined
12 Oct 2016
Messages
114
Och då menar jag inte att man pratar jobb, men att man är bra polare och vet allt sånt redan.
 

Cake

Veteran
Joined
25 May 2015
Messages
22
Den gruppen jag spelleder nu

Jag(man), 24, student utvecklingsstudier
Min bror(man), 18, mångsysslare/ungdom
Min sambo(kvinna), 30, ingenjör/projektledare
Min sambos syster(kvinna), 28, butiksarbetare/student
Min sambos systers sambo(man), 28, jurist
En gemensam vän till oss(man), 30, restaurangarbetare/student

Vi känner varandra genom lajv och har rollspelat i olika grupper till och från i 10 år
Alla är vita och födda/uppvuxna i Sverige, även om jag och min bror har påbrå från medelhavet
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Paco;n206204 said:

det är ju uppenbart så att vissa spelar bara över t.ex. skype och då kanske man inte kör så noga presentation om vad man jobbar med, man kör nog bara på. men jag räknar med att alla åtminstone försöker ha roligt ändå ;)
 

Sopbil

Veteran
Joined
9 Dec 2011
Messages
180
Location
Södertälje
Man 38 Industriarbetare
Man 38 Industriarbetare
Man 40 Industriarbetare
Man 38 Facklig småpåve
Man 38 Spelprogrammerare

Spelat ihop i dryga 30 år och har/är roligare än vad demografin ovan antyder...
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag tror 2 av dem jag spelat med i samma rum, inklusive mig själv är reggad här, och att 5? av dem jag spelat online med är eller var reggade här då det var folk i wrnu på IRC som jag spelledde för.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Paco;n206159 said:
Inte så konstigt, man spelar väl med sina kompisar?
Tja, spelar du över skype någonting? Jag har träffat 0% av mina skype-rollspelskompisar irl. När vi kör ett pass på (bara) två timmar så är det spelfokus som gäller, och då läggs det ingen energi på verkligheten. :)

Nu har jag ju en precis nystartad irl-grupp (11 år sedan sist) så där blir det säkert annorlunda.
 
Top