Nekromanti Hur raggar man upp rollspelstjejer?

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Du din emlarns katthatare

Ja ANDRA hundar ja. Men du lär knappast bli attackerad och nästan mördad av dina EGNA hundar. Varför sagda katter försvarat dig (mot vilket hot om jag får fråga?) är bortom mig, jag gillar inte att dyka in i kattpsyket så djupt, men gissningsvis så handlar det om att du är den som ger dem mat. Hade du snålat med whiskaset den veckan så hade de nog övergivit dig illa kvickt, oavsett vad som hotat dig.

De låg alltså i katternas lata intresse att ingripa (om de kan få gratis käk utan ansträngning så brukar katten välja det hellre än att behöva fixa krubb på egen hand).

För övrigt så poängterade jag starkt att jag INTE är en katthatare. Jag skulle inte ta i kräken om jag hatade katter, jag är stoppar bara inte huvudet i sanden och försöker låtsas att de är oskyldiga gullegrisar. Men man måste inte vara en oskyldig gullegris för att vara vän med mig (jag OM NÅGON är raka motsatsen till oskyldig gullegris, hur kan jag då förvänta mig att någon annan ska vara det?)

//Coffe_Kanon - Som INTE är en oskyldig gullegris, han tycker om Whiskey och hat till morgon :tekopp: :gremgrin:
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Re: Bland Tolkienister och medievalister

Tolkien-fandom är ett bra ställe träffa tjejer som gillar rollspel ; SCA borde funka bra också.
Är inte det som ett slags inomhuslajv? Då måste jag ju kunna köra symaskin. Det är svårt det.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Re: Bland Tolkienister och medievalister

Är inte det som ett slags inomhuslajv? Då måste jag ju kunna köra symaskin. Det är svårt det.
Nä nä! Det är lugnt, det går bra med handsydda kläder också. :gremwink:
 
G

Guest

Guest
Re: I Gave Up Long Ago

Japp och det är ju helt enkelt rätta vägen till att få ett bra förhållande... lär känna varandra... att springa raka vägen till ett sexuellt förhållande lämnar jag över till "onenightstand"-gambiten.
Mmm, ja lära känna någon är ett bra sätt bli intresserad av denne det vet jag, har varit kär i de flesta av de jag lärt känna, nu e det så att det är väldigt svårt att lära känna mig, för att det är sådan stor tröskel mellan vad som är att prata skit och att prata personligt för mig, och jag vill gärna att folk ska lära känna mig bättre men inte på bekostnad att jag skrämmer bort majoriteten av de jag lärt mig tycka om.

/Zorbeltuss som har mycket i väskan och det kommer inte killar undan med i dagens samhälle.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Re: Bland Tolkienister och medievalister

Nä nä! Det är lugnt, det går bra med handsydda kläder också.
Grymt! Då har jag oroat mig i onödan. Verkar vara ett bra alternativ... :gremwink:
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Du din emlarns katthatare

Om vi lämnar försvaret av mig som person, mitt elaka påhopp (som jag förövrigt var väl medveten om att det var ett påhopp eftersom du inte demonstrerat de tendenser jag iaktagit hos andra katthatare (sänkning av kattungar i isig å, hagelbössa mot pannan, sparkning av katt etc) så vanliga beteenden hos dig... ??? :gremsmile:

Så vill jag alltså återkomma till min slutsats:
Även om ack så många har kommit att förväxla människors och djurs beteende (och ja tack, jag vet att människan är också djur, men vi har inte samma beteendemönster som dessa) så Är det inte djuret som färgar vad vi gör (med viss reservation för vad ensamma damer i små stugor med djur"herding"-tendenser gör), utan vi i mångt och mycket färgar vår omgivning och att vi färgas av den.
Så ta mig tusan om jag tänker låta mina katter och akvariefiskar stå till svars för att jag tycker att a) jag ska vinna den och den tävlingen b) att jag har ett visst typ av beteende bland massa människor etc

Jag måste hålla med Jan Lindblad i hans resonemang (innan han dog för tidigt vill säga), tolka Aldrig in Mänskliga känslor hos ett djur. Lätt att säga, men svårt att undvika - ty vi är bara människor. :gremsmile:

Men, å andra sidan tycktes du bara se mitt påhopp... hehe. :gremsmile:

(är själv ingen gosig kattunge)
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Bland Tolkienister och medievalister

Om man ska tro de Verkliga entusiasterna inom SCA, så ska man helst vara självförsörjande med ull, spinna och väva, samt sy för hand... enligt mig är det överkurs. :gremsmile:

Symaskin är dessutom fan så mycket enklare än att teckna. :gremsmile:
Men vill du prova så kom du bara över, symaskinen har fått nytt bord under sig, mönster fixar vi på ett kick och sedan är du en ny människa att slå dig in på banan.

Dessutom så måste du ju inte ha dräkt från skratch, det finns ju alltid någon glad kvinna (oftast) som gärna hjälper en gentleman!

Hehe
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: I Gave Up Long Ago

Hm, med den attityden så är det ett under att du får vänner... steget från vän till flickvän är faktiskt inte en omöjlighet...
Eller är det så att du bara har bekanta?

Ge aldrig upp, men låt tiden vara en faktor, ha inte för bråttom... det kommer tids nog.

Fråga bara mig, jag trodde det var omöjligt att en fet ful finnig tjej som mig någonsin kunde hitta en partner. Jag var oskuld tills jag fyllt 23... hade aldrig någon tur med killar. Vänner hade jag, merparten var tjejer och jag förälskade mig i en rad killar som ja... inte motsvarade det jag förväntat mig av dem och merparten var inte intresserade av mig - knappt ens som vänner.

Men nu, efter att ha varit gift sedan -93 så kan jag konstatera. Om man ger det tid så överträffar verkligheten dikten... Jag skulle nämligen kunna skriva en god Såpa om den vilda tid som ledde till mitt giftermål och den tiden var knappt ett år.... :gremsmile:

Så ge aldrig upp.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Bland Tolkienister och medievalister

"Symaskin är dessutom fan så mycket enklare än att teckna."

Jag håller inte med, men jag tror att det rör sig om olika tycke och smak. För övrigt så är symaskiner att likna med självtortyr, det gör ont som f-n att sy sig själv i fingret!
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
ot eller en enklare urspårning

Skillnaden mellan symaskinen och tecknandet är följande
a) att lära sig teckna är en livsstil och ett livsmålsgörande
b) att lära sig sy med symaskin är omkring fyra timmar svärande över värdelösa beskrivningar av hur maskinen funkar, före detta användares vårdslöshet och slutligen en viss tröskelverksamhet att förstå andras beskrivningar om hur man syr ett enkelt medeltidsaktigt plagg

Jag är utbildad textillärare och i viss mån bildlärare och måste påpeka att jag har erfarenhet av att lära ut bäggedera....

sumering
Alla kan lära sig teckna eller sy med symaskin
Få kan lära sig teckna med större finess på samma tid de flesta lär sig att sy snygga plagg.

:gremsmile:
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: ot eller en enklare urspårning

"Få kan lära sig teckna med större finess på samma tid de flesta lär sig att sy snygga plagg."

Med "snygga plagg" menar du då korrekt sydda sådana eller estetiskt snygga plagg (dvs. originella plagg, nyskapande plagg, oanade plagg)?

Visst kan ett plagg vara snyggt bara det är sytt enligt standardmallen, men "modegudarna" ägnar sig väl mer åt estetik än att bara sy korrekt.

Det krävs en viss finess och estetisk ande bakom bägge verksamheterna skulle jag vilja påstå. Det tar inte lång tid att lära sig tänka en människa, men att få människan att se ut som man tänkt sig tar tid, precis som med klädesplagget.

PS Mina erfarenheter är ett amatörintresse för tecknande samt några skolår på syslöjden. DS
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: ot eller en svårare urspårning

Med "Snygga" menar jag hyfsat korrekta, dvs det ser bra på utsidan... till skillnad från modeskaparnas grymt underliga saker... ursäkta men jag har inte samma fablesse för deras vidunder..

Dessutom var det inte riktigt samma sak som att kunna hantera en symaskin och få till ett plagg än att kunna bli modegud!

På samma sätt skiljer jag på folk som lär sig teckna från dem som är stora konstnärer!

Steget mellan konstnär (oavsett konstform - mode eller teckning) och hyfsad användare är enorm.

Tiden att bli användare är också en stor skillnad hos symaskinsanvändaren och pennanvändaren. Som sagt är min erfarenhet att det tar längre tid hos pennanvändaren att få till något än hos symaskin. Förmodligen ligger det i att det finns drygt hyllmetern med mönster hos given lärare i textil kontra kanske en hög med papper och få instruktionshäften hos teckningsläraren. I det senare fallet involverar det mycket mer lärarledd genomgång och tankemöda hos läraren...
Så iofs är det kanske inte rättvist att jämföra de två. :gremfrown:

Resultatmässigt så skiljer det oerhört mycket åt, jag har fått en grupp tjugoåriga studenter att göra enklare vikingaplagg på tre a´ fyra timmars arbete, medan mina goa teckningselever har trots idogt arbete inte fått ihop enklare perspektiv på samma tid...

Jag kanske har förutfattade meningar, men att försöka locka tjejer med enkla (och väl suddade) perspektiv lär vara svårare än att klara sig igenom ett folkmöte i Forodrim och lärt känna åtminstone någon av det motsatta könet. Om det sedan leder någonstans är en annan sak.

Fast jag vidhåller å andra sidan att R faktiskt har grymma chanser att få fan-mail om han verkligen vill när det gäller hans teckningar. Men för att komma dit måste han göra lite mer reklam för sig. :gremsmile:

för att nu komma något sånär hemma i spåret igen...
 
Top