Nekromanti Hur raggar man upp rollspelstjejer?

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Efter att ha blivit dumpad samt sex månaders gråt och tandagnisslan funderade jag på att det var dags att utöka hushållet med en ny flickvän. Jag tänkte att det vore praktiskt och säkert väldigt givande att hitta någon som också gillar att rollspela. Frågan är dock var bästa stället är leta är och vad man bör tänka på.

Är konvent bra ställen eller är det en dödsynd att blanda in sådana basala saker in det heliga spelandet? Ökar sexapealen om man gjort ett eget spel? Blir rollspelstjejer alldeles till sig i trasorna när t.ex. Marco Behrmann knallar in i lokalen för att han gjort Noir? Är man körd hos gothtjejerna om man har en pastellfärgad pikétröja eller hos livetjejer för man inte har en fornnordiskt förnamn? Hur lägger man upp snacket på bästa sätt? Går det att rollspelsprata någon rakt in i sängkammaren?

Det vore skönt att slippa ha alla böcker och tärningar gömda i ett skåp som man hävdar är fyllt med porr och därför inte får öppnas i ett halvår. Allt för att hon inte ska springa skrikande från lägenheten bara för att man är rollspelare.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Du träffar antingen henne via ett onlinespel, men då finns risken att hon bor på andra sidan klotet eller så går det faktiskt att "starta en spelgrupp" i syftet att lära "nya spelare" lite rollspel. Du kan också få tag på teaterstuderande om du drar och är med i amatörteater. De är inte helt oävna på att testa på rollspel.

Annars... konvent. Jag vet inte; de flesta tjejer där (för konstigt nog så finns det en hel del sötingar som dyker upp) har en tendens att vara ditsläpade av sina pojkvänner. Ett hett tips är att arrangera något, helst något drop-in där du syns tydligt. Då finns chansen att du blir uppraggad eftersom tjejen då direkt har ett svepskäl att snacka med dig.

/Han som önskar lycka till och som själv blivit ihop med folk när han har letat som minst
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Umgås eller lajva

Öhm. Umgås med mycket rollspelstjejer? Har du ett tiotal i din omgivning du umgås avslappnat med är chansen mycket större än om du har en som du stöter jättehårt på. Konvent är ett bra ställe.

Fast om man är ensam tjej i manliga sfärer (eller kille i kvinnliga) kan man i bland hamna i positionen att folk småflörtar med en så att man känner sig obekväm och utpekad. Liksom är det en ensam tjej i en killgrupp stöt inte på henne, och är det ett par tjejer i minoritet tjejer så gäller samma sak. Liksom är man ensam av sitt kön i en grupp vill man inte känna sig utpekad och annorlunda.

Eller två, börja lajva. Då är hälften tjejer, och man kan småflörta och ragga lite hur som helst genom att bara säga att karaktären var flörtig av sig. Fast då får man inte gå in för hårt och inse att den andra bara spelar tillbaka och kan ha partner, ha fel sexualitet eller bara vara helt ointresserade även om de flörtar tillbaka. Å andra sidan slappnar de flesta av på lajv och är mer vågade och öppna än de är i sin vardag.

På lajv är det dessutom helt okej att vara ganska fysik med folk av massa anledningar. Liksom man kan sitta jättenära folk för att de är kallt, gråta ut på någons axel, ta hand om sårade, hålla fast folk, knuffa in dom i väggar osv. Att vara lite fysisk är alltid bra om man få närmare kontakt med någon.

Citat från ett lajvforums diskussion som pågår just nu:

"Fråga: Är lajv bara en billig ursäkt för att flörta?
Svar: Lajv är fan inte billigt."
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Regel nummer 1 om rollspelstjejer: Det finns inga rollspelstjejer.
Regel nummer 2 om rollspelstjejer: Om det mot all förmodan skulle finnas rollspelstjejer, se regel nummer 1.

Lajvtjejer, däremot. Där har du ett område med potential.

/Kalle
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Du börjar i fel ände...

Börja med sexchatt av rollspelstypen på Internet. Din rollgestaltande talang är det som avgör hur skönt sexet är i dessa sammanhang, och du kommer därför att vara en veritabel Rocco Sirocco.

Fortsätt sedan att vara social efter cybret. Om du är tillräckligt snäll och hygglig och envis kan du hitta ett tillfälle att träffas IRL. Jobba alltså baklänges - i vanliga raggsammanhang antas man ju vara ute efter sex och tvinga sig igenom social samvaro, men här är det alltså tvärtom - vägen till gemenskap går genom lust.

Eller så kan du lyssna på dem längre ned i tråden (Elin är som vanligt oförskämt vettig, fastän hon är ond) och skita i mina försök att kanalisera en andra klassens Rising. Men ärligt talat, bordsrollspelare är kungar i cybervärlden.

Erik
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Ot ondska [ant]

Bah. Jag slutade vara ond för ett år sedan. Numera är jag bara moraliskt flexibel.

Du vill förresten komma ner till Luleå någon gång och spela rollspel med mig, wilper, debbie och xhakal någon gång va?
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Ja du... Det är nog som med tjejer mest, ju fler du känner och umgås med desto större är chansen att det tänder till. För det första så är (av någon outgrundlig anledning) de flesta hererotjejer som spelar rollspel upptagna. Skälet är detsamma som jag nämnde i första meningen: Umgås en heterotjej med många killar så ökar chansen att det tänder till med någon av dem.

Om jag glor på det hela lite macrostatistiskt så verkar bästa sättet att få en rollspelande flickvän vara att hitta en bohem/teatertjej och sen berätta om sin hobby på ett så konstnärligt och osysteminriktat sätt så möjligt. Det har ofta varit så de rollspelstjejer jag känner har börjat. (Dock inte jag, för jag ska alltid vara speciell :p).

Ett fel som en hel del manliga spelare gör på konvent är att tro att tjejer är från en helt annan planet (Venus eller nåt. Jag ska skjuta den jävla författaren nån dag snart). Det är vi inte. Vi är främst där i egenskap av människor som gillar att spela spel. Vi snackar om roughly samma saker, dricker för mycket cola och luktar illa sista dagen.

Jag kan direkt säga att de killar/män som lyckats vira mig runt lillfingret de senaste 14 åren har alla haft det gemensamt att de lyckats förmedla sig intresserade av mig som person, inte bara av mina talanger i rollen som flickvän. Människor som helt enkelt lyckats bli riktigt goda vänner innan man fallit handlöst ner i sängen. En annan strategisk fördel med kompisapproachen till tjejer som redan spelar är att hon i takt med att er vänskapsrelation framskrider antagligen kommer att presentera dig för sina kompisar som endera antagligen redan är rollspelstjejer eller förhoppningsvis i alla fall inte är negativt inställda eftersom de vet att det ju är vad Maja/Stina/Lotta gör på helgerna. Min erfarenhet är att rollspelande kvinnor dras till varandra. Vi networkar som alla andra minoriteter. Detta betyder att du utökat din bekantskapskrets med fler rollspelstjejer, vilket i sin tur gör att chansen att du klickar med någon av dem ökar. För utan klick kvittar det ju hur mycket rollspel hon spelar...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ot ondska [ant]

Du vill förresten komma ner till Luleå någon gång och spela rollspel med mig, wilper, debbie och xhakal någon gång va?
Sure. Jag har redan petat på Lilla Debbie att höra av sig när han har ett gig och behöver en hårig best. Och sen är det visserligen mindre ekonomiskt, men ni får gärna dra er fantastiska fyra upp hit så får vi förhärja Arvidsjaur. Torn av dödskallar, korsfästa hundar... tömma Greyja Knut på mazariner. The heavy shit.

Hör av er när ni har något på gång som kräver de stora kanonerna.

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
För det första så är (av någon outgrundlig anledning) de flesta hererotjejer som spelar rollspel upptagna.
Min erfarenhet säger mig att detta outgrundliga faktum gäller de flesta tjejer överhuvudtaget. Min teori är att den enda tjejer ingen kille varit desperat nog att vilja vara tillsammans med ännu valt att leva i celibat och aldrig lämna hemmet.

Venus eller nåt. Jag ska skjuta den jävla författaren nån dag snart
Vad behöver du? Jag kan planera, fixa fram skumma recept på sprängmedel, samt tillhandahålla ett alibi. John Grey måste helt enkelt dö.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Min erfarenhet säger mig att detta outgrundliga faktum gäller de flesta tjejer överhuvudtaget. Min teori är att den enda tjejer ingen kille varit desperat nog att vilja vara tillsammans med ännu valt att leva i celibat och aldrig lämna hemmet.
Konstigt. Jag kan ställa upp en hel skolklass hetero och bi singeltjejer som är beredda att gå ed på att detsamma gäller för killar. ;-) Börja ställa ut katter. Där har ni en fantamig en marknad!

För att inte tala om en (aningen mindre) skolklass bögar som också kan bedyra att alla män är endera upptagna eller straight. De kan dock ofta också räddas av kattutställning. Kanske finns det ett samband? *funderar*

Jag hör av mig om Grey när planerna börjat ta form.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Jag tror att det finns en universalregel, oavsett vad din potentiella livspartner av motsatta könet sysslar med. VAR ÄRLIG!

Att ljuga för att försöka göra sig själv bättre är en värdelös taktik när man försöker hitta någon. Om du smusslar med ditt rollspelsintresse och det dyker upp senare och tjejen inte gillar rollspelande nördar, tja då kommer slutet fortare än kvickt.

Fejka heller inte intresse för hennes personlighet om det bara är hennes hobbies och intressen du är ute efter, det är bara allmänt oförskämt.

Rädsla för ärlighet är det som brukar var ganska värdelöst. Jag har bara haft en flickvän i hela mitt liv (och har henne fortfarande), hon är min totala motsats på väldigt många aspekter och det gillar jag (jag umgås redan med mig själv så mycket, så om min livspartner är en kopia fast i feminin form så blir konceptet rätt tjatigt). Hursomhelst så talar jag om detta så att du ska ha ett hum om mina romantiska meriter (så att du totalt kan ignorera tipsen utifall du tycker att meriterna är för få).

Jag var skitnervös när jag märkte att jag gillade henne mer och mer, och givetvis fylld av tankar i stil med: vafan skulle hon se i dig? Ni har ju inget gemensamt! Don't kid yourself! etc. etc. Men i slutändan så sket jag i sådant neggotänkande, sa vad jag tyckte och i princip sen dess har vi varit tillsammans.

Jag antar att det bästa sättet att få reda på om någon gillar en är att själv visa att man gör det på ett naturligt sätt i handling och ord. Sen spelar det ingen större roll vad för intressen hon har, jag menar : [fördomsvarning] kvinnor överlag är ju kända för att te.x handla kläder och skor i all oändlighet [/fördomsvarning], får sådant dig att totalt springa skrikandes ifrån dem? Om du kräks på tanken att följa med dem och göra sånt så flyr du nog fältet, men annars gör ett sådant särintresse inte så mycket eller hur? Det samma gäller ju ditt hobbyintresse (och springer hon skrikandes bara för att du är en rollspelare, så är hon nog ändå inte värd besväret).

Men för att komma tillbaka till själva hjälpen nu: Ärlighet varar längst i såna här fall (oavsett vad för särintressen hon har), och man får veta mycket mer om andras känslor om man är ärlig med sina egna. Smusslande, lögn och springa kring gröten leder ingenvart, enligt min erfarenhet.

Hoppas det gav något och happy hunting!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Konstigt. Jag kan ställa upp en hel skolklass hetero och bi singeltjejer som är beredda att gå ed på att detsamma gäller för killar. ;-) Börja ställa ut katter. Där har ni en fantamig en marknad!
I och för sig finns det fler grupperingar. Den fullständiga listan är:

* Tjejer/killar som redan är upptagna.
* Tjejer/killar som inte tycker att man är det minsta intressant ur det perspektivet.
* Tjejer/killar som under en mycket kort tid inbillar sig att man är intressant, men ändrar åsikt efter nån månad.
* Killar som vare sig är homo eller bi.
* Tjejer/killar som verkligen verkar anstränga sig, hårt, för att vara ointressanta. Nu snackar vi inte utseendemässigt, utan personlighetsmässigt.

Den sista gruppen är försvinnande jävla skitliten (beräknar 1 på 1000), och är den enda anledning till att jag har KK en gång i månaden just nu. Fullständigt meningslös människa, utan åsikter, tankar, idéer, intressen eller nånting. Jävla medhållare, inget riv. Knappast flickvänsmaterial.

Bah.

Min dröm är att hitta en vulgär pojkflicka med ordentligt med riv i, som kan skälla ut mig när det behövs, som kan diskutera, som har egna intressen och åsikter, och som faktiskt är intresserade av mig. Men såna finns inte. Alla tjejer som är tillräckligt starka i sin personlighet är antingen lesbiska eller så har de insett det meningslösa i det här med förhållanden och bara lagt ner både sex och annat.

Vaddå, jag bitter?
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"Min dröm är att hitta en vulgär pojkflicka med ordentligt med riv i, som kan skälla ut mig när det behövs, som kan diskutera, som har egna intressen och åsikter, och som faktiskt är intresserade av mig. Men såna finns inte. Alla tjejer som är tillräckligt starka i sin personlighet är antingen lesbiska eller så har de insett det meningslösa i det här med förhållanden och bara lagt ner både sex och annat."

Inte för att försöka dissa någons drömmar här, men när det kommer til det här med livspartners så brukar den personen man slutligen har ihop det med inte alls uppfylla ens kriterium. De brukar väl oftast skapa nya kriterium hos en själv som man sedan uppskattar att personen ifråga uppfyller.

Nu försöker jag inte påstå att detta är någon sorts universiell lag, men fråga en del som har lyckliga förhållanden med en partner om deras nuvarande partner uppfyllde deras ursprungliga kriterium på en livspartner.

//Coffe - som tycker om att dra upp saker som är värda att tänka på
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Arrangera ett singelrollspelare-konvent ;) [NT]

Yeah, right. Funkar jättebra om man vill träffa hundratals desperata rollspelarkillar, annars inte.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, trro väll inte att det är nån större skillnad på att ragga på tjejer. Oavsett om det är rollspelande tjejer eller inte. Om det nu skulle vara som så att det lirade rollspel eller sådant, så är det väll bara en bonus..
Så bjud ut dem, lär känna dem osv.. Kanske att man har vänner & sådant i enns bekantskapskretts, så börj adär.
Sedan att konvent & sådant är ju som en stor dejt, när det gäller att träffa folk & fär är ju en bra idé får jag säga. Ett perfekt ställe att knyta nya kontakter !
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Inte för att försöka dissa någons drömmar här, men när det kommer til det här med livspartners så brukar den personen man slutligen har ihop det med inte alls uppfylla ens kriterium. De brukar väl oftast skapa nya kriterium hos en själv som man sedan uppskattar att personen ifråga uppfyller.
Absolut, och det är jag medveten om. Däremot har jag märkt vad som väcker intresse hos mig. Jag blir helt enkelt inte intresserad av människor som det inte är något "riv" i, exempelvis - och det bästa förhållandet jag någonsin haft var med en tjej som uppfyller allt ovan. Jag har aldrig mått så bra, och hade hon inte varit tvungen att flytta till USA medan jag satt fast i sverige hade det nog hållit än.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Blir rollspelstjejer alldeles till sig i trasorna när t.ex. Marco Behrmann knallar in i lokalen för att han gjort Noir?

*rodnar*

Ja, det har faktiskt hänt. Helt otroligt nog. =)

Men en motfråga - varför satsa på en så smal grupp som redan etablerade rollspelstjejer? Varför inte ragga i en större grupp och fråga vad de gillar "rollspelsnära" aktiviteter, som MMO, dataspel, teater, böcker, film, etc?

Och är det så illa nu för tiden att spela spel med varandra?

Bland mina flickvänner har ingen varit rollspelare från start. Men iaf en spelar rollspel efter en introduktion. Hennes roll är rätt lik Belkars i Order of the Stick, btw.
 
Top