Nekromanti Hur raggar man upp rollspelstjejer?

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Du börjar i fel ände...

Börja med sexchatt av rollspelstypen på Internet. Din rollgestaltande talang är det som avgör hur skönt sexet är i dessa sammanhang, och du kommer därför att vara en veritabel Rocco Sirocco.
Medhåll. Det är ett jätteavslappnat sätt att bilda relationer på. Mycket bättre än att gå kompisvägen, som (för min del) alltid innebär att man fastnar i kompisfacket och inte kan gå vidare.

Men jag föreslår särskilt forumsspel och liknande. Typ på Catayah eller vad det nu heter. Dels finns det tjejer aplenty, och dels behöver man bara vara en någorlunda god skribent och någorlunda god rollgestaltare för att fullkomligen äga. Ge mig några frigida nuckor och ett tangentbord, så får jag dem snart att börja spinna som plaskvåta nymfetter. Låt mig tala till dem på Skype och jag kan få dem att kråma sig runt i vilda piruetter likt fåntänorgasmerande vindflöjlar. Jag kan verbalknulla tjejer rutiga. Jag är bäst.

Lajv är förmodligen ännu bättre, men då måste man ju sova med en säck potatis som huvudkudde och fläta in bitar av sandelträ i skägget. Det suger.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"Och är det så illa nu för tiden att spela spel med varandra?"

Självklart! Den aktiviteten står emellan att "släppa sig på tunnelbanan i rusningstrafik" och "plåga kattungar offentligt".

Åtminstonde så är stigmatiseringen ungefärligt ekvivalent med något sådant mellanting...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Om jag ska vara tråkig så raggar man upp rollspelstjejer på samma sätt som man raggar upp andra tjejer... med den fördelen att man automtiskt har ett gemensamt samtalsämne... prata med dom, var trevlig och framför allt intresserad...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,642
Göm dig bakom ett hörn, när de kommer förbi så ropar du "sneak attack" och hoppar runt hörnet och juckar mot deras ben.

Kanske inte riktigt så, men min erfarenhet är att om de är intresserade så är de intresserade, och vad man gör spelar mindre roll så länge som man gör något. Det viktigaste är att man själv signalerar intresse.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Du börjar i fel ände...

Lajv är förmodligen ännu bättre, men då måste man ju sova med en säck potatis som huvudkudde och fläta in bitar av sandelträ i skägget. Det suger.
Dessutom kan man ine få multipla orgasmer. (Eler ja, man får vänta ett tag mellan dom. Men brukar inte lajv ha slutstrider och uppträdanden av jonglerande dvärgar man kan sticka emellan med?)

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Varför inte ragga i en större grupp och fråga vad de gillar "rollspelsnära" aktiviteter, som MMO, dataspel, teater, böcker, film, etc?
Lyssna på den här killen, he's a playah!

Mer seriöst, det finns grupper där "bordsrollspelare" till och med kan vara intressanta eftersom de pysslar med något man hört om men inte satt sig in i. Många jag mött ur den här gruppen är närmast negativa till bordsrollspel eftersom de tycker det verkar svårt. Att pyssla med det bekräftar snarast för deras del att du är hängiven och smart.

Erik
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jo, det svåra är väl att hitta dem, skulle jag tro. Kanske läge för ett singelforum på WRNU? Eller hamnar det under Evenemang och kontakt? :gremwink:

Hur gjorde Caligula förresten? Brukade han inte ragga upp småtjejer och ta hem dem för en rejäl omgång*?

* En rejäl omgång Dungeons and Dragons, alltså
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Never Give Up

Allvarligt alltså... de flesta tjejer har två reaktioner till killar som har ett stormigt och tufft förhållande som tagit eländigt slut

- Pestdrabbad (dvs håll dig långt ifrån grabben, han kan ju smitta)
- Sjuksköterskan (Du vet Florence Nightingale syndromet, grabben måste räddas/tröstas och bindas samman igen,)

Härav följer
- Glöm ditt gamla förhållande och Håll Huvudet och humöret uppe.

Till din fråga angående rollspelstjejer.
Raggning av dessa sker för det första på egen risk. Merparten är galna, tokiga och har underliga idéer.
Så, nu är du förvarnad.

Hur du gör?
Umgås
Prata skit
Prata rollspel
Prata om Henne själv

dvs, ungefär som du gör i vilket sökande förhållande som helst, vare sig det är på puben eller på Konvent.

Däri ligger ingen skillnad.

Var?
Ja, konvent är en bra början, efterlysningar på spelgrupper och sökande av dessa är en annan.
Prata på jobbet om din hobby är en tredje variant. Ja jag vet vad ni andra tycker att man ska hålla truten om xxx-orden på jobbet. Men just i det här fallet, när man söker folk som har gemensamma intressen så är det inte fel. Hittar du inte en tjej som verkar road så hittar du en grabb som kan leda till en spelgrupp etc.

Att alla tjejer som spelar rollspel skulle vara upptagna är smått en myt enligt mig. Att Många är det säger inte att alla är det, och att alla skulle varit inlurade av sina respektive är inte sant heller. Låt mig förklara:

I slutet av 1980-talet så letade jag reda på Forodrim, på egen väg utan pojkvän. Forodrim (Stockholms Tolkiensällskap) gav mig insteg i Rollspel (Anders Blixt höll en föreläsning på det första Forodrimmötet jag var på)... problemet var att jag inte hittade en grupp att spela med. Alltså var jag redan biten och nyfiken Innan jag träffade Ingvar (min första pojkvän). Förhållandet med Ingvar tog slut och jag började med lajv. Min far dog och jag efterlyste en rollspelsgrupp... slutligen hittade jag en spelgrupp, började spela och Därefter så blev jag ihop med Joakim!
Ni ser mönstret, jag var alltså intresserad Innan Pojkvän. Maken blev iofs bonus. :gremsmile:

Att jag blev stött på av folk i de här kretsarna kanske är konstigt. I Forodrim då var det ganska jämt ändå mellan könen... i rollspelskretsar var det inte det.

Så till min slutsats:
Joina Rollspelsgrupper i din närhet, gärna med damer i gruppen. Rätt var det är så drar nämligen de in en kamrat eller två som är singlar men roade av tanken på rollspel.
Gå på Konvent. Du träffar nya människor, kanske inte alltid tjejer, men kontakter som kan ge andra kontakter som i slutändan kan ge en ny Flickvän.
Var utåtriktad om din hobby, rätt var det är så hittar du någon som är nyfiken och finns det en så finns det tio till....

sist men inte minst

Never Give Up
Du behöver inte stöta på allt i kjoltyg som du ser, trots allt kanske det inte uppskattas! Men när du minst av allt anar det så stirrar Kärleken dig i ögonen igen och då ska du ta vara på den. :gremsmile:

Förresten så spelar vi på Fredag om du är road och har tid och sticker till Stockholms spelkonvent på Lördag. Häng på om du har tid. :gremsmile:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Re: Ot ondska [ant]

Lögn och förtal. Jag har varit i Arvidsjaur (bodde ju där i närheten ett tag), och det finns inte alls så imponerande saker där! De mest imponerande sakerna är:

Konsumparkeringen, den ska vi inte röra för den är rolig att klättra runt på.

Dollar Store, det ska vi inte röra, därifrån får man billigt godis när man är ute och reser.

En viss snäll, manlig biblotekarie som lät mig låna om böcker en extra gång fast man egentligen inte fick. Honom ska vi inte heller röra, han var snel hest.

Biblioteket är fint också.

Alltså: Vi får inte slå knut på Arvidsjaur, det får bli Boden eller Luleå. Det ena är en militärstad (alltså: kanoner är alltid välkomna) och det andra är en skitstad (alltså: kanoner behövs).
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Regel nummer 1 om rollspelstjejer: Det finns inga rollspelstjejer.
Regel nummer 2 om rollspelstjejer: Om det mot all förmodan skulle finnas rollspelstjejer, se regel nummer 1.

Lajvtjejer, däremot. Där har du ett område med potential.
I resent that. Lajv är mycket tråkigare än rollspel! Lajvtjejer är sällan riktiga i huvudet heller, då har man mer tur med rollspelstjejer, de brukar vara mer skärpta på sådant som är värt att vara skärpt på.

... vadå fördomar?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ot ondska [ant]

Bah. Förresten, det kommer nån missionär upp hit i höst (hit pch till Arjeplog) och skall lära hednabarnen här att teckna manga. Är det helt händelsevis du?

Och har vi mötts? Fan! Du känner ju til min hemliga identitet!

Erik
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Stilla funderingar

Uhm... Jag vill inte vara sån men... Vore det inte bättre att dra en handtralla än att kurtisera en KK vars kompletta karaktärsdrag skulle få plats på en post-it? Detta inlägg ska icke ses som fördömande, bara lite frågande eftersom min egen reaktion på att trilla i säng med en komplett ointressant människa hade varit att längta hem till min Rabbit.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,998
Location
Rissne
Re: Stilla funderingar

Vore det inte bättre att dra en handtralla än att kurtisera en KK vars kompletta karaktärsdrag skulle få plats på en post-it? Detta inlägg ska icke ses som fördömande, bara lite frågande eftersom min egen reaktion på att trilla i säng med en komplett ointressant människa hade varit att längta hem till min Rabbit.
Efter en tre-fyra år utan annat sexuellt sällskap än fröken Höger har jag inget emot lite omväxling. Så om då den här tjejen hör av sig en gång i månaden (uppenbarligen blir hon hemskt pilsk under mensen, eller nåt) och vill kolla på Twin Peaks och knulla, så är inte jag den som säger nej.

Och om man betänker den promiskuösitet (är det ett ord?) du själv brukar stoltsera med vettefan om jag tror att du kan sätta dig in i den uppdämda pilskhet 3-5 års påtvingat celibat skapar hos en som har en mycket stark sexualdrift. Inte för att vara nedvärderande eller så, naturligtvis. Inget illa ment.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Det är kanske enklare att omvända en icke rollspelande tjej än att hitta en ledig som redan spelar?

Altenativt hitta en med ett eget tidskrävande intresse.

När man får barn blir det ändå knepigt att göra saker tillsammans så just nu skulle jag föredra en man som hade helt andra intressen än jag själv. Vi kan ändå inte lämna huset samtidigt och barnvakt för rollspel är svårt eftersom det tar så lång tid.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Va? Är vi på ett rollspelsforum eller?

Så här går det till:

1. Du lägger all din årsträning på Romance
2. Du lägger all din glory/hjältepoäng på Appearance
3. Dra till hovet (konvent) hitta potentiell rollspelsbrutta
4. Ta reda på vem hennes far är och ge dig av dig och ber om att få uppvakte hans dotter.
5. Be den väna mön, föremålet för din affektion, om ynnesten att få utföra en kärlekens uppdrag.
6. Utför uppdraget. Detta torde ge dig möjlighet att få kyssa hennes jackfållar.
7. Upprepa 5 och 6 till hon ger sitt samtycke att kysse henne på munnen och vänslas i avskildhet.
8. Fråga hennes fader om lov att äkta henne.

//erik. mission accomplished
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Robban sammanfattar läget

Jag får be att tacka för alla svar. Efter att ha aktiverat min akademikerhjärna har jag kommit fram till följande:

Det finns inga rollspelstjejer att limma på. Alla som finns är redan knutna till en rollspelshane. Även på sådana offentliga tillställningar som konvent verkar det vara idel testosteronstinna ynglingar. Själv har jag aldrig varit på konvent så jag vet inte. Lösningen verkar vara att antingen hitta en grupp med en tjej som är ledig och tycker jag är ett toppenkap vilket gör att vissa svårigheter uppenbar sig. Jag måste sondera terrängen nogrannt. Är det ok att be om att få se ett foto på alla deltagare innan man går med i en grupp?

Sedan finns lajvalternativet. Något med FRUKTANSVÄRT hög inlärningströskel. Det krävs långväga resor till olika samhällen och äta kall havregrynsgröt som smakar bly av orchsmiket under en gran. Det har även föregåtts av att jag måste lära mig sy och göra kläder. Säkert ingår även att göra en bofferyxa men det får väl hamna på pluskontot. Sedan måste jag hålla på med det så pass länge att jag får ett rykte i rätt kretsar eftersom jag är övertygad om att lajvtjejer bara gillar killar som är kända i lajvvärlden. I nuläget är jag inte så desperat men lämnar en mental not för framtida bruk.

Hitta henne någon i andra sammanhang och sedan förvrida henne in på min bana. Poängen vara att jag ville gena och slippa hela uppvärmningsfasen. Typ: Åh vilka vackra ögon du har, du måste vara narrativist och sen har man femman i från början. Visserligen kanske man kan skapa lite nya jaktmarker i anslutning till dramakurserna på lärarhögskolan för att vinna lite tid men vem vet vad som flyter upp om man börjar röra runt på den bottnen.

Annars ser det jävligt mörkt ut. Visserligen är det intressant att många rollspelstjejer verkar vara med i egenskap av flickvän. Låter lite väl könsmaktstrukturerat för min smak.

Äsch, det får väl bli en välfriserad folkpartist som också pluggar till lärare eller nåt. Det näst bästa alternativet.
 
Top