Nekromanti Hur ser era spelgrupper ut?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,258
Location
Örebro
Då ska vi se.... Utöver mig själv då som är typisk vit man som närmar sig 40 år så har jag följande, relativt reguljära grupper:

Grupp 1:
  • Man, arbetspraktik, 30-40 år
  • Kvinna, barnskötare, 30-40 år
  • Man, chaufför åt Hemglass, 30-40 år

Grupp 2:
  • Man, IT-konsolut, 30-40 år
  • Kvinna, sjukvård, 30-40 år
  • Man, barnskötare, 30-40 år
  • Man, student, 30-40 år

Grupp 3:
  • Man, arbetspraktik, 30-40 år
  • Man, beslutsfattare på Migrationsverket, 30-40 år
  • Man, socialarbetare, 30-40 år
  • Kvinna, ? (student?), ?
Grupp 4:
  • Man, arbetspraktik, 30-40 år
  • Man, socialarbetare, 30-40 år
  • Man, konsult, 30-40 år
  • Man, lärare, 30-40 år
Grupp 5 (på is nu):
  • Man, arbetspraktik, 30-40 år
  • Man, socialarbetare, 30-40 år
  • Man, lärare, 30-40 år
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,362
Vår standardgrupp består endast av tre personer. Vi är alla övervintrade spelledare som spellett egna grupper separat tidigare. Vi har känt varandra i ca 15 år, men återupptog rollspelandet seriöst först för fyra år sen. Sedan dess har vi turats om att spelleda och får oftast till spel en gång i veckan.

Alla vita medelklassmän.
Teknikinformatör/grafisk designer, 39 (2 barn).
Grafisk designer, 37.
Lärare, 37.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,988
Location
Ett häxkräl
De senaste gruppen jag spelade med bestod av sex svenska medelklassmän; fem kritvita och en ej kritvit (chilensk pappa); alla idag väldigt cismän, en möjligen en gång i tiden bi; fem med fru/kvinnlig sambo samt 1-3 barn, en singel; tre FD i historia (vilket betyder att 1/300-del av alla svenska FD:ar i historia var med i den spelgruppen!), en socionom, en styrman, en läste till lantmätare.

Min kommande grupp är lika genomsvensk, men inte lika medelklass, då den inkluderar två överliggare (juridik är svårt) och en student. Med mig blir det fem cis-män och så en kvinna som jag aldrig har träffat och alltså inte vet något om. Jag är den enda av männen som har barn.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
MandaWall;n205595 said:
2 tjejer och 3 killar. Vi är två par och en till kulle.
Vi hade en till tjej innan men det blev så mycket drama när vi var tre tjejer. Hon stötte på våra pojk vännar.
Då hade ni nog otur med personkemin, jag har varit i spelgrupper med både 3, 4 och 5 tjejer utan att det blivit för mycket drama, så jag tror inte det berodde på det.

Gruppen jag spelat mest med senaste året varierar lite från gång till gång men är oftast:
Jag, man, industrimatematiker
kvinna, läkare
kvinna, konststuderande
man, teknikkonsult,

det känns som att vi alla är runt 30, men jag har inte frågat. Också en väldigt vit grupp, sexualitet har jag ingen aning om.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Tja nu spelas det ju inte på någon hög nivå men en grupp är väl bestående av två tioåriga tjejer och en åtta årig kille, I övrigt har jag väl mest spelat med lite blandat män och kvinnor, två kvinnor har varit en stor del av grupperna medan två Andra mer varit med sporadiskt. ca 7-8 killar har jag spelat med. Yrken vet jag inte på alla men det rör sig om allt från robotbyggare/forskare, laserforskare (jag har inte koll på exakt titlar, de har väl flera egentligen ;)) yrkesmilitär, konstnär, Städare, ett gäng industriarbetare, och jag då
 

Kri

Veteran
Joined
23 Feb 2015
Messages
70
Vi är fyra manliga kompisar från grundskolan som nu är 37 år. En inom IT-branschen, en psykolog, en läkare och en som jobbar på posten. Vi har fått ett tillskott på en 40-årig man som jag tror är ingenjör.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Vi är alla vita män, där alla utan en har spelat ihop sedan gymnasietiden. 30-40 år.
Yrkena är spridda, men kan nog sammanfattas med:
  • arbetsförmedlare
  • verksamhetsanalytiker
  • förskolechef
  • IT-konsult
  • maskiningenjör
  • samt två chefer, en inom tillverkningsindustrin och en inom affärsutveckling.
 

Klöver

Veteran
Joined
18 Oct 2015
Messages
8
Min spelgrupp har varit statisk i många år. Alla fem är runt fyrtio, två jobbar inom IT, en är ekonom, en är politiker och en är hyvlare. Fyra är svenskar och en är tornedalsfinne. Alla är hetero.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Min grupp där jag bl.a. spelleder Mutant År Noll, Svavelvinter, Genlab Alfa och Upsalasviten består av

- IT-strateg (Jag), sambo och barn
- Enhetschef IT, fru och barn
- IT utvecklare, sambo och barn
- Fritidspedagog, fru och barn
- Snickare, singel
- Fritidspedagog/Skådespelare, singel (tror jag)
- Egenföretagare inom reklam, singel

Har även haft med en revisor och en kille som gick på mellanstadiet vid något tillfälle. Spelarna kommer från tre olika kommuner så det krävs viss logistik när man träffas. De flesta är runt 40. En är i 30-års åldern. Samtliga svenska män. Fem av oss har spelat tillsammans (från och till) sedan 80-talet och de var med första gången jag spelade rollspel.5 av 7 bor i hus (2 i lägenhet). Alla hetero (vad jag vet iaf).
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Vita män i åldern 40-43, huvuddelen har spelat ihop i ca 14 år;
Officer
Officer
Officer
Officer
Elektriker
Skattmas (spelat i gruppen ca 3år)

Vi spelar Eon, Western och lite annat. :)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Just nu består min spelgrupp av:

Kvinna, socionom, ish 30.
Kvinna, soon-to-be farmaceut ish 30
Man, programerare, ish 30
Man, Student, ish 30
Man, nått tekniskt ish 35
Man, personlig ass, is 30

Alla är rätt nordiskt bleka.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
PalMer;n205830 said:
Vita män i åldern 40-43, huvuddelen har spelat ihop i ca 14 år;
Officer
Officer
Officer
Officer
Elektriker
Skattmas (spelat i gruppen ca 3år)

Vi spelar Eon, Western och lite annat. :)
Militärsimulation med din grupp måste vara antingen det värsta eller det bästa någonsin.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kan väl förresten tillägga att de flesta I våra grupper inom rollspel är väldigt vita även om vi umgås med folk som är lite mindre vita, de har bara Inget intresse av det I vårat gäng. Vad gäller sexuella läggningar så är det faktiskt Inget vi lagt new tid eller energi på, det är upp till var och en så inte relevant. Men åtminstone några av oss har barn.

Plus att jag glömde en spelare. Min fru. Hon har spelat en gång, tyckte det var helt ok och spelade bra men har inte passat köra igen. Då körde vi mouseguard.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,882
Location
Port Kad, The Rim
En bibliotekarie
En sjuksköterska
En tullare
En soldat
En arkeolog
En patentjurist
Tre IT-nissar
En arbetslös

Åldersspann 27 till 62 år.
Två kvinnor
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Vi är inga kvinnor, endast vita män.

En lärare
En som jobbar med data
En som jobbar med data
En som jobbar med data
En som jobbar med data
En som skriver om data
En som vetefan ärligt talat

35-45 cirkus
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,894
Location
Nordnordost
60% är i någon mening musikaliska.
80% är långhåriga.
80% är eller har varit kampsportare.
100% är rollspelare.
 

Paco

Veteran
Joined
12 Oct 2016
Messages
114
Stolt svensk (inte bara vit) arbetarklass, män mellan 25-37... Elevassistent, maskinchef, elektriker, målare, PT, industriarbetare, larminstallatör, bagare.

Vi är alla mer eller mindre gamla vänner. tre av oss har spelat tillsammans sen vi var små. Resten av gruppen har varit med i tio år typ.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Grupp 1, spelar 1-2 gånger per år:
Rektorn, 45-årig historienörd med extra hakor.
Kvalitetschefen, 42-årig indieflummare som håller rulle på konflikterna
Dataingenjör #1, killen med ordning och reda som alltid tappar bort saker.
Dataingenjör #2, snygg och smidig rollspelsmaestro som alla gillar och som alltid hänger på de andras ideer. Är även jag.

Grupp 2, spelar ett par gånger i månaden:
11-årig tjej som gillar ridning och gymnastik. Spelar jägare med akrobatik och rida.
10-årig tjej som gillar ridning. Spelar jägare som inte vill döda djur och som kan rida.
9-årig kille med fräknar. Spelar trollkarl med Mörker och Stenvägg för det är kul när folk inte ser någonting och går in i väggen.
7-årig tjej som gillar ridning. Spelar jägare som kan rida.
4-årig tjej som gillar att rulla tärningar. Spelar en liten älva som kommer och går.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag är för närvarande SL i en grupp och den gruppen har varit intakt sedan gymnasiet typ, cirka 20 år.

Man, 40, fritidspedagog
Man, 40, jurist
Man, 40, musiklärare
Man, 40, säljare
Man, 39, IT-filur
 
Top