Nekromanti Hur ser era spelgrupper ut?

Paco

Veteran
Joined
12 Oct 2016
Messages
114
Feuflux;n206318 said:
Tja, spelar du över skype någonting? Jag har träffat 0% av mina skype-rollspelskompisar irl. När vi kör ett pass på (bara) två timmar så är det spelfokus som gäller, och då läggs det ingen energi på verkligheten. :)

Nu har jag ju en precis nystartad irl-grupp (11 år sedan sist) så där blir det säkert annorlunda.

Nej skulle aldrig falla mig in faktiskt. Då skulle jag lika gärna kunna spela tv-spel typ. Men förstår att det är viktigt med spelfokus om man kör så korta sittningar. Vi brukar spela tolvtimmarspass.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Paco;n206472 said:
Nej skulle aldrig falla mig in faktiskt. Då skulle jag lika gärna kunna spela tv-spel typ.
Rollspel över voicecom är faktiskt inte så illa, och "kliar inte alls samma klåda" som dator/tv-spel. Jag tycker personligen att det är minst lika kul att spela över voicecom som att sitta runt ett fysiskt bord. Kommunikationsmediet påverkar upplevelsen helt klart, på både positiva och negativa sätt. Det är en spelmetod som jag verkligen kan rekommendera, även till de som redan har en IRL-grupp att spela med. :) Men det är kanske en diskussion för en annan tråd.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Dazumal;n206542 said:
Rollspel över voicecom är faktiskt inte så illa, och "kliar inte alls samma klåda" som dator/tv-spel. Jag tycker personligen att det är minst lika kul att spela över voicecom som att sitta runt ett fysiskt bord. Kommunikationsmediet påverkar upplevelsen helt klart, på både positiva och negativa sätt. Det är en spelmetod som jag verkligen kan rekommendera, även till de som redan har en IRL-grupp att spela med. :) Men det är kanske en diskussion för en annan tråd.

+1
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
I den grupp vi har börjat förbereda och förhoppningsvis snart kommer igång och spelar så är det

Jag / Skiftarbetande inom industri
Skiftarbetande inom industri (annat företag)
Egen företagare (Grafisk design)
Programmerare
Militärskola/Strateg

Ålder 37-44 skulle jag gissa. Bara jag i gruppen som läser och skriver ibland på rollspel.nu. En del av oss är barndomskompisar, andra har mötts genom tidigare jobb och har för några år sedan börjat spela bräd och kortspel ihop och därav så har vi blivit intresserade av rollspel igen.
 
Top