Nekromanti Hur ser era spelgrupper ut?

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jag kom att tänka på det här i natt, när låg vaken och försökte höra om katten kräktes.

Min nuvarande grupp (som spelar Järn) består av:
  • Två industriarbetare.
  • En arkeolog.
  • En journalist.
  • En tandläkare.
  • En HR-konsult.
  • En högstadieelev.

Av dessa är två kvinnor.

I min tidigare grupp ingick bl.a. även en snickare och en reklamdekoratör.

De flesta av oss känner varandra sedan gammalt, så det är ju lite därför vi hänger ihop trots att livet tagit oss på ganska olika stigar.
Ur ett annat perspektiv är gruppen extremt homogen, på så vis att vi allihop är sprungna ur vit svensk medelklass.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Vit, svensk medelklass i min grupp också. Nästan alla kring 30 bast.
- Systemadministratör
- Projektsamordnare inom forskning
- Två studenter
- Supporttekniker
- Operationssjuksköterska

Gemensamt för alla, förutom demografisk grupp, är att vi pluggat på samma universitet.
 
Joined
26 Mar 2014
Messages
145
Fyra vita killar som snart fyller 30 från en välbärgad kommun.
Jag, Manusförfattare/lärarvikarie på högstadiet
och tre civilingenjörer, de har förklarat vad de jobbar med men kommer aldrig ihåg.

Vi fyra har spelat ihop i ca 13 år och under åren har andra spelare anslutit och lämnat men stommen har varit den samma.


Snart kommer vi få förstärkning av
En kille som jobbar inom hemtjänsten
En tjej som studerar trädgårdsingenjör
Båda i samma ålder som oss andra.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Jag har lite olika konstellationer, men nu räknar jag bara de jag har IRL i en klump istället för i olika spel.

Jag - Kille, 32 - Webbhotellstekniker
Tjej, 26, arbetslös
Kille, 27, arbetslös kock
Tjej, 28, äldrevårdspersonal
Kille, 17, studerar fordon
Tjej, 17, studerar hotell och resturang
Kille, 19, student (minns inte vad)
Kille, 25, arbetslös

De flesta är "vita" men några har samiskt påbrå och ena killen är halvkroat och en annnan kille är halvserb.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
MIn grupp består av tre studenter som studerar helt olika ämnen och en sjuksköterska.
Vi är alla födda 93 eller 92 och har träffat varandra under vår uppväxt i botkyrka.
det är 3 killar och en tjej, alla vita
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Mig själv - Påg, 31, truckförare/studerar till civilingenjör
Påg, 29, doktorand inom matematik
Tös, 30, civilingenjör
Påg, 30 doktorand inom maskinteknik
Påg, 25, har studerat mot civilingenjör, osäker på vad han arbetar med nu.
Påg, 20, studerar till civilingenjör

Alla ärkevita (varav 3 smålänningar, intressant nog). Gruppen har ändrats lite med tiden, men fördelningen har varit ungefär densamma (och fortsatt alla ärkevita och högutbildade alternativt försökt bli högutbildade).

Intressant nog har vi ingen dedikerad spelledare, alla i gruppen (utom 20-åringen, som inte hunnit än) har spellett åtminstone en one-shot, och 4 av oss växlar lätt till spelledare, beroende på vem som råkar ha en ide när det är dags.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Det är jag, ett dåligt upplyst rum och en rejäl dos ångest.

Vi spelar Noir tillsammans.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Jag är 45, arbetar som avtalscontroller i kommunens upphandlingsenhet och spelleder alla grupper. Min sambo, som är några år yngre, arbetar som (barn)psykolog. Hon är spelare i alla grupper.

Ena gruppen kompletteras av en butikssäljare och en undersköterska, båda i 35-årsåldern. Vi lärde känna dem när våra barn gick på samma dagis.

I andra gruppen ingår en fritidspedagog, som är i vår ålder, hennes 15-åriga son och min sambos snart 15-åriga son. Sönerna går i samma klass och är bästa kompisar.

Någon enstaka gång spelar vår snart 7-åriga dotter och den 6-åriga sonen till de i första gruppen Tassar & Morrhår eller Äventyr.

Undersköterskan flyttade hit från Filippinerna som barn och jag är från Skåne. Övriga är från Stockholm/Roslagen.
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Jag har försök gå för geografisk spridning i mina online grupp(lite skämtsamt menat, många mer komplicerade variabler påverkar) som nu består av mig
30 ish, fysik lärare i Falun
30ish, arkelog blivande docktor i Umeå(och var hans jobb tar honom)
30ish, student till jurist i stockholm
+30(ofint att fråga om ålder), soldat i Boden
+30(ofint att fråga om ålder), lokförare i Boden
De sista två kommer ju från samma stad men de var för bra för att inte ha med. Som bästa spridning hade jag Lund till Kiruna +Australien. Alla män, de flesta ganska nyligen bekanta(några år) utöver Arkeologen som jag har lirat ihop med sedan studiedagarna i Umeå(typ 9 år)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
7 pers.
2 är kvinnor.
1 är argentinare, 1 är polack, 1 är engländare.
Ålder 27-37.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
- 30+, vit, cis-man, laboratorieingenjör, kärnfamilj.
- 30+, vit, cis-man, programmerare, sambo.
- 30+, vit, transperson, lärarstudent, gift.
- 30+, vit, cis-man, ekonom, singel.

Vi är alla vänner sedan grundskola/gymnasiet.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Svensk undersköterska
Svensk arkeolog
Svensk ingenjör
Dansk studerande

En av oss är kvinna

Vi är runt 30 +/- 5

Sedan några ytterligare figurer som dyker upp mindre regelbundet.
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
2 tjejer och 3 killar. Vi är två par och en till kulle.
Vi hade en till tjej innan men det blev så mycket drama när vi var tre tjejer. Hon stötte på våra pojk vännar.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Jag spelar främst med två grupper. Båda består av ett antal män (fem i den ena, fyra i den andra) och en kvinna men förutom mig inte av samma personer. Ålder omkring 24-41, de flesta i den övre delen av spannet. Jag är själv 41 och två av grabbarna i den ena gruppen har jag spelat med sedan vi gick gymnasiet under tidigt 90-tal. Alla är norrlänningar och, så vitt jag vet, heterosexuella. Blandade sysselsättningar: ekonom, mekaniker, dataingenjör, arbetslös, student, receptionist. De flesta är singlar men några har partner och en har barn.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Jag spelleder f.n. för två grupper.

Den ena består av 4 medelålders män.

Den andra består av 3 män och 1 kvinna, som jag tror alla är 20-någonting. Brukar inte fråga folk om deras ålder.

Alla inblandade är mer eller mindre vita. Frågar inte om sexualitet heller, men diverse ledtrådar finns till att en majoritet är hetero.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
En Restaurangarbetare
En Jurist
En Dataingenjör
En Bokhandlare
En Ekonom
En Revisor

Alla mellan 36-38, Alla män 2 har barn (snart 3), en har invandrarbakgrund. Har spelat i hop med vissa i 25 år och med alla i 8 år.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,650
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Spelar i tre olika grupper. Alla är ljushyade, födda och uppvuxna i Sverige med svensktalande föräldrar. Om inget annat sägs rör det sig (efter intryck) om hetro cis-män.

Grupp 1
Restaurangarbetare, 36.
Arbetslös / sjukskriven, 32.
Lärare, 35.
Doktorand, 35.

Grupp 2
Handläggare / kundtjänst, 39.
Programmerare, 39.
???, 39.
Sjukpensionär, homosexuell, 37?.
???, 40.
Teknisk support, 39.

Grupp 3
Personlig assistent, 36.
Personlig assistent, 40.
???, 30?.
Arbetslös, 30?.
Tjänsteman, 40?.
Undersköterska?, 30?.
???, 30?.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Har spelat med ca 50 personer sedan jag började 1986. Alla förutom 6 har varit män. Åldrarna har spänt från 7 till 46 vid speltillfällena.
I nuvarande grupp är vi IT-tekniker, GISingenjör, programmerare, förtidspensionerad, elektronikåtervinnare och ibland en ingenjör inom medicinrelaterade ämnen.
Av dem som jag spelat med tidigare har folk blivit bland annat heltidsakademiker, advokater, industriarbetare, datorspecialeffektsmakare, receptionister, lastbilsmekaniker, väktare, yrkesmilitärer, kockar och professorer.
 

Snoken

Veteran
Joined
15 Apr 2016
Messages
52
Min grupp som jag spelleder känner alla varandra sedan lång tid tillbaka och alla förutom en har spelat tillsammans sedan högstadiet. "Nykomlingen" är uppvuxen i samma område men spelade i en annan grupp i högstadiet. Till åldern är vi alla 32-34 och ursvenska, vita män i heterorelationer. Yrkesfördelningen nedan:

?Kundservice, 32 (jag) flickvän
Lärarstudent, ?33, singel
Kock, 34, singel
?Filmare, 34, fru och barn
?IT-säljare, 32, singel
 
Top